1401/07/13 - 10 : 40
کد خبر: 29763
خبرنگاران تبريزي در مورد نصب روزشمار پروژه‌هاي عمراني چه مي‌گويند؟
احرار: نصب روزشمار افتتاح پروژه‌هاي مهم تبريز در راستاي شفاف سازي و جلب اعتماد عمومي، يکي از مهم ترين اقدامات شهرداري تبريز در دوره مديريتي جديد است.

آناهيتا رحيمي-يکي از معيارهاي توسعه و آباداني کلانشهرها اجراي اصولي و برنامه‌ريزي شده پروژه‌هاي عمراني است. پروژه‌هايي که در حکم سرمايه‌هاي شهري بوده و بايد در اولويت اجرا قرار گيرند. با اينکه پروژه‌هاي عمراني مهم تبريز در مديريت‌هاي قبلي وضعيت مطلوبي نداشتند، چند ماهي مي‌شود که اجراي اين پروژه‌ها در شهر شتاب گرفته و برخي از آنها به بهره برداري رسيده و تعدادي نيز تا پايان سال سپتيک ابل بهره‌برداري خواهند بود. 
رسيدگي به آخرين وضعيت پروژه‌هاي عمراني و به دنبال آن نصب روزشمار در راستاي ايجاد شفافيت و جلب اعتماد عمومي، اقدام مهمي از سوي مديريت شهري تبريز بود که بر همين اساس اکثر پروژه‌هاي راکد شهري روزهاي پاياني عمليات اجرايي خود را طي کرده و يا به بهره‌برداري رسيده‌اند. توقف عمليات عمراني در پروژه‌هاي مقبره الشعرا و پل روگذر ارتش کاملا مشهود بود که با اهتمام و نظارت‌ شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز و همچنين تلاش شبانه روزي همکاران شهرداري به بهره برداري رسيده اند.
 بر همين اساس سراغ خبرنگاران شهر به عنوان چشمان بيدار جامعه رفتيم تا ديدگاه آنها را نسبت به ابتکار عمل شهردار تبريز در نصب روزشمار پروژه‌هاي عمراني و افتتاح سر موعد آنها جويا شويم.

اعتمادسازي شاخصه مهم مديريت شهري است
روزنامه نگار تبريزي و دانش آموخته دکتري علوم ارتباطات در گفتگو با شهريار مي‌گويد: اعتمادسازي به عنوان يکي از شاخصه‌هاي مهم مديريت به ويژه در مديريت‌هاي سازماني و مديريت شهري محسوب مي‌شود و به طور کلي مي‌توان گفت که اعتمادسازي موتور محرکه مشارکت شهروندان در امور و اداره شهر بوده و  به اين دليل، داراي اهميت فوق العاده اي است.
محمد امين خوش نيت ادامه مي‌دهد: نصب تابلوهاي روزشمار در پروژه‌هاي عمراني تبريز، اقدام بسيار ارزشمندي است و جاي آن در شهر تبريز خالي بود که براي اولين بار در مديريت شهري جديد به کار گرفته شد و با افتتاح به موقع پل ارتش و مقبره الشعرا به طور قطع مي‌توان گفت جرقه‌هاي اعتمادسازي زده شده و جا دارد از مديريت شهري به خاطر زمان سنجي، نکته سنجي و توجه به مطالبات شهروندان قدرداني کرد.
وي اضافه مي‌کند: اگر به همين روال ادامه يابد قطعا شهروندان به افتتاح ديگر پروژه‌ها در موعد مقرر اميدوار بوده و بدين ترتيب نوعي گشايش در امور شهروندان حاصل خواهد شد.
اين مدرس روزنامه نگاري بيان مي کند: شهروندان ضمن اعتماد به مديران شهري، برنامه ها و عملکرد آنها، قطعا به عنوان صاحبان اصلي شهر، احساس تملک و وفاداري به شهر و مديريت شهري خواهند کرد که در نتيجه، امور شهر طي چند سال آينده روان‌تر و سهل‌تر اداره خواهد شد. بدين ترتيب اين روند بايد ادامه دار باشد و حساسيت نسبت به وعده‌هاي داده شده از سوي مديريت شهري، شهردار، شوراي شهر و معاونان شهردار تذکر داده شود و در موعد مقرر محقق شود.
وي ادامه مي‌دهد: نکته مهم ديگري که مي‌توان به آن اشاره کرد اعلام برنامه‌هاي زمان بندي شده به صورت روزانه است که اگر زمان افتتاح مطابق با تابلوي روزشمار نباشد اعتماد شهروندان لطمه خواهد خورد به همين دليل، مديريت شهري با نصب روزشمار بايد خود را مقيد به همان برنامه زمان بندي شده بداند.
خوش نيت در پايان مي‌گويد: افتتاح پروژه‌هاي عمراني به عنوان سرمايه‌هاي شهري و مردم، بدون بوق و کرنا و تبليغات کار ارزشمندي بود که بايد اين روند ادامه دار باشد و صرفا بحث افتتاح پروژه‌ها از طريق رسانه ها اطلاع رساني شود که در اين صورت شهروندان، وفاداري و تقيد مديران نسبت به توسعه و ترقي شهر را به صورت ملموس احساس خواهند کرد.



