1401/04/20 - 21 : 38
کد خبر: 26171
گفتگوي اختصاصي احرار با معاون ورزشي سازمان فرهنگي، اجتماعي وورزشي شهرداري تبزيز،
خيز بلند شهرداري براي توسعه ورزشهاي همگاني
احرار: زندگي صنعتي امروز و مقتضيات آن از جمله بي‌تحرکي ناشي از ماشيني شدن بيش از حد زندگي، ورزش را به ويژه در شهرهاي صنعتي و بزرگ اجتناب‌ناپذير کرده است....

زندگي صنعتي امروز و مقتضيات آن از جمله بي‌تحرکي ناشي از ماشيني شدن بيش از حد زندگي، ورزش را به ويژه در شهرهاي صنعتي و بزرگ اجتناب‌ناپذير کرده است.

 در اين راستا شهرداري‌ها به علت اينکه از پيوندهاي مردمي  و زير ساختهاي خاص بهره مندند از بهترين نهادها براي اجراي  الگوهاي توسعه ورزش همگاني و چه بسا حرفه‌اي هستند.

 شهرداري تبريز نيز از ديرباز اقداماتي در جهت توسعه ورزشهاي همگاني وهمچنين در سطح حرفه اي انجام داده است اما در برهه اي شاهد افت عملکرد شان در زمينه ورزشهاي همگاني و علي الخصوص ورزش حرفه اي بوده ايم که اکنون با انتصاب افراد ورزشي  در سمت هاي مديريتي و حمايت شوراي شهر تبريز اين روند بهبود يافته است.

 براي آگاهي از وضعيت کنوني آن سراغ  معاون ورزشي سازمان فرهنگي، ورزشي و اجتماعي شهرداري تبريز رفتيم

  محمد عليپور از معدود مديران ورزشي محسوب مي شود که از سوابق متعدد ورزش حرفه اي وهمچنين مديريتي بهره مند است  وي  در  يک عصر تابستاني به گرمي پاسخگوي سوالاتمان بود

تيم هاي شهرداري در وضعيت نامساعد به سر ميبرند

عليپور درخصوص وضعيت ورزش شهرداري مي گويد: متاسفانه در دوره قبلي شورا يکسري تصميمات غيرکارشناسانه  اتخاذ شد و طي آن سازمان ورزش زير نظر سازمان فرهنگي اجتماعي شهرداري قرار گرفت که هيچ گونه درآمدي نيز نداشت و به دليل فقدان افراد ورزشي و همچنين بودجه کافي، تمام زيرساخت هاي ورزشي از بين رفته است.

وي يادآوري مي کند: شهرداري تبريز قبلا  در 29 رشته ورزشي  تيم داري مي کرد  و در رشته ها ي مختلف در ليگ برتر حضور داشت  اما متاسفانه اکنون  در سطح حرفه اي حرفي براي گفتن ندارند.

حضور افراد ورزشي در شوراي کنوني مغتنم است

عليپور در مورد تصميم اعضاي شوراي شهر قبلي در خصوص ورزش شهرداري توضيح مي دهد: در دوره قبل دغدغه ورزش همگاني در شورا وجود داشت و تاکيدشان بر روي ورزش همگاني بود؛ اما ريالي بودجه براي اين امر اختصاص ندادند در حاليکه در دوره جديد حضور پهلوان پرويز هادي در شورا که فردي ورزشي است و نيز  آقاي دبيري در کميسيون ورزش که حداکثر تلاش خود را در اين خصوص بکار مي گيرند بسيار مغتنم است.

تشکيل سازمان ورزش جاني دوباره در کالبد ورزش شهر

معاون ورزشي شهردار در خصوص تشکيل سازمان ورزش بيان مي کند: با تشکيل اين سازمان، ورزش شهر تبريز جاني دوباره خواهد گرفت و شاهد پيشرفت هاي زيادي خواهيم بود؛ علاقه منديم که از هرخانواده  يک ورزشکار داشته باشيم. خوشبختانه شهرداري، کميسيون ورزش، هيات فوتبال و سازمان ورزش و جوانان هم سو هستند و حضور حبيب ستوده يک شانس بزرگ براي ورزش استان است.

چندسالي بود که در حوزه ورزش رکود داشتيم که اميدواريم با تلاش شورا و شهرداري و با تشکيل سازمان ورزش که اخيرا تصويب گرديده است شاهد حرکتي نو در ورزش شهر باشيم.

