1401/04/20 - 17 : 40
کد خبر: 26169
نماينده تبريز در مجلس:
مشکل ما مذاکرات نيست، ناديده گرفتن مردم است /مردم در حکم‌راني جايي ندارند
احرار: بايد به محوريت مردم احترام گذاشته شود و مردم بتوانند انتخاب کنند. مردم بايد امکان انتخاب ماشين لباس‌شويي شان تا نماينده شان در مجلس و رئيس جمهورشان را داشته باشند وقتي ما انتخاباتي با 25درصد پشتوانه مردم برگزار کرديم قطعا بايد از جهت پشتوانه ملي احساس خلأ کنيم.

 نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به شرايط اقتصادي کشور و اينکه آيا راه حل عبور از شرايط فعلي مذاکراه نيست، گفت: مشکل ما مذاکرات نيست، مشکل ما ناديده گرفتن مردم است. تجربه گذشته اين را نشان مي دهد که چه در موضوع برجام و چه در موضوعFATF ، استراتژي اعتمادسازي که دولت‌ها خواستند پيشه کنند و در پيش بگيرند نتيجه و دستاوردي نداشته است.

  احمد عليرضا بيگي  با بيان اين مطلب افزود: آن چه که روشن است اين است که ما بايد به پشتوانه مردمي خودمان برگرديم در مذاکره با بيگانه اگر پشت شما از مردم خالي باشد شما بايد به خواسته و اراده بيگانه گردن بگذاريد تا زماني که اين قضيه برطرف نشده است عملا اين موضوع نمي تواند نتيجه و دستاوردي داشته باشد.

   وي ادامه داد: بسياري تصور مي کنند که حل مشکلات اقتصادي ما در گرو برجام است گذشته هشت ساله دولت روحاني نشان مي دهد برجام در اين خصوص نمي تواند موثر واقع شود اصلا برجام براي اجرا شدن نوشته نشده است،اگر هم الآن ما چراغ سبزهاي از طرف غربي ها دريافت مي کنيم به واسطه رقابتي هست که امروز پيش آمده است. سفر بايدن به منطقه براي وادار کردن عربستان به تمکين از سياست هاي غرب استو اين که در مقابلش رغبت ها و انگيزش هاي را براي ايران ايجاد کنند.

     وي در پاسخ به اين سوال که برخي معتقدند اگر غرب و بيگانه بد است چرا اين همه امتياز به روسيه ‌ و چين مي دهيم‌، گفت: ما بايد با روسيه و چين حتما بر مبناي استراتژي روشن و مبتني بر حکمت، مصلحت و قابليت‌هاي جمهوري اسلامي ايران ارتباط برقرار کنيم البته روسيه و چين هيچ‌گاه با ما در مخاصمه نبودند.


   بيگي در پاسخ به اين سوال که تاريخ در مورد اين جمله که  «روسيه هيچگاه با ما در مخاصمه نبوده است» چيز ديگري را مي‌گويد،گفت: روسي? الان با ما در مخاصمه نيست ولي غربِ الآن با ما در مخاصمه است. تجرب? گذشته‌اي که در چند نوبت مذاکرات در دولت هاي مختلف داشتيم و ترک مذاکرات توسط طرف غربي و آمريکايي گواه اين مساله است. رفتار غربي ها نشان مي دهد اساسا قرار نيست از مذاکرات نتيجه اي به دست بيايد.

   وي ادامه داد: دستاورد مذاکرات و برجام براي ما مي تواند در خوش‌بينانه ترين وضعيت قابليت انتقال پول، عمليات بانکي، رفع تحريم بيمه اي و کشتي‌راني باشد که هيچوقت آن را در شرايط موجود در اختيار ما قرار نمي دهند مگر اينکه تعهداتي را بسپاريم. آخرين تجربه‌‌اي که در بهترين شرايط در دولت روحاني داشتيم رفع اين تحريم ها در قالب اينستکس بود که بنا بود عوايد حاصل از فروش نفت ما در صندوق اينستکس متمرکز شود و آنها از درآمد حاصله اي که در صندوق متمرکز شده است به نيابت از ما عمليات خريد غلات و شکر و روغن انجام دهند که همان هم شکست خورد.

   عضو کميسيون امور داخلي و شوراها تاکيد کرد: ما الان بايد به مردم برگرديم مردماني که توانستند در دولت هشت ساله روحاني يکصد و هفتاد و هفت ميليارد دلار از کشور خارج کنند در حالي‌که ما تحريم بانکي بوديم و عمليات بانکي نمي توانسته است انجام شود.

   وي در پاسخ به اين سوال که چرا اين مردم ناديده گرفته مي شوند،گفت: نوع حکمراني ما چنين شرايطي ايجاد کرده است در حال حاضر مردم ما در معادلات اقتصادي کجاي ماجرا قرار دارند؟ در بحث حذف ارز ترجيحي کجا هستند؟

بيگي در پاسخ به اين سوال که چه تغييراتي بايد در نوع حکمراني ايجاد شود که مردم ديده شوند گفت: بايد به محوريت مردم احترام گذاشته شود و مردم بتوانند انتخاب کنند. مردم بايد امکان انتخاب ماشين لباس‌شويي شان تا نماينده شان در مجلس و رئيس جمهورشان را داشته باشند وقتي ما انتخاباتي با 25 درصد پشتوانه مردم برگزار کرديم قطعا بايد از جهت پشتوانه ملي احساس خلأ کنيم.

   نماينده مردم تبريز در مجلس در پاسخ به اين سوال که با اين روند آيا نارضايتي هاي اجتماعي بيشتر نمي شود گفت: طبيعي است که نارضايتي ها بيشتر مي شود چون سياست ها و راهبردهاي ما با ناديده گرفتن مردم انجام مي شود. ما حذف ارز ترجيحي انجام مي دهيم و هدف مان فقط اين است که تراز درآمدها و هزينه دولت را برقرار کنيم آيا براي درآمدها و هزينه خانوار فکري کرديم آنها به امان خدا رها شده است و وقتي آنها به امان خدا رها شده اند چسبندگي ملي ما هم دچار اشکال شده است .

  بيگي در پاسخ به اين سوال که مجلس تا کجا با دولت مماشات مي کند،گفت: مجلس با دولت در حال مماشات است و اين سنت جديدي نيست در دولت گذشته هم اين اتفاق افتاد همين مجلس در مورد وزير اقتصاد و کشور مماشات کرد و الان هم در مورد تمامي موضوعاتي که در کشور رخ مي دهد با دولت مماشات مي کند. در واقع بين آن چيزي که در جامعه مي گذرد و آن چه که در مجلس اتفاق مي افتد فاصله فاحشي وجود دارد.

   وي خاطر نشان کرد: دولت و معاون اول رئيس جمهور اعلام مي کند که آنچه که به عنوان يارانه به مردم مي دهيم بيش از هزينه اي است که به مردم تحميل شده است. گفتن اين سخنان انگشت در چشم مردم کردن است و لج کردن با مردم است که پيامدهاي اين خوب نيست.

 

منبع: عصر ايران

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 1

  آخرین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
  پربازدیدترین اخبار
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.