1401/05/12 - 16 : 16
کد خبر: 28345
فرماندار تبريز در گفتگوي اختصاصي با احرار:
راهکار حل مشکلات هم افزايي بين دستگاه هاي اجرايي است
احرار: فرماندار تبريز گفت : هم افزايي و تعاملات بيشتر در بين مسولان دستگاه هاي اجرايي در حل سريع مشکلات بسيار موثر است و در اين راستا با کمک همکاران براي رفع مشکلات و معضلات مردم در حوزه هاي مختلف اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي شبانه روز در حال فعاليت هستيم.

 نگار محمدي- علي جعفري آذر در گفتگو با خبرنگار احرار  در خصوص تحول رويکرد ها ونگرش هايي که در دولت سيزدهم در فرمانداري اتفاق افتاده است عنوان کرد: شعار دولت سيزدهم ايران قوي و دولت مردمي است و با اين شعار روي کارآمده و بنابراين اکنون مهمترين ماموريت و وظيفه مسوولان در گام دوم انقلاب اسلامي ساخت ايران است؛ ما نيز به عنوان يکي از مسوولان استاني که بخش کوچکي از اين کشور محسوب مي شود بايد وظيفه خود را بدرستي انجام دهيم.

وي ادامه داد: تمامي اقدامات در فرمانداري در اين راستا قرار دارد که ابتدا بايد ظرفيت هاي استان را بشناسيم و بعد چالش ها و عقب ماندگي را شناسايي کنيم و سپس بدون پرداختن به حاشيه ها و فرصت سوزي با تکيه بر ظرفيت هاي موجود در جهت رفع مشکلات شهرستان تبريز حرکت کنيم..

جعفري در تشريح اقداماتي که در مدت مسووليت وي در فرمانداري صورت گرفته است گفت: در 5ماه که در اين مسووليت انجام وظيفه مي کنم با استفاده از تجربيات گذشته و برنامه هايي که ابلاغ شده تلاشم بر اين بوده که بتوانم هم افزايي بين سازمان ها و دستگاه هاي اجرايي ايجاد و کم و کاستي ها و مشکلات را احصا کنم؛ همچنين  به کمک همکاران براي رفع مشکلات و معضلات مردم در حوزه هاي مختلف اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي به صورت شبانه روزي در حال فعاليت هستيم..

فرماندار تبريز به  بحث مردمي کردن يارانه ها اشاره کرد وافزود: يکي از مهمترين برنامه هاي دولت در سال 1401 بحث مردمي کردن يارانه ها بود که ما از اواسط فروردين و اوايل ارديبهشت با اين موضوع درگير بوديم با اينکه مسئله ملي است اما باتوجه به اينکه تبريز مرکز استان است و بيشتر از 50درصد ظرفيت ها و نيروي انساني اينجا قرار دارد نياز بود تا اقدامات اساسي صورت گيرد..

وي ادامه داد: در اين موضوع تلاش کرديم تا با قرار گيري در کنار ساير دستگاه هاي اجرايي استان که مسووليت مستقيم برعهده آنها بود بازار را کنترل کنيم تا با کسري و نابساماني مواجه نشويم و آرامش نسبي برقرار باشد.

علي جعفري آذر  در خصوص آرد و نان و مسايلي که مردم و نانوايان را دچار مشکل کرده بود توضيح داد: اين حوزه تا به امروز به خوبي مديريت شده است و تلاش بر اين بوده که نياز مردم تامين شود؛ برخلاف جوسازي هاي فضاي مجازي و شبکه هاي معاند که عنوان مي کردند ايران با قحطي آرد و نان مواجه است اصلا اينگونه نبود و اکنون حتي در سوپرمارکت ها هم نان وجود دارد و تاحدودي قيمت ها کنترل شده و هيچ گونه کمبودي وجود ندارد.

او با اشاره به اينکه دولت يک تغيير رويکرد اقتصادي کلان را در کشور اجرا کرده است گفت: در ماه ها و بويژه سال هاي آينده مردم آثار خيرو برکت اين تغيير را خواهند ديد؛ بايد توجه کرد که نزديک به 9ميليارد دلار در قالب ارز 4200 توماني توزيع مي شد که عمدتا براي رانت و سو استفاده هاي اقتصادي يکسري افراد خاص بود و هيچ سودي براي مردم نداشت.

جعفري آذر در مورد رسيدگي به مشکلات محلات تبريز تشريح کرد: از يکسري محلات با حضور شهردار و اعضاي شوراي شهر بازديد کرده ايم و با اهالي اکثرمحلات ارتباط برقرار کرده ايم و جلساتي با همکاري شهرداري و ديگر دستگا هاي اجرايي برقرار کرده و مشکلات را بررسي کرده ايم تا هرجا نياز باشد اقدامات لازم مانند حفاري ها و فاضلاب و آسفالت و..... صورت بگيرد.

وي ادامه داد: تقريبا هرهفته ديدار مردمي داريم و مشکلات را پيگيري مي کنيم و جلسات در محلات به دو صورت يکي طرح شهرداري در قالب ميز قرار خدمت که دستگاه هاي اجرايي دولت هم دعوت مي شوند و تاکنون 9 جلسه از اين نوع برگزار شده است و برخي ميزهاي خدمت هم با دعوت مساجد مي باشد که خودمان پيگيري و به دغدغه هاي مردم رسيدگي مي کنيم.

