احرار: شهردار کلانشهر تبريز در ديدار با مديرکل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي، با اعلام آمادگي مجموعه مديريت شهري براي همکاري گسترده در توسعه زيرساختهاي آموزشي، از تسريع در روند ساخت مدارس بزرگمقياس در نقاط مختلف تبريز خبر داد.
شهردار کلانشهر تبريز در ديدار با مديرکل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي، با اعلام آمادگي مجموعه مديريت شهري براي همکاري گسترده در توسعه زيرساختهاي آموزشي، از تسريع در روند ساخت مدارس بزرگمقياس در نقاط مختلف تبريز خبر داد.
به گزارش شهريار، يعقوب هوشيار با تاکيد بر ضرورت ارتقاي عدالت آموزشي در سطح شهر گفت: شهرداري تبريز آمادگي دارد در کوتاهترين زمان ممکن و با انعقاد تفاهمنامههاي مشترک، اقدامات اجرايي براي احداث مدارس بزرگمقياس را آغاز کند. لازم است آموزش و پرورش بهصورت فوري، مکانهايي را که نياز به توسعه و ارتقاي زيرساخت آموزشي دارند، معرفي کند.
هوشيار با اشاره به اهميت تعامل بينبخشي در توسعه خدمات عمومي افزود: گاهاً برخي ساختارهاي اداري مانع از انجام بهموقع امور ميشوند، اما با همافزايي و ايجاد کارگروههاي تخصصي، ميتوان اين موانع را برطرف کرد.
وي اظهار داشت: شهرداري تبريز اين آمادگي را دارد که در قالب جلسات منظم و با حضور مديران نواحي آموزش و پرورش و شهرداران مناطق، مسائل موجود را بهصورت کارشناسي بررسي و راهکارهاي اجرايي را عملياتي کند.
شهردار تبريز با استقبال از گسترش همکاريهاي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي با آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اين مشارکتها ميتواند بستر مناسبي براي ارتقاي کيفيت زندگي شهروندان، بهويژه دانشآموزان باشد. در اين راستا، تعامل نهادهاي شهري و آموزشي امري ضروري و راهبردي است.
در اين ديدار، اسفنديار صادقي، مديرکل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي نيز با قدرداني از حمايتهاي شهرداري تبريز، گفت: همکاري دو نهاد در توسعه فضاهاي آموزشي نقش محوري در تحقق عدالت آموزشي دارد. نهضت توسعه عدالت در فضاي تعليم و تربيت، يکي از تأکيدات رياست محترم جمهوري است و شهرداريها بهويژه در کلانشهرها، در اين مسير نقش حمايتي برجستهاي دارند.
وي با اشاره به نياز تسريع در صدور بروکف از سوي شهرداريهاي مناطق، خواستار نگاه حمايتي شخص شهردار در اين موضوع شد و افزود: هموارسازي مسير قانوني ميتواند موجب دلگرمي خيرين و سرمايهگذاران حقيقي و حقوقي در مسير مدرسهسازي شود.
مديرکل آموزش و پرورش استان همچنين بر ساماندهي املاک داراي اختلاف مالکيتي بين دو دستگاه و تعيين تکليف وضعيت اماکن مورد اختلاف تأکيد کرد و گفت: اين اقدام ميتواند زمينهساز احداث مدارس جديد در مناطق مختلف شهر شود.
صادقي در ادامه خواستار توجه ويژه به وضعيت خانه تاريخي کلانتر شد و گفت: رويکرد آموزش و پرورش در توسعه فضاها، صرفاً آموزشي است؛ اما با همکاري مديريت شهري ميتوان ضمن حفظ بافت تاريخي، بخشي از مشکلات مربوط به سرانه آموزشي را نيز مرتفع کرد.
در پايان اين نشست، توافق اوليه براي تشکيل جلسهاي تخصصي با حضور مديران مناطق آموزش و پرورش، شهرداران مناطق و معاونتهاي مرتبط حاصل شد تا اقدامات عملياتي در خصوص ساخت مدارس بزرگمقياس و ساير موضوعات مطرحشده، است