1401/03/16 - 15 : 15
کد خبر: 25935
موزه‌هاي ميراث فرهنگي شهرستان‌هاي استان اردبيل تعطيل هستند
احرار: مديرکل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان اردبيل گفت: به جز موزه شيخ صفي در اردبيل سايرموزه‌هاي ميراث فرهنگي اين استان در شهرستان‌ها به دليل عدم تامين نيروهاي حفاظتي تعطيل شده‌اند.

نادر فلاحي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اعلام کرد: در حال حاضر به استثناي موزه ميراث فرهنگي شهراردبيل ساير موزه‌هاي ميراث فرهنگي شهرستان‌هاي مختلف استان به دليل مشکل تامين نيروي حفاظتي تعطيل وفعاليت آنها از مدت‌ها پيش متوقف است.

وي با بيان اينکه پيش از اين نيروي حفاظتي موزه‌هاي استان از سوي نيروي انتظامي تامين مي‌شد، اظهار کرد: با توقف کار تامين سرباز و نيروي حفاظتي موزه‌هاي ميراث فرهنگي شهرستان‌هاي مختلف استان از محل سربازان و نيروهاي حفاظتي نيروي انتظامي هم اکنون علاوه بر موزه ميراث فرهنگي شهر خلخال موزهاي نير و نمين هم تعطيل هستند.

مديرکل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان اردبيل يادآورشد: موزه ميراث فرهنگي شهر خلخال تا زمان رفع مشکل تامين نيروي حفاظتي همچنان تعطيل است واشياي به امانت گرفته شده آن در مرکز استان و در محلي امن نگهداري خواهد شد.

فلاحي يادآورشد: پيش از اين بارها مشکل تعطيلي ناشي از تامين نيروي حفاظتي موزه‌هاي باستان‌شناسي و ميراث فرهنگي شهرستان‌هاي مختلف استان با مسئولين ذي‌ربط کشوري طرح شده است.

وي گفت: با توجه به سطح حفاظتي پايين ساير موزها از جمله موزه‌هاي مردم شناسي، موزه مفاخر ديني و يا موزه صنايع دستي تنها در صورت تبديل موزه ميراث فرهنگي خلخال به ساير موزه‌ها اين محل باز شده و در معرض ديد مردم قرار خواهد گرفت.

مدير کل ميراث فرهنگي گردشگري و صنايع دستي استان اردبيل يادآورشد: علاوه بر راهکار اول ياد شده در صورت تامين دو نفر نيروي انساني براي حفاظت از موزه ميراث فرهنگي خلخال از سوي شهرداري اين شهر، تعطيلي و توقف فعاليت موزه شهر خلخال بصورت موقت و تا زمان تامين نيروي انساني و حفاظتي دائمي برطرف خواهد شد.

 فلاحي يادآورشد: در شوراي بين‌المللي موزه‌ها که در گراميداشت روز جهاني موزه تشکيل شد، موزه‌هاي استان اردبيل اعم از وابسته و غير وابسته در 12 شاخص رتبه اول را از سوي ايران ايکوم به خود اختصاص دادند.

مديرکل ميراث ‌فرهنگي، گردشگري و صنايع ‌دستي استان اردبيل گفت: استان اردبيل به خاطر پيشينه غني و تاريخي خود داراي موزه‌هاي متعدد است که از جمله آنها مي‌توان موزه چيني خانه بقعه شيخ‌صفي، موزه سنگ و کتابخانه تخصصي بقعه شيخ‌صفي، موزه مفاخر ديني، موزه مردم‌شناسي، موزه صنايع دستي، موزه تاريخ طبيعي در شهر اردبيل و موزه صارم‌السلطنه شهر نمين، موزه باستان‌شناسي شهر نير، موزه باستان‌شناسي شهر خلخال و موزه باستان‌شناسي مشگين‌شهر را نام برد.

فلاحي اظهار کرد: در حال حاضر15  باب موزه در اين استان وجود دارد که 9 مورد از آنها زير پوشش اداره‌کل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي  اين استان بوده و پنج مورد هم وابسته به ارگان‌ها و نهادهاي ديگر است. ضمن اينکه يک باب واقع در شهرستان مشگين‌شهر به بخش خصوصي تعلق دارد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 2

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.