 فرماندار در مورد پروژه مقبره الشعرا که پس از چند سال همچنان ناتمام است گفت: تقريبا 10سال مي شود که اين ورق هاي شيرواني دوربناي مقبره الشعرا کشيده شده و وضعيت نامناسبي دارد؛ از ابتداي سال پيگيري ها را آغاز کرده و جلساتي با شهرداري و عوامل مربوطه برگزار کرده ايم و اميدواريم پايان مرداد و هفته دولت محوطه عمومي مقبره الشعرا ساماندهي شده و در دسترس مردم قرار بگيرد؛ قسمتي از پروژه به سرمايه گذاري کلان نياز دارد اما محوطه خود مقبره و فضاي سبز اطراف به زودي تکميل خواهد شد.

وي با اشاره به اينکه اين منطقه تاريخي به برخي اقدامات جنبي هم نياز دارد بيان کرد: روبروي مقبره الشعرا حيدر تکيه سي قرار دارد که بايد راهگشايي شود وساماندهي صورت بگيرد و هچنين درب سرخاب که از بافت هاي فرهنگي و تاريخي است در شرايط مناسبي نيست، به شدت پيگيريم تا با همکاري شهرداري و ميراث فرهنگي با حفظ هويت تاريخي اين منطقه ساماندهي شود.

اين مقام مسوول در مورد مشکل نبود پارکينگ در اين منطقه گفت: پارکينگ از مشکلات مناطق مختلف شهر تبريز مي باشد و در اين جا هم مشهود است و بايد با شهرداري مذاکره کنيم؛ فعلا چون خود بناي مفبره الشعرا و فضاي اطرافش نيمه تمام است تمام تلاشمان اين است که به اتمام برسد.

جعفري آذر در خصوص برنامه هاي صورت گرفته در بخش ها و روستاهاي اطراف تبريز بيان کرد: شهرستان تبريز دو بخش دارد؛ بخش باسمنج و خسروشاه و شهر سردرود که از بخش مرکزي شهرستان حساب مي شود در اين مدت بازديد هايي انجام يافته و ما بالاي 60روستا داريم که تلاش شده در بخش عمران روستايي طرح هاي هادي اجرا شود و مسايل اب، برق، آسفالت معابر و.... مد نظر قرار گيرد و امکانات و ظرفيت ها افزايش يابد.

وي ادامه داد: در منطقه باغ معروف مسير تردد مناسبي وجود نداشت با همکاري دهياري و شورا و خود مردم مسير مناسب سازي شد؛ اکنون فصل کاري است و در اکثر روستاها پيگيري ها انجام شده و پروژه هاي عمراني در دست اقدام هستند.

فرماندار تبريز در خصوص اعتبارات تخصيص در سفر رياست جمهوري به تبريز بيان کرد: خوشبختانه در اين سفر براي استان مخصوصا تبريز طرح هاي خوبي تصويب شد و اعتبارات خوبي تخصيص يافت؛ حوزه مترو، اتوبوس راني،آب، برق، گاز، توسعه راه ها و ورزشگاه ها بهداشت و درمان و.... که درحال تجميع مصوبات هستيم تا در دوسال اخير شاهد تحول عظيم در استان و تبريز مخصوصا در حوزه عمراني باشيم.

وي ادامه داد: در بخش اتوبوس راني دولت اعتبارخوبي اختصاص داده و عيد امسال 20 دستگاه اتوبوس اضافه شده، بالاي 70دستگاه که دولت 82.5 درصد اعتبار را تامين کرده و شهرداري فقط 17.5 درصد پرداخت کرده که به زودي وارد مي شوند و نيز وزير کشور قول 300دستگاهاتوبوس را براي شهر تبريز داده است.

جعفري آذر در مورد وضعيت صنايع و کارخانجات تبريز تشريح کرد: در اين مدت از صنايع و کارخانجات بازديد کرده ايم و با مديران نشست داشتيم و چالش هايي که در بخش کارريي وتوليد وجود دارد بررسي هايي شده تا برطرف شوند.

وي افزود: در حوزه مسائل اجتماعي نگراني اساسي نداريم و بيشتر توجهمان بر حوزه اشتغال و حل مشکلات کارخانه ها و توليدي هاست.

فرماندار تبريز با اشاره به تعامل با رسانه ها مطرح کرد: با رسانه ها تعامل خوبي داريم و استقبال مي کنيم که رسانه ها چالش ها را بيان کنند تا براي رفع شان اقدامات لازم را انجام دهيم؛ اما رسانه ها مخصوصا در فضاي مجازي به منبع اخبار و صحيح بودن و موثق بودن اخبار دقت کنند تا جامعه دچار التهابات ناخواسته نشود.

علي جعفري آذر گفت: در  ايام سوگواري اباعبداله در ماه محرم و روزهاي عزاداري امام حسين ع قرار گرفته ايم، در اين ايام سعي کنيم عزاداري و مجالسمان در شان و جايگاه اهل بيت و تبيين فرهنگ و معارفشان باشد تا همگي مخصوصا مسوولان بتوانيم از اين محافل براي تعالي جامعه استفاده کرده و در جهت بسط فرهنگ عاشورا که عبارت است از مقابله با ظلم و همراهي با مظلومين، حرکت کنيم.

 

گفتگو: نگار محمدي رئوف

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 3

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.