1402/01/12 - 13 : 45
کد خبر: 35292
نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي:
سياست کنوني جمهوري اسلامي ايران کاهش تنش در منطقه است/همسان سازي بازنشستگان جزو برنامه‌هاي مجلس
احرار نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي در خصوص مسائل قفقاز گفت: سياست کنوني جمهوري اسلامي ايران کاهش تنش است و يکي از مهندسي‌هاي سياست ورزي اين است که به هر چيزي را که دشمن صهيونيستي در منطقه طرح کرده، تن ندهيم.

روح اله متفکر آزاد روز جمعه در نشست صميمي با اصحاب رسانه استان در خصوص وضعيت مجلس شوراي اسلامي در طي سه سال گذشته اظهار کرد: در سه حوزه تقنين، نظارت و سبک زندگي مي‌توان مجلس شوراي اسلامي را ارزيابي کرد و در رابطه با اين سوال که اين مجلس چگونه انقلابي بودن خود را نشان مي‌دهد، از اين سه مصداق استفاده کرديم چراکه انقلابي بودن يک مجلس را نمايان مي‌کنند.

وي ادامه داد؛ در آغاز اين دوره از مجلس رهبر معظم انقلاب اولويت‌هايي را متذکر شدند که ما با برخي کارشناسان و نمايندگان جوان به جلساتي را برگزار کرديم و در خروجي اين نشست‌ها، اولويت‌هايي احصا شد که منطبق با توصيه‌هاي رهبر معظم انقلاب بودند.

وي افزود: شفافيت آرا اولين طرحي بود که در مجلس شوراي اسلامي ارائه داديم اما به دليل اينکه در اولويت‌هاي ده گانه نبود، در طرح عادي و بدون اولويت ثبت شد چراکه اولويت طرح‌هاي دولت، اقتصادي معيشتي بود اما مجدانه پيگير آن هستيم.

متفکر آزاد با بيان اينکه حوزه مسکن يکي از اولويت‌هاي اصلي مجلس شوراي اسلامي است، گفت: وزير اسبق معتقد به ساخت مسکن نبود، از طرفي هم بحران مسکن نيز جدي بود، پس قانون ماليات بر خانه‌هاي خالي را مصوب کرديم که سال‌هاي سال آرزوي مردم بود و اجراي آن در دولت جديد آغاز شد که اخيراً 800 هزار برگه مالياتي بر خانه‌هاي خالي صادر شد، البته هدف‌ اصلي ما سوداگران کلان بود، نه کساني که يکي دو مسکن در اختيار دارند.

 

وي، بحران‌هاي کشاورزي را نيز مهم عنوان کرد و يادآور شد: دو قانوني را که در اين زمينه در مجلس ارائه داديم، اثر يکي از آنها که همان خريد تضميني محصولات کشاورزي است، کاملا مشهود بود و آن را مصوب کرديم تا شوراي قيمت‌گذاري سنديکاهاي کشاورزي موثر در اين قيمت‌گذاري باشد و مهاجرت معکوس ايجاد شود و به حوزه امنيت غذايي نيز ورود کرده‌ايم.

روح الله متفکر آزاد نشست خبري

 

وي همچنين خاطرنشان کرد: در حوزه کسب‌وکارها نيز مشکل داشتيم و صدور مجوزهاي ناشي از آن هفت‌خان رستم بود و ايران رتبه مناسبي نداشت، بنابراين براي اخذ مجوز دو نوع شيوه يا ثبت‌محور يا تاييد محور را تعريف کرديم که تا سه روز جواب بله يا خير بايد صادر شود و اگر بله آمد، کار را شروع کنند، مجوز تاييد محور نيز بايد تا سه ماه ارائه شود و يک هزار و ??? مجوز را در اسفند سال ???? وارد سامانه شده است.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره بر اين‌که از اولويت‌هاي بعدي مجلس بحث بيکاري بود، گفت: در زيست‌بوم اشتغال، بيکاري تحصيلکرده‌ها مطرح بود که عموم مشکل ما بيکاري فارغ‌التحصيلان است و در راستاي آن قانون جهش توليد را پيگيري کرديم که قانون اول سال 1389 صادر شده بود اما کفاف ارتقاء سيستم را نمي‌داد و در قوانين جديد مشکلات را برطرف کرديم و در شوراي برنامه‌ريزي استان، سرمايه‌گذاران را ترغيب به اشتغال دانش‌پايه سوق داديم.

