1402/03/16 - 17 : 2
کد خبر: 36737
مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان‌شرقي با اصحاب رسانه اعلام کرد؛
اهم پروژه هاي قابل افتتاح اداره کل راه و شهرسازي در جريان سفر رييس جمهور به استان
احرار: مدير کل راه و شهرسازي استان آذربايجان شرقي، تحويل 11 هزار و 500 واحد مسکوني به متقاضيان ، بهره برداري از مسير ريلي ميانه- بستان آباد و ايستگاه خاوران ، و همچنين احداث ايستگاه هواشناسي ميانه را از مهمترين پروژه هاي قابل افتتاح راه و شهرسازي در جريان دور دوم سفر رييس جمهوري به استان اعلام کرد.


امير بخشي زاده در نشست خبري با اصحاب رسانه عملکرد سال گذشته اين اداره کل را اينگونه تشريح کرد:


 سال گذشته پروژه هاي متعددي افتتاح گرديد که از آن جمله مي توان به افتتاح 466 واحد مسکن ملي و اقدام ملي که در بازآفريني شهري اتفاق افتاد،  افتتاح تقاطع غير همسطح هريس (که به علت تصادفات متعدد قتلگاه محسوب مي شد)  و متاسفانه اعتباري از سفرهاي رياست جمهوري سال گذشته به اين امر تخصيص نيافته بود که اين پروژه زمستان سال گذشته افتتاح شد‌.
پروژه قطعه اول بزرگراه خواجه _ورزقان باند رفت که به طول 13 کيلومتر مورد بهره برداري قرار گرفت  و  هم اکنون نيز باند برگشتي آن به طول 12 کيلومتر در حال اجراست  .

وي با بيان اينکه اين مکان نيز از جمله  نقاط حادثه خير محسوب مي شود افزود:اين پروژه انشااله تا آبان ماه سال جاري افتتاح خواهد شد.

مدير کل راه و شهرسازي استان  افزود: باند رفت قطعه 3 صوفيان_شبستر ، و همچنين باند برگشت قطعه دوم جلفا_ مرند به طول 4 کيلومتر افتتاح شد که 10 کيلومتر ان نيز در تلاشيم در صورت تخصيص اعتبارات تا پايان سال افتتاح کنيم.

او  تصريح کرد:  تکميل قطعه دوم بزرگراه بستان آباد _سراب  و پل قوري چاي ميانه 6 دهنه 22  متري نيز از جمله اين پروژه ها بود.

وي افزود: قطعه اول  تبريز تا صوفيان   _آزاد بازرگان_ که به علت  هزينه هاي  آن سرعت پيشرفت آن کند است و همچنين بخشي از  آزاد راه مراغه_ هشترود  تا پايان سال مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.

نهضت ملي مسکن مهمترين پروژه اداره کل راه و شهرسازي 

امير بخشي زاده مهمترين پروژه اداره کل راه و شهرسازي را  نهضت ملي مسکن  ذکر کرد و گفت: از سال1400 که استارت مسکن ملي زده شد مشکلات متعددي در اين زمينه استان با آن دست به گريبان بود و متاسفانه  در سال 1401 رتبه استان 29 کشوري بود.

وي بيان کرد:  به علت شرايط خاص  اقليمي و توپوگرافي منطقه اي و از طرفي با توجه به اينکه 64 درصد متقاضيان مسکن ملي از تبريز بود و ظرفيت شهر تبريز نيز تکميل شده ،  بنابراين شهر جديد شهريار و سهند به عنوان محل احداث واحدهاي مسکوني جديد طرح نهضت ملي مسکن اعلام شد که در خصوص شهر شهريار همکاريهاي لازم صورت نگرفت که به ناچار مجبور به حذف موقت شهريار شديم و ادامه مسکن ملي را در شهر جديد سهند و شهرک صيادشيرازي و همچنين شهرک انديشه پيش برديم‌.

