1396/11/28 - 16 : 35
کد خبر: 17730
نماينده مردم آذربايجان‌شرقي در مجلس خبرگان رهبري:
مردم آذربايجان مطيع امر رهبري‌اند
نماينده مردم آذربايجان‌شرقي در مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه مردم آذربايجان مطيع امر رهبري‌اند، گفت: علما، شهدا و... همگي براي دفاع از ولايت پاي در مسير گذاشته و جان خويش را نثار کردند، همانگونه که فاطمه‌ي زهرا(س) هم در مسير دفاع از ولايت جانش را فدا کرد.

آيت‌الله محمدتقي پورمحمدي در همايش چهلمين سالگرد قيام خونين 29بهمن تبريز، اظهار کرد: نقش آذربايجان در طول تاريخ در فرهنگ و هويت ايراني با ويژگي‌هاي اسلامي و شيعي قابل انکار نيست.

 

وي ادامه داد: روزي که تبريز توسط شاه اسماعيل صفوي به عنوان پايتخت تشيع در 907قمري انتخاب شد، اولين حکومت بر مبناي افکار اسلامي و شيعي شکل گرفت.

 

نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري به نقش موثر علماي آذربايجان در تاريخ ايران اشاره کرد و افزود: مردم خطه‌ي آذربايجان در تاريخ ايران و در تمامي صحنه‌ها نقش ايفا کرده و حتي زنان و علمايشان در خط مقدم جان خود را نثار کردند.

 

وي تشريح کرد: زماني که انگليسي‌ها بوشهر را اشغال کردند مرحوم آيت‌الله ميرزا باقر مجتهد اولين فردي بود که براي دولتمردان نامه نوشت و آمادگي خود براي دفاع از بوشهر را اعلام کرد.

 

آيت‌الله پورمحمدي به نقش علماي آذربايجان در جريان تحريم تنباکو نيز اشاره کرد و افزود: در جريان نهضت مشروطيت نيز آذربايجان در خط مقدم بود و همچنين در جريان مبارزه با رضا خان و مقابله با گلدري‌هاي وي نيز علمايي چون "آيت‌الله انگجي، آيت‌الله ميرزا تبريزي، شيخ غلام حسين تبريزي، سيد يونس اردبيلي و ميرزا علي اکبر اردبيلي" نقش بزرگي را ايفا کردند.

 

وي با تشريح دلاوري‌ها و مجاهدت‌هاي علماي آذربايجان و نقش برجسته‌ي اين علما در تاريخ ايران، گفت: در نهضت ملي صنعت نفت هم آذربايجان در خط مقدم بود و همچنين در نهضت حضرت امام(ره) نيز در جريان "انجمن‌هاي ايالتي و ولايتي، جريان هجوم به مدرسه فيضيه، دستگيري حضرت امام(ره) بعد از قيام ?? خرداد و..." آذربايجان و علماي اين خطه نقش برجسته‌اي را ايفا کردند.

 

وي تاکيد کرد: مردم و علماي آذربايجان در تمامي صحنه نقش ايفا کرده و در طول مبارزه و تبعيد حضرت امام(ره) نيز مجاهدت و نقش برجسته‌اي داشتند.

 

نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اين‌که آذربايجان در تمام مسائل پيشرو بوده است، خاطرنشان کرد: جريان 29بهمن تبريز نيز از جمله اين پيشرو بودن‌هاست که در نتيجه‌ي ماجراي "19دي قم" به وقوع پيوست و اگر 29بهمن نبود رژيم طاغوت بر روي 19دي هم پرده مي‌کشيد اما در اربعين شهداي قم، مردم دلاور تبريز کاري کردند که ستون فقرات رژيم طاعوت را شکستند.

 

وي به اهميت قيام مردم تبريز در 29بهمن سال 56اشاره کرد و گفت: بعد از تبريز حرکت‌ها به ترتيب در يزد، اصفهان و... نيز شروع شده و در نهايت در 22بهمن سال 57انقلاب اسلامي ايران به پيروزي رسيد.

 

وي تاکيد کرد: مردم آذربايجان همواره مطيع فرمان رهبري‌اند، همانگونه که مطيع فرمان امام(ره) بودند.

 

آيت‌الله پورمحمدي در پايان با قرائت روايتي از امام باقر(ع) در مورد فاطمه‌ي زهرا(س)، تشريح کرد: حضرت فاطمه‌ي زهرا(س) در مسير دفاع از ولايت جانش را نثار کرد.

 

گفتني است، همايش گراميداشت چهلمين سالگرد قيام خونين 29بهمن مردم تبريز با حضور مسئولان، مردم و خانواده‌ي شهدا در "سالن همايش سينما سرباز اسلام" تبريز برگزار شده و در پايان مراسم از خانواده‌ي شهدا تجليل شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 1

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.