1403/01/21 - 16 : 52
کد خبر: 47939
جذب بيش از 47 ميليون دلار سرمايه گذاري خارجي در آذربايجان شرقي
احرار: نماينده وزير و مديرکل امور اقتصادي و دارايي آذربايجان شرقي از رشد سرمايه گذاري خارجي در اين استان در سال 1402 خبرداد و گفت: سال گذشته 47.61ميليون دلار سرمايه گذاري خارجي براي ?? طرح جذب شد.

واقف بهروزي نماينده وزير و مديرکل امور اقتصادي و دارايي آذربايجان‌شرقي، در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به رشد سرمايه‌گذاري خارجي در استان در سال 1402، اظهار داشت: سرمايه‌گذاري خارجي يکي از ارکان مهم توسعه و پيشرفت يک کشور است، بنابراين نگاه تخصصي به اين مقوله، يکي از اهداف مهم در توسعه اقتصادي آذربايجان‌شرقي به شمار مي‌رود.

   وي ادامه داد: طراحي و پياده‌سازي اطلس سرمايه‌گذاري با اشتراک‌گذاري لايه‌هاي اطلاعات مکاني با هدف هدايت سرمايه‌گذار و همچنين هوشمندسازي جذب و مديريت سرمايه‌گذاري، از جمله اقداماتي بود که در سال گذشته براي توسعه استان انجام يافت.

    نايب رئيس مرکز خدمات سرمايه‌گذاري آذربايجان‌شرقي، با اشاره به آخرين آمار سرمايه‌گذاري خارجي در استان اعلام کرد: در سال گذشته 113/11 ميليون دلار جلب سرمايه خارجي براي 15 طرح سرمايه‌گذاري، اتفاق افتاده است، در حوزه جذب سرمايه‌گذاري خارجي نيز، 47/61 ميليون دلار سرمايه‌ خارجي براي 13 طرح سرمايه‌گذاري خارجي جذب شده است.

  مديرکل امور اقتصادي و دارايي آذربايجان‌شرقي تصريح کرد: شناسايي 10 فرصت سرمايه‌گذاري در حوزه‌هاي صنعت، کشاورزي، گردشگري، خدمات و درج آن‌ها در بانک اطلاعاتي سازمان سرمايه‌گذاري و کمک‌هاي اقتصادي و فني ايران به منظور بازاريابي بين‌المللي آن‌ها، از ديگر اقداماتي بود که در سال 1402 انجام گرفت.

بهروزي خاطرنشان کرد: طرح‌هاي سرمايه‌گذاري خارجي پس از شناسايي و شروع، مورد نظارت هم قرار مي‌گيرد، از اين رو 441 مورد نظارت بر اجراي طرح‌هاي سرمايه‌گذاري و رسيدگي به امور سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي از طريق برگزاري جلسات و انجام مکاتبات با دستگاه‌هاي استاني و ملي انجام يافته است.

   نماينده وزير اقتصاد در آذربايجان‌شرقي  با بيان اينکه تقويت ديپلماسي اقتصادي با کشورهاي همسايه در اولويت استان قرار دارد، گفت: اداره کل امور اقتصادي و دارايي آذربايجان‌شرقي به منظور بازاريابي بين‌المللي و معرفي ظرفيت‌هاي اقتصادي استان و همچنين با هدف جذب سرمايه‌گذاري خارجي در استان، در صدد تقويت ديپلماسي اقتصادي با کشورهاي همسايه و منطقه بوده است، به همين منظور، در سال 1402، اعزام هيئت‌هاي اقتصادي به فدراسيون روسيه (جمهوري تاتارستان) و پذيرش 6 هيئت اقتصادي از کشورهاي مختلف از جمله اقداماتي بود که در زمينه مناسبات اقتصادي با کشورهاي منطقه انجام گرفته است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 8

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.