وي با بيان اين‌که بانک مرکزي را قانون مدار کرده‌ايم چراکه براي کنترل تورم و خلق پول توسط بانک‌ها بدون پشتوانه بوده و برنامه جدي نداشت، افزود: در اين خصوص تدابيري انديشه شد و قانوني روي کار آمد؛ ماليات بر سوداگري و هزينه دلالي بايد نسبت به هزينه توليد بيشتر شود و سود سرمايه گذاري بر توليد افزايش يابد و سرمايه‌گذاري مولد بايد سود بيشتري داشته باشد که سعي مي‌کنيم مجلس به‌گونه‌اي عمل کند که بر سرمايه‌هاي مردم ماليات نبنديم، بلکه حاشيه‌ي سود توليد افزايش يابد.

 

وي در ادامه تاکيد کرد: در سال اول تشکيل مجلس بر حوزه نظارت ميداني تمرکز بيشتري داشتيم و به دليل اينکه سال آخر دولت بود، لازم بود که ورود ميداني مجلس بيشتر باشد، اما از سال دوم که دولت تغيير يافت، بر نظارت ستادي تمرکز کرده و از ابزارهايي مثل کميسيون اصل 90 استفاده کرديم اما سال سوم ابزار استيضاح را نيز اضافه کرديم.

متفکر آزاد ادامه داد: دولت گذشته قصد داشت، 200 ميليون بشکه را سلف نفتي کند يعني بدهي دولت بعدي بيش از پيش شود، که مانع آن شديم و از جمله نظارت‌هاي ميداني ما است.

وي اضافه کرد: در چند مورد طرح سوال کرديم که مطابق واقعيت‌ها بود براي مثال يکي از آنها عدم وثوق آزمون تيزهوشان بود که وزير آموزش و پرورش گفته بود دفاعي ندارم و از زير سوال در مي‌رفت؛ اما قصد ارجاع به صحن علني و دادن کارت زرد را نداشتم و راه‌حل تغيير الگوريتم اصلاح سوالات را به‌عنوان شيوه جديد ارائه دادم که هزار و 800 خانواده به حق و حقوق خود رسيدند، در بحث مازوت نيز چنين اتفاقي افتاد.

وي در رابطه با بودجه آذربايجان شرقي نيز متذکر شد: در طي دو سال گذشته بودجه آذربايجان شرقي از استان‌هاي رقيب بيشتر بود و بر خلاف سابقه تاريخي آن عمل شده است. درآمد يعني ماليات دولت و افزايش ماليات يعني توليد و اقتصاد در رونق است اما در تخصيص منابع به استان‌ها وضعيت ما بهتر بود.

اين نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود در خصوص بحث قفقاز نيز خاطرنشان کرد: فعاليت و کنشگري من در مورد قفقاز کاهش نيافته و اظهار نظراتي هم داشته‌ام اما سعي کرده‌ام حاشيه‌اي نباشند و تقسيم کاري در بخش‌هاي مختلف انجام داده‌ام، شوراي امنيت ملي يک سري توصيه‌هايي دارد و سياست کنوني جمهوري اسلامي ايران کاهش تنش است و يکي از مهندسي‌هاي سياست ورزي اين است که به هر چيزي را که دشمن صهيونيستي در منطقه طرح کرده، تن ندهيم.

وي ضمن ارائه توضيحاتي در ارتباط با دستمزدهاي کارگران، افزود: اشتباه مفهومي که در مورد افزايش دستمزد کارگران وجود دارد، اين ديدگاه است که با افزايش حقوق کارگران، تعديل نيرو و صدمه به رشد توليد بيشتر مي شود، اما کالايي که به بازار مي‌آيد، سهم کارگر در قيمت تمام شده کالا بين 6 تا 10 درصد است درحاليکه در کل دنيا ميانگين اين سهم ?? درصد است و سال گذشته با افزايش حقوق کارگران، تعديل نيرو رخ نداد و در بالانس افزايش نيروي کار بيشتر بود.

وي همچنين يادآور شد: همسان سازي بازنشستگان جزو برنامه‌هاي مجلس بود که همه ساله رقم درشتي براي تامين حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي نيز اختصاص داده‌ايم.

متفکر آزاد اظهار کرد: نماينده مجلس اين توان را دارد که با وزير و کارشناس بحث و سوال و جواب کند، او هم ميان مردم زندگي مي‌کند، ما هم بي‌درد نيستيم و ميزان فشار وارده بر ما هم کم نيست، دولت نجابت به خرج داد و از دولت گذشته سخني نگفت، ما هم ضعف داريم اما اينکه بگوييم همه‌ي تقصيرها بر سر اين دولت است، انصاف نيست.