رتبه 7 در  کشور از نظر تامين زمين 

مدير کل راه و شهرسازي استان آذربايجان شرقي با بيان اينکه حدود 50 هزار واحد به صورت سالانه  اعم از خود مالکي و  مساکن روستايي تعهد داريم گفت:  حدود هفتاد و شش هزار و 424  واحد با پيشرفت فيزيکي 25 درصد  در حال ساخت است که از نظر کليات به رتبه 17 و  داز نظر تامين زمين به رتبه 7 کشور ارتقا يافته ايم.


بخشي زاده  با بيان اينکه وظيفه دولت تامين زمين و معرفي به بانک ها گفت : قسمتي از هزينه هاي ساخت مسکن ملي منوط به آورده هاي متقاصيان است و در اين راستا  راه و شهرسازي با افزايش تسهيلات از  400 ميليون به 550 ميليون سعي کرده است به نحوي حنايت هاي مقتضي را از متقاضيان به عمل آورد.
. وي بهترين  روش حمايت از طرح نهضت ملي مسکن را مشارکت عنوان و بيان کرد:  روش افزايش مشارکت بهترين راه است که  توليد مسکن را افزايش خواهد يافت.


وي با بيان اينکه در تلاش هستيم تا درصد تسهيلات را براي دو دهک پايين آوريم گفت:  فعلا اين امر نهايي نشده است‌.

21 هزار نفر  متقاضي موثر نهضت ملي مسکن در استان

امير بخشي زاده تعداد ثبت نام کنندگان مسکن ملي را 286 هزار نفر اعلام کرد و افزود: از اين ميزان 53 هزار نفر واجد شرايط تشخيص داده شدند و از اين تعداد 21 هزار نفر اورده اوليه دارند که متقاضي موثر شناخته مي شوند.

 او با اشاره به اينکه  ميزان تامين زمين از سال 1401 تا کنون  از 600 هکتار به 9 هزار هکتار رسيده است گفت :از اين ميزان 1500 هکتار داراي کاربري مسکوني است که  براي ساخت 100 هزار واحد کافيست.

وي افزود: حدود 4 هزار و 308 هکتار نيز  در حال اتمام تغيير کاربري است که با احتساب آن مي تواند جوابگوي ساخت300 هزار واحد مسکوني باشد.

اختصاص 4300 ميليارد تومان به راه و شهرسازي در سفر اول  رئيس جمهور

بخشي زاده با بيان اينکه در سفر اول رييس جمهور  4 هزار و سيصد ميليارد تومان کل اعتبارات مصوب  مجموعه شهرسازي بود گفت: از اين ميزان 2 هزار ميليارد تومان تخصيص پيدا کرد و   براي تکميل پروژه هاي باقي مانده از سفر اول نيز در دور دوم سفر پيگيري لازم صورت خواهد گرفت.

مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه در جريان دور دوم سفر رييس جمهور به اين استان، 11 هزار و 500  واحد مسکوني در طرح نهضت ملي مسکن آماده تحويل به متقاضيان است  افزود: پروژه  راه اهن ميانه - بستان آباد - ايستگاه خاوران نيز از پروژه هاي مهم و از آرزوهاي ديرينه مردم محسوب مي شود که   با بهره برداري از اين مسير، مسافت ريلي از تبريز به تهران 114کيلومتر از بعد مسافت  و حدود 5 ساعت از بعد زماني کاهش مي يابد.

هزينه کرد 15 هزار ميلياردي زيالي براي تکميل مسير ريلي بستان آباد - تبريز و ايستگاه خاوران

وي از هزينه کرد 15 هزار ميلياردي زيالي براي تکميل مسير ريلي بستان آباد - تبريز و ايستگاه خاوران خبر داد و گفت: در جريان اين سفر کتابخانه و فرهنگسراي ستارخان با مشارکت  شهرداري تبريز نيز با صرف 66 ميليارد ريال به بهره برداري مي رسد.

اين مقام مسئول همچنين از افتتاح ساختمان ثبت احوال در خيابان ميرداماد تبريز به ارزش 42 ميليارد ريال در جريان دور دوم سفرهاي رياست جمهوري به عنوان يکي ديگر از پروژه ها ياد کرد و گفت:  بهره برداري از ايستگاه هواشناسي ميانه از ديگر پروژه هاي دور دوم سفراست .

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 3

  آخرین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
  پربازدیدترین اخبار
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.