نصب تابلوي روز شمار ابتکار جديد شهردار است
يک خبرنگار تبريزي هم در گفتگو با شهريار مي‌گويد: تا جايي که به ياد دارم در مديريت‌هاي قبلي، تابلوي روز شمار نصب نمي‌شد و اين ابتکار شهردار تبريز به زعم بنده اتفاق خوب و مبارکي براي شهر و شهروندان است البته به شرطي که نصب روزشمار باعث کاهش کيفيت در فعاليت عمراني نشود و بازرسي‌هاي مستمر نيز از روند اجراي پروژه انجام گيرد.  
پويا خوش پيمان ادامه مي‌دهد: پروژه‌هاي پل روگذر ارتش و مقبره الشعرا که چندين سال در مديريت‌هاي قبلي راکد مانده بود پس از حضور شهردار تبريز تسريع يافت.  
وي اضافه مي‌کند: عصر فعلي عصر شفافيت است و مردم از شهرداري انتظار اتاق شيشه‌اي را دارند؛ پس بايد با مردم صادق و شفاف بود. مردم در اين شهر عوارض پرداخت مي‌کنند پس بايد بدانند يک پروژه عمراني چه زماني شروع شده و چه زماني قرار است اتمام يابد.  
خوش پيمان بيان مي‌کند: نصب تابلوي روزشمار براي مديران شهري الزام ايجاد مي‌کند که به تعهدات خود پايبند و پاسخگوي مردم باشند.  
وي اضافه مي‌کند: معتقدم از زمان حضور آقاي هوشيار در کسوت شهردار تبريز، پروژه‌هاي عمراني شهر جاني دوباره گرفته‌اند. من نه به عنوان يک خبرنگار بلکه به عنوان يک شهروند از شهردار تبريز درخواست مي‌کنم در کنار پروژه‌هاي عمراني نيم‌نگاهي هم به گسترش فضاي سبز شهر داشته باشند؛ گر چه از زمان حضور شهردار جديد، اقدامات خوبي در راستاي تملک فضاي سبز تبريز صورت گرفته اما به دليل فقر فضاي سبز، شهردار تبريز اين پتانسيل را دارد که عنوان باغ شهر را بار ديگر احيا کند.  
در اين بين سرپرست خبرگزاري ايرنا در آذربايجان‌شرقي نيز در گفتگو با شهريار مي‌گويد: نصب روزشمار در طرح‌هاي عمراني به عنوان ابتکار شهردار جديد، اتفاق مبارکي است که حتي بازخورد آن در افکار عمومي به وضوح مشخص شده است.
محمد عزيزي راد ادامه مي دهد: شهرداري تبريز موفق شد پروژه غيرهمسطح شهيد فلاحي و صفه شمالي مقبره‌الشعرا را مطابق با برنامه زمان بندي و در موعد مقرر خود افتتاح کند که افتتاح اين دو پروژه در افکار عمومي تاثير خوبي بر جاي گذاشته و خوشبختانه ديگر طرح‌هاي عمراني نيز با همت و پيگيري شهردار رو به پيشرفت است.
وي اضافه مي کند: وضعيت نامطلوب مقبره الشعرا طي سال هاي متمادي، يک ذهنيت منفي در شهروندان ايجاد کرده بود و آنها بر اين گمان بودند که اين پروژه به اتمام نخواهد رسيد اما خوشبختانه شهردار تبريز در اين مورد نيز اقدام به موقع و خوبي انجام داد و به صورت مرحله‌اي، صفه ضلع شمالي مقبره الشعرا را به اتمام رساند.
عزيزي راد مي‌گويد: اجراي مرحله‌اي در پروژه‌هاي عمراني تبريز و در کل کشور پاسخ داده است چرا که مديريت شهري براي به اتمام رساندن يک پروژه نيازمند اعتبار و تخصيص بودجه کافي است. به همين دليل اجراي مرحله اي و فازبندي شده تجربه موفقي است که خوشبختانه در مقبره الشعرا اجرايي شده و نتيجه خوبي نيز به همراه داشته است.
وي  تصريح مي‌کند: مردم از بهره برداري صفه شمالي رضايت دارند و اميد بر اين است مديريت شهري بتواند در باقي مانده اين طرح نيز با اين رويکرد، قدم‌هاي خوبي بردارد.


