1401/11/11 - 22 : 58
کد خبر: 34863
استاندار آذربايجان شرقي خبر داد:
افتتاح 3304 پروژه با 13 هزار 799 ميليارد تومان سرمايه در دهه فجر
احرار: استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به اينکه قطار پيشرفت دولت بعد از رکود چندين ساله، به راه افتاده است، از افتتاح 3 هزار و 304 پروژه در ايام دهه فجر خبر داد.

عابدين رضوي خرم  عصر  سه شنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه  اظهار کرد : در دولت سيزدهم قطار پيشرفت کشور پس از چند سال رکود به راه افتاده و در آذربايجان‌شرقي نيز با شناسايي هسته‌هاي مهم و تحول‌آفرين اين حرکت پرشتاب‌تر پيگيري شده و در اين بين سفر استاني رئيس جمهور از نقاط عطف اين موضوع بود و به‌طور حتم محقق شدن مصوبات اين سفر در آينده تحولي اساسي در حوزه‌هاي مختلف استان ايجاد خواهد کرد.

افتتاح 3304 پروژه در ايام دهه فجر

وي بيان کرد:  همزمان با ايام دهه فجر سه هزار و 304 پروژه در سطح استان افتتاح خواهد شد که 2394 مورد آنها شهري و 910 پروژه روستايي است

وي افزود : مبلغ کل اعتبارات و منابع پيش‌بيني شده براي اين پروژه‌ها 13 هزار و 79 ميليارد تومان  و 27 ميليون و 400  يورو و 421 پروژه افتتاحي اين ايام ملي و دو هزار و 883 پروژه استاني است.

افتتاح 18  پروژه توسعه‌اي با 200 ميليارد تومان سرمايه در استان

استاندار آذربايجان‌شرقي همچنين ياد اوري کرد : سه هزار و 212پروژه از پروژه‌هاي دهه فجر امسال عمراني و عمدتا در حوزه زيرساختي و 92 پروژه اقتصادي و عمدتا صنعتي و گردشگري هستند همچنين 85 پروژه از اين تعداد در حوزه شهرداري‌هاي و 26 پروژه در تبريز به بهره‌برداري خواهد رسيد و کل اشتغال‌زايي مستقيم اين پروژه‌ها  نه هزار و 902  نفر در شهرها و 46.3  هزار نفر در روستاها پيش‌بيني شده و هر چند در دولت سيزدهم بنا به دستور رييس جمهور کلنگ‌زني پروژه جديد ممنوع است با اين حال 18 پروژه توسعه‌اي با 200 ميليارد تومان نيز در استان افتتاح خواهند شد.

خرم  افزود: اتفاقات خوبي در دولت سيزدهم افتاده و مردم مي بينند در 10 سال قبل کمتر از50  دستگاه اتوبوس به ناوگان عمومي تبريز اضافه شد اما تنها در سالجاري 235 دستگاه تحويل اين ناوگان شده و قرارداد نوسازي 400 دستگاه تاکسي نيز بسته شده است.

وي افزود : در شهر تبريز 67 طرح نيمه تمام بزرگ وجود داشت که با هماهنگي، اين طرح ها بهره برداري شده و يا در حال اتمام هستند و تبريز در آستانه تحول اساسي در تمامي حوزه هاست.

استان آذربايجان شرقي به لحاظ حمايت از توليد جزو سه استان برتر

 محمد کلامي، معاون اقتصادي استاندار آذربايجان شرقي، اظهار داشت: يا توجه به کمي بودن علم اقتصاد مي توان آن را با شاخص هاي مشخصي ارزيابي کنيم و لذا آذربايجان شرقي به لحاظ حمايت از توليد در احياي واحد هاي راکد و نيمه تعطيل، جزو 3  استان برتر کشور است.

وي ادامه داد: در بحث حمايت هاي بانکي در آذربايجان شرقي، شاخص ترين وام هاي حمايت از توليد در سال گذشته 130  درصد افزايش در حساب ها بوده که 30 درصد از آن از استان هاي ديگر در حساب نشسته بود و لذا در 9 ماهه سال 1400 نسبت به 12 ماه سال 1400 ، 120 درصد جذب اعتبارات و گسترش تسهيلات بانکي داشتيم که نتيجه اين اقدامات باعث شده تا استان آذربايجان شرقي رتبه 3 راه‌اندازي واحد هاي جديد، راه‌اندازي طرح هاي توسعي کشور، رتبه 2 در خصوص جواز ترخيص، رتبه ? در خصوص جهاد تاسيس که توسعه براي انتقال ظرفيت بوده و رتبه1 کشور در بيشترين طرح ها در بحث اجرايي کردن بدست آورد.

کلامي اظهار کرد: آذربايجان شرقي به لحاظ جذب سرمايه‌گذار خارجي 66 درصد سرمايه بيشتري جذب کرده است و لذا موضوع حائز اهميت، اين است که اقتصاد، يک شاخص مشخص دارد که آن هم عدد است چرا که همه موارد به طور کامل مشخص است.

معاون استاندار با بيان اينکه در بحث اشتغال، 186 درصد نسبت به سال 1400 افزايش داشتيم  افزود :  استان آذربايجان شرقي مقام اول کشور را در راستاي راستي آزمايي ميزان اشتغال هاي ايجاد شده، بدست آورده است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 9

  آخرین اخبار
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.