1403/01/25 - 14 : 54
کد خبر: 47945
استاندار آذربايجان شرقي در ديدار با اعضاي هيات رئيسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان :
بستر توسعه را روابط عمومي ها فراهم مي کنند / جنگ روايت ها اولويت اول روابط عمومي ها
استاندار آذربايجان شرقي گفت: بستر توسعه در مناطق و حوزه هاي مختلف را روابط عمومي ها فراهم مي کنند؛ اگر اين بستر براي رشد و توسعه در يک منطقه فراهم نشود قطعا آن توسعه در ذهن افکار عمومي بستر پيشرفت را فراهم نخواهد کرد.

دکتر مالک رحمتي در ديدار با اعضاي هيات رئيسه شوراي هماهنگي دستگاه هاي اجرايي استان با اشاره به سابقه تاسيس واحدهاي روابط عمومي در دستگاه هاي دولتي کشور گفت: متاسفانه روابط عمومي ها در ساختارهاي دولتي درست متولد نشدند به همين دليل اگر امروز از زواياي مختلف سيستم ها ضربه مي بينند به خاطر همين عدم ساماندهي و سازماندهي درست روابط عمومي ها در دستگاه هاي دولتي است.

رحمتي تصريح کرد: متاسفانه در نظام اداري کشور جايگاه واحدهاي روابط عمومي به عنوان يک واحد پيشرو و تاثيرگذار درک نشده است و اين امر به اين جايگاه همواره لطمه وارد کرده است.

رئيس شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي در ادامه به تولد نسل دوم روابط عمومي ها در کشور اشاره کرد و اذعان داشت: نسل دوم روابط عمومي ها ؛ انتخابي نيست. به عبارتي در سايه پيشرفت سريع ابزارهاي ارتباطي روابط عمومي در سازمان ها ديگر يک امر انتخابي نيست. مديريت افکار عمومي ديگر صرفا دست سازمان ها نيست و در مواقعي ديده مي شود که يک نفر کارمند همان سازمان با به راه انداختن يک صفحه در فضاي مجازي تاثيرگذاري اش بسيار بيشتر از روابط عمومي آن سازمان است و در چنين مواردي مديريت افکار عمومي در خصوص آن سازمان دست همان يک نفر کارمند است.

وي اضافه کرد: در نسل دوم روابط عمومي ها شرايط به ما تحميل مي کند که بايد متفاوت باشيم؛ بايد روابط عمومي را به عنوان يک علم قبول کنيم، بايد تاثيرگذاري روابط عمومي را باور داشته باشيم.

رحمتي نسل سوم روابط عمومي در کشور را متفاوت تر از نسل هاي قبلي خواند و اضافه کرد: در اين مدل ؛ روابط عمومي ها از ساختارهاي اداري خارج شده اند و با يک نگاه سنتي نمي توان مخاطب را اقناع کرد. در اين شرايط صرف اطلاع رساني کافي نيست و بايد به سمت اقناع سازي مخاطب برويم.

 

جنگ روايت ها اولويت اول روابط عمومي ها

وي ادامه داد: در نسل سوم روابط عمومي ها؛ جنگ روايت ها آغاز مي شود؛ مديران روابط عمومي با يک سري روايت هايي مواجه هستند که مخاطب آنها را باور کرده است در حالي که آن روايت ها الزاما صحيح نيستند و اينجا مسئوليت مديران و کارشناسان روابط عمومي است که بتوانند با شيوه هاي مختلف اقناع سازي کنند و به عبارتي به جنگ روايت ها بروند.

استاندار آذربايجان شرقي اذعان داشت: در نسل سوم روابط عمومي ها موضوع روايت اول يک اصل است؛ رسانه اي که با سرعت و دقت اولين روايت را از يک موضوع بيان مي کند جريان افکار عمومي را هدايت کرده است به عبارتي در چنين شرايطي اولويت اول مديران و کارشناسان روابط عمومي دستگاه هاي دولتي ورود به ميدان جنگ روايت ها است.

وي اضافه کرد: در نسل سوم روابط عمومي ها عملا روايت ها هستند که روند فعاليت آنها را پيش مي برند ؛ بعضا روايت هاي زرد مسير فعاليت روابط عمومي ها را تعيين مي کنند و بخش اعظمي از انرژي اين واحدهاي صرف اثبات يا رد اين روايت ها سپري مي شود.

رحمتي در ادامه کار خبرنگاري را مقدس خواند و افزود: خبرنگاري شغلي بسيار مقدس است چرا که خبرنگاران به دنبال آگاه سازي مردم هستند و پيامبران و ائمه اطهار نيز رسالت اصلي شان آگاه سازي مردم بود. به همين دليل کار خبرنگاري بسيار سخت و دشوار و در عين حال مقدس است.

