1401/04/26 - 17 : 59
کد خبر: 26211
مديرکل تبليغات اسلامي استان آذربايجان شرقي در گفتگوي اختصاصي با احرار :
پيام غدير؛ حقانيت اسلام، تشيع وعلي(ع) است
احرار: مدير کل تبليغات اسلامي استان آذربايجان شرقي گفت: در هريک از مناسبات مذهبي يک پيام عمومي وجود دارد، پيام غدير اين است که ما شيفته ولايت و عاشق اهل بيت هستيم و حقانيت علي و تشيع و اسلام را بيان مي کنيم.

سهيلا عباسپور شاهمرسي--مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار پايگاه خبري احرار،با اشاره  به اهميت مساله غدير افزود:  بحث غدير به عنوان عيد الله اکبر واز منظر قران به عنوان روزيست که کافران از ضربه به دين اسلام مايوس شدند چرا که اميدوار بودند بعد از پيامبر به کفر و بت پرستي خويش رجوع خواهند کرد.اما در روز غدير مشاهده کردند نه تنها  علي به عنوان جانشين پيامبر انتخاب شد بلکه افق ولايت تا قيامت مورد تاکيد قرار گرفت.
وي ادامه داد:  واقعه روز غدير نشان داد که اسلام بعد پيامبر تمام شدني نيست  و به واسطه اولاد امير المومنين ادامه خواهند يافت؛ در حقيقت دين اسلام منحصر به برهه زماني خاص نيست و براي طول تاريخ است  


حجت‌الاسلام سيدمحمود حسيني با اشاره به نقش ولايت اهل بيت(ع) در هدايت انسان، گفت: در نعمت‌ها، بزرگ‌ترين نعمت، نعمت ولايت است. اصل و محتواي دين ولايت است در حقيقت منظور از ولايت، تنها ولايت امير المومنين  نيست بلکه ولايت اصلي از آن خداست و در راستاي آن ولايت پيامبر و سپس ولايت  ائمه ..
  حسيني با تاکيد بر فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص احياي غدير و مقدمه سازي ظهور بيان کرد: مشکلاتي که مسلمين در  1400 سال گذشته با آن روبرو بوده اند به اين دليل است که از غدير فاصله گرفته اند ؛ احياي غدير باعث اتصال به ولايت و به ظهور ولي اله در روي زمين منجرخواهد شد.
وي درمورد علل عدم پرداخت به مساله غديردر ميان جامعه مسلمين گفت : در دنيا در مقابل هيچ امري به اندازه ولايت مقابله صورت نگرفته است؛ چرا که کسي نمي خواهد زير چتر و بيرق کسي حتي خدا برود  براي همين با آن مقابله مي کنند، چون قبول ولايت با قبول امر ونهي آن همراه است .
بقاي مذهب تشيع با وجود کارشکني ها بزرگترين معجزه است


حسيني بقاي مذهب تشيع با وجود کارشکني ها را تا به امروز معجره دانست و تصريح کرد:  با وجود تلاشهايي که در طول تاريخ براي مقابله با ولايت علي(ع) بود؛  از سب و لعن امام علي به مدت 80 سال گرفته تا تعيين کيسه طلا براي سر شيعيان از سوي حجاج بن يوسف،  بقاي مذهب تشيع خود بزرگترين معجره است ؛  جرج جرداق جمله اي دارد مي گويد :«متعجم از مردي که دوستان از روي ترس؛ دشمنان از روي عداوت ودشمني فضايل وي را پنهان کرده اند اما با اينهمه دنيايي با فضايل وي پر شده است »
وي در مورد جايگاه هيئت ها و برگزاري مراسمات و نقشي که مي توانند در احيا و زنده نگهداشتن غدير داشته باشند بيان کرد: در بحث هيات مذهبي و تشکل هاي مردمي خوشبختانه همه مجموعه ها و هيآت فعال هستند و وظيفه ما بسترسازي و هماهنگي و رهبري است، همچنين حضور نماينده ولي فقيه در استان که اهتمام ويژه به مراسمات مذهبي و مخصوصا عيد غديردارند و همه عوامل فرهنگي و مذهبي در استان لبيک گفته اند و به اميد خدا امسال عيد غدير با عظمتي خواهيم داشت.

