1402/03/15 - 22 : 55
کد خبر: 36733
مجموعه داستان حرف به قلم حجار زاده منتشر شد
مجموعه داستان حرف به قلم حجار زاده از سوي? نشر نفير? منتشر شد

به گزارش روابط‌عمومي اين رويداد، نخستين کتاب «احمدرضا حجارزاده» با عنوان «حرف» توسط انتشارات «نفير» چاپ و راهي بازار شد. اين کتاب شامل هشت داستان کوتاه است.

عناوين داستان‌هاي اين مجموعه عبارتند از:«تقاص»،«تلفن‌عمومي»،«حرف»،«باورت مي‌شه؟»،«در فاصله‌ي دو طبقه»،«سلام، خداحافظ»،«فعلاً حرفي ندارم»،«صبحِ روزِ بَد».
احمدرضا حجارزاده داستان‌هاي حاضر در اين کتاب را در دوره‌ي زماني سال‌هاي 1384 تا 1401 نوشته و آنها را براي انتشار در قالب کتاب، ويرايش و بازنويسي کرده است.
نويسنده‌ي کتاب «حرف» در پيش‌گفتار کتاب آورده است:«هشت داستاني که در اين مجموعه گِرد آمده‌اند، داستان‌هايي‌اند از ديرباز تا امروز.گرچه براي چاپ‌شان در اين مجموعه، برخي از آن‌ها را چند بار ـ و هر بار با وسواسِ بيش‌تر ـ خواندم و بازنويسي کردم. پنج داستانِ آغازينِ مجموعه، هر کدام مي‌توانند به تنهايي اثري مستقل براي خواندن باشند، ولي اگر خواننده،کتاب را از ابتدا تا داستان پنجم به ترتيب بخواند، درک و شناختي درست و عميق‌تر از سرشت و سرنوشتِ پرسوناژهاي هر داستان نصيبش خواهد شد. نوشتن اين داستان‌ها اهميت ويژه‌يي برام داشت، زيرا رويدادهايي که در کتاب خواهيد خواند، نه تنها حرف خودم،که بُرشي از حرف‌هاي ناگفته‌ي يک نسل است».
حجارزاده از سال 78 تاکنون به عنوان روزنامه‌نگار، نويسنده و منتقد سينما، تئاتر و ادبيات در مطبوعات فعاليت داشته و با بسياري از روزنامه‌ها و مجله‌هاي مطرح و معتبر ايران همکاري کرده است. او پيش از اين، تعدادي از داستان‌هاي کوتاهش را در نشريات کشور به چاپ رسانده بود. همچنين کارگرداني چهار فيلم کوتاه و دو اجراخواني در تئاتر، از ديگر سوابق فرهنگي و هنري اوست.
اين نويسنده، فيلم کوتاه «حرف» را بر اساس داستاني به همين نام ـ که در نخستين کتابش به چاپ رسيده ـ ساخته است که سال 89 در بيست‌وهفتمين جشنواره فيلم كوتاه تهران و سال 90 در ششمين جشنواره‌ي فيلم و عکس «دوربين.نت»، شرکت داشت و برنده‌ي جايزه‌ي اول بهترين فيلم از جشنواره‌ي «دوربين.نت» شد.
در بخشي از داستان «سلام، خداحافظ» ـ که پشت جلد کتاب نيز منتشر شده ـ مي‌خوانيد:
«دلم براي خودم مي‌سوخت. هرچند که مي‌دانستم دوست‌هاي ديگرم هم وضعيت مشابه‌يي داشتند، ولي هيچ‌کدام براي هم‌ديگر يا دست‌کم خودمان کاري نمي‌کرديم. چي‌کار مي‌خواستيم بکنيم مثلاً؟ مگر کاري هم از دست‌مان برمي‌آمد؟ ما وقتي از روزمرگي و کار و زندگي‌مان خسته مي‌شديم، به جاي آن‌که مدتي از ديگران دور بمانيم و در سکوت و بي‌خبري سر بکنيم،گوشي را برمي‌داشتيم و به هم‌ديگر زنگ مي‌زديم يا قرار ملاقات و دورهمي‌هاي دوستانه مي‌گذاشتيم و در آن ديدارهاي گاهي‌به‌گاهي مدام غر مي‌زديم، به جان عالَم و آدم. از پدر و مادرهامان بگير،که بي‌چاره‌ها انگار بيش‌ترين تقصير را در خستگي‌هاي ناتمام ما داشتند و همه‌چيز را به گردن آن‌ها مي‌انداختيم، تا دوست‌و رفيق‌و مردم‌و شرايط اجتماعي‌و سياسي‌و اقتصادي‌و فرهنگي‌و هنري و حتا اين وسط گاهي بهانه‌اي پيدا مي‌شد تا به آب‌وهوا هم گير بدهيم، و با وجود اين‌همه درد دل و انتقاد و گلايه از زمين‌و زمان، باز حال‌مان بهتر که نمي‌شد هيچ، بدتر هم مي‌شديم و با لب‌ولوچه‌ي آويزان برمي‌گشتيم خانه‌مان تا قرار بعدي».
گفتني‌ست مجموعه‌داستان «حرف» نوشته‌ي «احمدرضا حجارزاده» با 124 صفحه و بهاي 94 هزار تومان، در تيراژ 500 نسخه توسط نشر «نفير» ـ به مديريت سمانه رزاقي ـ چاپ شده است. علاقه‌مندان به داستان‌هاي معاصر ايراني مي‌توانند اين اثر داستاني را از کتابفروشي‌هاي معتبر تهيه و مطالعه بکنند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 9

  آخرین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
  پربازدیدترین اخبار
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.