وي خطاب به اعضاي هيات رئيسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان تاکيد کرد: براي سال 1403 برنامه مدون و نقش راه روابط عمومي هاي استان را تدوين و اعلام نماييد به عنوان مثال براي اينکه نظام اداري اثربخش، پاسخگو و کارآمد داشته باشيم برنامه هاي شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان را ارايه کنيد.

استاندار تاکيد کرد: براي احياي جايگاه روابط عمومي در دستگاه هاي اجرايي استان نيز برنامه ارايه دهيد تا تاثيرگذاري آنها را در سطح استان ارتقا دهيم. در شرايط کنوني احيا کردن جايگاه روابط عمومي ها در استان بسيار ضروري تر از تجهيز کردن آنهاست.

رحمتي براي تبيين جايگاه روابط عمومي در شوراي اداري و شوراي برنامه ريزي استان اعلام آمادگي کرد و گفت: از شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان انتظار دارم تا در کمترين زمان ممکن با جمع بندي نظرات و ديدگاه هاي همکاران روابط عمومي کليد واژه نيازهاي اين حوزه را احصا و در اختيار بنده قرار دهند تا در جلسات شوراي اداري و شوراي برنامه ريزي آنها را به مديران استان تبيين کنم.

وي تغيير نگاه ها به روابط عمومي ها در استان را يک امر ضروري خواند و اذعان داشت: اگر نگاه ها به روابط عمومي ها را تغيير ندهيم مرجعيت افکار عمومي را نمي توانيم به دستگاه هاي اجرايي بازگردانيم. عدم نگاه اصولي به روابط عمومي ها موجب از دست رفتن مرجعيت در دستگاه هاي اجرايي شده است. اگر در اين دوره فکرها را تغيير ندهيم بي ترديد موفق نخواهيم شد.

رئيس شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي به ترکيب جديد هيات رئيسه اين شورا اشاره کرد و افزود: خوشبختانه ترکيب بسيار خوبي در اين دوره انتخاب شده اند که مي تواند بستر ساز اقدامات خوب در سطح استان باشد.

رحمتي تسلط به زبان روز، زبان هنر و زبان جامعه را اصول مهم روابط عمومي هاي امروز خواند و گفت: اگر به اين زبان ها مسلط نشويد نمي توانيد با مخاطبان تان ارتباط برقرار کنيد. بايد روابط عمومي ها مخاطب شناس باشند تا با ابزارهاي متناسب مخاطب خود را اقناع کنند.

استاندار آذربايجان شرقي به ويژگي هاي خبر نيز اشاره کرد و افزود: سرعت، دقت و صحت خبر بسيار اهميت دارد؛ روابط عمومي ها در عين حالي که پل بين مسئولان و مردم هستند بايد با ابزارهاي ارتباطي مناسب پل ارتباطي بين مردم و مسئولان نيز باشند چرا اين جاده نبايد يک طرفه باشد.

وي اضافه کرد: در عصر حاضر اقناع سازي صرفا با اطلاع رساني قابل حل نيست بلکه بايد ابتدا مرجعيت سازي صورت گيرد تا بعد از آن گفتمان سازي و ادبيات سازي تحقق يابد.

وي روابط عمومي ها را بسترساز توسعه خواند و اذعان داشت: بستر توسعه در مناطق و حوزه هاي مختلف را روابط عمومي ها فراهم مي کنند؛ اگر اين بستر براي رشد و توسعه در يک منطقه فراهم نشود قطعا آن توسعه در ذهن افکار عمومي بستر پيشرفت را فراهم نخواهد کرد.

وي اضافه کرد: پاسخ به نيازها عنصر اساسي براي فراهم کردن پيشرفت و توسعه در جامعه است و اين امر با رسانه و روابط عمومي گفتمان ساز محقق مي شود.

اين گزارش حاکي است، در ابتداي اين نشست محمد عزيزي راد مدير کل روابط عمومي استانداري آذربايجان شرقي و دبير شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي به بيان گزارشي از فعاليت هاي چندين ساله اين شورا در استان پرداخت و از برگزاري جشنواره برترين هاي روابط عمومي استان بعد از وقفه اي 11 ساله طي سال گذشته ياد کرد.

وي همچنين به انتخاب هيات رئيسه جديد شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان که طي انتخاباتي آذر ماه سال گذشته برگزار شده، اشاره کرد و افزود: خوشبختانه منتخبان اين دوره از شورا بسيار پر انرژي و پر انگيزه پاي کار آمده اند که اين امر نويد آينده اي درخشان براي روابط عمومي هاي استان مي دهد.

اين گزارش مي افزايد، در پايان اين نشست هر يک از اعضاي هيات رئيسه به تبيين ديدگاه هاي خود پيرامون جايگاه روابط عمومي ها و ضورت تغيير نگرش به اين جايگاه اشاره کردند که با استقبال استاندار آذربايجان شرقي مواجه شد و در انتها احکام اعضاي جديد هيات رئيسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان توسط استاندار آذربايجان شرقي اهدا شد.

انتهاي پيام/

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 3

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.