وي با بيان اينکه به جد به موضوع درياچه اروميه ورود کرده‌ايم، گفت: درياچه اروميه چندين مگاپروژه سازه‌اي دارد که مهمترين آن انتقال آب از کاني سيب بود که تمام شد و فقط فازهاي مکمل آن باقي مانده است، پروژه انتقال کاني‌سيب آبروي کشور است اما کافي نيست و براي احيا بايد گام‌هاي بعد را برداريم و اصل مسئله اصلاح رويه‌هاي کشاورزي است ولي انتقال آب از کاني‌سيب گام بزرگي بود.

وي ادامه داد: در مورد آموزش زبان ترکي نيز طرحي را ارائه کرديم و اکنون در صحنه علني مجلس است؛ در خصوص هيأت رييسه هم نمايندگان استان اينگونه نيستند که متحد نباشند، و در بسياري از موارد پشت يکديگر هستيم.

اين نماينده مجلس در خصوص قطار تبريز-تهران نيز گفت: قطار تبريز-تهران به زودي افتتاح مي‌شود و در جذب سرمايه‌گذار به استان ورود کرده‌ايم و از سرمايه‌گذاران نيز دعوت مي‌کنيم.

 

وي خاطرنشان کرد: براي توسعه‌ي انرژي طرح‌هايي در نظر داريم چراکه توليد وابسته به آن است؛ برق استان ما کم است و به دنبال رفع آن هم هستيم، در خصوص مولدسازي نيز کميسيون‌هاي مربوطه در جريان تصميمات ريز دولت هستند و اين گزاره اشتباه است که مي‌گويند که نمايندگان مجلس بي‌خبر مي‌مانند اما هر جايي که حذف اراده مجلس اتفاق مي‌افتد برخورد مي‌کنيم و در قبال کاري که انجام مي‌دهيم، مجوز داريم اما مصون از خطا نبوده و پاسخگو هستيم.

وي همچنين متذکر شد: اينکه مي‌گويند موضوعات فيلترينگ، حجاب، صيانت و فرزندآوري و… تمام هم و غم مجلس شده اشتباه است و رسانه‌ها هم حساسيت بسياري بر آن دارند و بيشتر مي‌پردازند چراکه برخي موارد رسانه‌اي است و وضعيت صحنه‌اي مجلس نيست البته برخي نماينده‌ها سعي در حاشيه‌سازي براي مجلس را دارند.

متفکر آزاد ادامه داد: در مورد فيلترينگ بايد ضابطه‌مند عمل کنيم، و پيگير آن هستيم که ضابطه‌مند عمل شود و اگر قصد داريم مجموعه‌هايي از فضاي مجازي ما استفاده کنند بايد حقوق ملت ما را قبول کنند، به‌عنوان مثال وقتي به ناموس کسي در فضاي مجازي تعدي مي‌شود يا از کسي کلاهبرداري مي‌شود چه‌کسي پاسخگو است؟؛ بايد گفت که اينستاگرام از اکانت‌هاي جعلي پر شده است و بايد متوليان آن پاسخگو باشند، اما زير بار اين امر مهم نمي‌روند البته فيلترينگ محض معقول نيست و بايد آنان را مجاب به ايجاد نمايندگي در کشور کنيم.

وي در خصوص مسئله تاسيس سفارت باکو در تل‌آويو، خاطرنشان کرد: جواب روشن‌است، ما برقراري ارتباط با صهيونيسم توسط کشورهاي اسلامي را خيانت به جهان اسلام و مستضعفين و کمک به غاصبين مي‌دانيم. اگر قره‌باغ غصب شده، فلسطين هم غصب شده است و هر دو مظلوم هستند.

وي اظهار کرد: همواره از قره‌باغ حمايت کرده‌ايم و پشت آن ايستاده‌ايم؛ به‌عنوان مثال در اجلاس‌هاي بين‌المللي از مسئله قره‌باغ حمايت کرد‌ه‌ام، پس آنچنان که قره‌باغ براي ما حساس بود، همان مقدار نيز فلسطين از حساسيت برخوردار است‌، در مسئله قره‌باغ ارمنستان به‌عنوان کشور متجاوز و همسايه که قره‌باغ را تصرف کرده بود، مطرح مي‌شد اما اسرائيل يک دولت جعلي است که مانند غده سرطاني ايجاد شده است.

وي با تاکيد براينکه اظهار نظر نمايندگان با خروجي مجلس يکسان نبوده و پيشنهادات آن‌ها به منزله تصويب آن نيست، در خصوص وضعيت نيرو‌هاي شرکتي نيز گفت: از قانوني که براي نيروهاي شرکتي ارائه کرده‌ايم، حمايت مي‌کنيم و روي حرف خود مي‌مانيم و بنده از تغيير وضعيت ايثارگران و پرستاران همواره حمايت کرده‌ام.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 2

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.