بازديدهاي مستمر و نظارت بر مراحل اجرايي پروژه ها توسط شهردار تبريز
مدير مسئول يکي از پايگاه‌هاي خبري تبريز در گفتگو با شهريار مي‌گويد: نصب تابلوهاي روزشمار در پروژه‌هاي عمراني تاکنون در تبريز انجام نيافته بود و بازديدهاي مستمر و نظارت بر مراحل اجرايي پروژه‌ها توسط شهردار تبريز منجر به افتتاح پروژه‌هاي عمراني در موعد مقرر شد که اين به خودي خود اعتماد در جامعه را رقم مي‌زند.
مهرداد خوشکار مقدم ادامه مي‌دهد: با توجه به طولاني شدن برخي پروژه‌هاي عمراني و ايجاد ترافيک و نارضايتي در بين شهروندان، شهرداري تبريز در دوره مديريت جديد تمام تمرکز خود را صرف اتمام پروژه‌هاي نيمه تمام کرد که اين اقدامي ارزشمند بود.
وي اضافه مي‌کند: تبريز در حوزه زيباسازي، المان، سيماي شهري و زيبايي بصري نيازمند اقدامات جدي است و اگر شهرداري تبريز در اين حوزه‌ها سياست خاصي را اتخاذ کند و شادي و نشاط را از نظر بصري به تبريز بازگرداند بسيار مطلوب خواهد بود.
خوشکار مقدم در پايان مي گويد: اولين و اصلي ترين عامل نشاط و زيبايي بصري، موضوع فضاي سبز است که بايد به اين حوزه به طور جدي ورود پيدا کرد و در اين راستا توسعه فضاي سبز، احداث پارک‌هاي محله‌اي و کاشت نهال و درخت بايد در سياست شهرداري جايگاه خاصي داشته باشد.

بهره برداري به موقع از دو پروژه در تبريز
در اين بين فرهاد باغشمال روزنامه نگار و طنزپرداز نيز در گفتگو با شهريار مي‌گويد: تابلوي روزشمار يک دستگاه الکترونيک است که خطا ندارد و مي‌توان به آن اعتماد کرد. معمولا مسئولاني که وعده خود را روي تابلوي روزشمار درج مي‌کنند قطعا سعي دارند افتتاح پروژه را در همان روز به سرانجام برسانند لذا روزشمارها گلوله آخر هر مسئولي است که معمولا جوابگو است.
باغشمال ادامه مي‌دهد: نگراني من به عنوان يک شهروند به اين دليل است که نصب تابلوي روزشمار منجر به اين شود که مسائل فني با استاندارد خوبي پيش نرود و مسئولان براي افتتاح و عمل به وعده در رودروايسي باشند.
وي در پايان مي گويد: بهره برداري از مقبره الشعرا و پل ارتش در موعد مقرر انجام گرفت اما با نصب روزشمار نبايد مسائل فني را فداي وعده‌هاي افتتاح پروژه‌ها کرده و از برخي مسائل به دليل وعده‌اي که به مردم داده شده چشم پوشي کرد.

گزارش: آناهيتا رحيمي

انتهاي پيام/

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 1

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.