ما شيفته ولايت و عاشق اهل بيت هستيم


مديرکل سازمان تبليغات اسلامي بر اهميت تَبيِين و تَبَيُّن اشاره کرد و افزود : دونکته اينجا حائز اهميت است؛ نخست اينکه در کنار مراسم ها بايد بصيرت افزايي هم صورت بگيرد و بنابه گفته مقام معظم رهبري که تاکيد کرده اند بر جهاد تبيين، تبيين در معناي واقعي اتفاق بيوفتد و پي به حقيقت  اسلام و غدير و ولايت ببريم و نقش و وظيفه خود را براي احياي غدير متوجه بشويم.
وي ادامه داد: در کنار تَبيِين ،  تَبَيُّن هم لازم است در مناسبات مذهبي بايد مراسمات باعظمت برگزار شود  در محرم دستجات هيات  و در غدير نيز بايد جشن و سرور برپا باشد در هريک از اقدامات و مراسمات مذهبي يک پيام عمومي وجود دارد پيام غدير اين است که ما شيفته ولايت و عاشق اهل بيت هستيم و حقانيت علي و تشيع و اسلام را بيان مي کنيم.
حسيني با اشاره به ماجراي حضرت موسي و هارون گفت: حضرت موسي براي جداشدن 40روزه از قوم خود هارون را جانشين خود معرفي مي کند، مگر مي شود پيامبر بعد از خودش براي دين اسلام که گفته شده دين ابدي است جانشيني معرفي نکند، اين امکان وجود ندارد و از حکمت خداوند نيز به دور است  ما در غدير حقانيت اسلام را نمايان ميسازيم که اسلام يک دين عمومي است تمامي مسائل در آن لحاظ شده  و از چيزي غفلت نشده است بر همين اساس  براي عيد بزرگ غدير خم مراسمات وجشن همراه با بصيرت افزايي و آشنايي با خطبه غدير ضروري است.
او ادامه داد : در برگزاري مراسمات شور و شعورهمواره  بايد درکنار هم باشند؛ بايد به بعد   معرفت و بصيرت بيش از پيش اهميت دهيم  و باهمفکري اهل فکر و نخبگان قدم هاي مثبتي در جهت بصيرت افزايي برداشته شود.


نقش بصيرت افزايي در  کاهش ناهنجاري هاي اجتماعي
حسيني بر نقش بصيرت افزايي در حل بسياري از ناهنجاري هاي جامعه اشاره کرد و افزود: اگر شور و شعور در کنار هم قرار بگيرند قطعا بسياري ازآسيبهاي اجتماعي و همچنين بدحجابي در جامعه حل مي شود؛ غالب خانواده هاي ما مومن و متدين هستند اما عرف جامعه گاهي مواقع در شرايطي قرار گرفته که افراد يکسري احکام و مسايل ديني را نمي داند و از برخي گناهان بي خبر هستند که  اگر آگاه باشند اين مسائل در جامعه  بروز نمي کند. 
او در مورد اعتقادات نسل جديد و مخصوصا آگاهي دهه نودي ها در مورد دين و مسائلي از قبيل غدير خم بيان کرد: تعدادي از افراد جامعه براين معتقدند که نسل قديم نسبت به نسل جديد متدين و آگاه تر بودند در صورتي که به نظر من  قطعا اينگونه نيست؛ نسل کنوني به لحاظ زماني و بستري که در اختيارشان است  امکان آشنايي بيشتري با با دين داشتند و غالبا آگاهي و ضريب هوشي اين نسل به مراتب از قبلي ها بيشتر است.
وي ادامه داد: در بحث دهه نودي ها مطمئن باشيد که خودشان پاي کار هستند و اگر خودمان نيز برنامه ريزي هاي درستي انجام دهيم فرزاندان اين نسل نه تنها خود بلکه خانواده هايشان را نيز هدايت و همراه مي سازند.

گفتگو: سهيلا عباسپور

 عکس: نگار محمدي رئوف

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 3

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.