حمايت يک ميليارد و250 ميليوني يعقوب هوشيار از ورزش شهرداري

معاون ورزشي سازمان  فرهنگي، ورزشي واجتماعي شهرداري تبريز  بر کمک هاي شهرداري و شوراي شهر تاکيد کرده و بيان مي کند: بايد از پرويز هادي و سليماني معاون مالي اداري شهر داري و اعضاي کميسيون ورزشي شورا تشکر کنم که در پيشبرد اقدامات کوتاهي نکردند و با معاونت ورزشي هم قدم شدند

وي با اشاره به کمک هاي شهردار به معاونت ورزشي مي گويد: حدود يک ميليارد و دويست و پنجاه ميليون تومان از مناطق 4،1،5 و مرکز، بودجه به سازمان فرهنگي اجتماعي ورزشي اختصاص يافت که براي تجهيز و فعال نمودن استخر توانا، خاوران، تالار و 19سالن ورزشي هزينه شده است.

عليپور به ساماندهي ساختمان اداري و سالن بدنساري اشاره کرده و مي افزايد: 5 ميليارد بودجه براي اين اقدام در نظر گرفته شده  است و مجوز احداث 6 طبقه را گرفته ايم تا هرچه سريع تر شروع به کار کنند؛  همچنين مدتها مجموعه ورزشي ستارخان در 42 متري بلاتکليف مانده بود که با حضور شهردار و اعضاي کميسيون ورزشي و بودجه مورد نياز تامين شد.

وي به تغيير کاربري برخي اماکن ورزشي اشاره کرده و ادامه مي دهد: با همکاري شهردار و کميسيون ورزشي ديگر تغييرکاربري اماکن ورزشي نخواهيم داشت؛ در 28 نقطه شهر کاربري هاي ورزشي توسط بخش خصوصي احداث و  تجهيز خواهد شد.

برگزاري کوهپيمايي ، دوچرخه سواري  توسط معاونت ورزش شهرداري

عليپور با اشاره کوتاه به موفقيت هاي معاونت ورزشي مي گويد: در طول اين مدت که در اين سمت بوده ايم چندين همايش ورزشي در رشته هاي مختلف برگزار کرده ايم از جمله؛ همايش دوچرخه سواري با مشارکت مناطق مختلف شهرداري در پارک هاي باغشمال و ارم و همچنين به مناسبت روز دختر مسابقات دوچرخه سواري ( با وجود محدوديت دوچرخه سواري بانوان)  در مجموعه ورزشي يادگار برگزارکرديم.

عليپور به برنامه کوهپيمايي اشاره کرده و تشريح مي کند: روزهاي پنج شنبه و جمعه باحضور مربي ورزش همگاني در تفرجگاه عون ابن علي ( عينالي)  ورزش صبحگاهي داريم و نيز در رشته هاي مختلف مسابقات مردمي برگزارمي گردد.

وي ادامه مي دهد: مسابقات پرچم در 12 رشته ورزشي توسط ورزش شهرداري برگزار مي شود و دبيرخانه و فرماندهي مسابقات پرچم در تبريز است.

 نقش ورزشهاي همگاني در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي  

محمد عليپور در تشريح برنامه هاي اداره فرهنگي ورزشي اجتماعي در راستاي گسترش ورزش هاي همگاني مي گويد:  تفاهمنامه ورزهاي همگاني و تفريحي که قبلا مغفول مانده بود بروز شده است که در اين راستا در چشم اندازي 7 ساله مقرر شده است تا در 10 ميدان مهم شهر در4 رده پايه (نونهالان، نوجوانان، جوانان و اميد )  تيمداري در رشته هاي مختلف ورزشي صورت گيرد  که با برنامه ريزي هاي انجام شده 2000  نفر از اهالي همان ميادين به طور مستقيم  فعاليت خواهند کرد که اين  امر در پيشگيري از آسيبهاي  اجتماعي نقش بسزايي ايفا  خواهد نمود .ومسابقات  جام شهرداري نيز برگزار خواهد شد

وي ادامه مي دهد  : براي  تابستان امسال برنامه هاي متعدد ورزشي براي حدود 50 هزار در 12  رشته ورزشي به صورت کاملا رايگان و در راستاي ايجاد شور و نشاط در نظر گرفته شده است .

او  در خصوص جداسازي پارکها براي استفاده بانوان اظهار مي کند : پارکهاي بانوان قبلا هم در نظر گرفته شده بود که در تمام مناطق دهگانه شهرداري پارگ بانوان وجود دارد در کنار اينها20 سالن داريم که دائما از ساعت 7.30 تا 14.30 به صورت رايگان در مورد ورزشهاي صبحگاهي  و در ساير رشته هاي ورزشي با دريافت کمترين هزينه در اختيار بانوان شهر قرار دارد.

احياي هويت گذشته فوتبال آذربايجان

وي گريزي به گذشته پر فروغ فوتبال تبريز مي زند و ادامه مي دهد: در گذشته فرزندان اين مرز وبوم در سطح ملي مي درخشيدند و اکنون نيز بابرنامه ريزي که در اين راستا انجام شده است در نظر داريم تا با بودجه اي که شهرداري تبريز در اختيار قرار مي دهد هويت گذشته فوتبال آذربايجان را در سطح ملي احيا کنيم.

 

 

گفتگو: نگار محمدي رئوف

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 4

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.