1400/03/05 - 7 : 50
کد خبر: 21748
يک خبر خوب براي آنهايي که کروناي خفيف گرفته اند
احرار: اين تحقيق نشان مي دهد ايمني افرادي که به نوع خفيف يا بدون علامت عفونت ويروسي کوويد19 مبتلا شده اند به احتمال زياد تا پايان عمر آنها دوام دارد.

  نتايج يک تحقيق علمي جديد در دانشکد? پزشکي دانشگاه واشنگتن نشان مي‌دهد افرادي که به صورت خفيف و يا بدون علامت به کوويد 19 مبتلا مي‌شوند آنتي بادي موجود در بدن آنها مي‌تواند تا پايان عمرشان از آنها در برابر اين بيماري ويروسي محافظت کند.

 نتايج يافته‌هاي جديد يک تحقيق علمي از سوي تيمي از محققان دانشگاه واشنگتن آمريکا روز گذشته (24 مه 2021) در نشريه علمي نيچر منتشر شده است.

  بر اساس يافته‌هاي اين تحقيق با وجودي که پيش‌تر گمان برده مي‌شد ايمني پس از ابتلا به کروناي خفيف تنها چند ماه دوام دارد، اما تحقيق جديد شواهدي به دست آورده که حاکي از ايمني طولاني مدت افراد مبتلا به نوع خفيف يا بدون علامت ويروس کروناست.

عکس آرشيوي/گتي ايمجز

يک خبر خوب براي آنهايي که کرونا خفيف گرفته اند

  دکتر "علي البدي" يکي از اعضاي تيم تحقيق دانشگاه واشنگتن در اين زمينه گفت:"پاييز گذشته گزارش هايي وجود داشت که آنتي‌بادي‌ها پس از آلوده شدن به ويروس عامل بيماري کوويد19 به سرعت از بين مي‌روند و اين تفسير وجود داشت که ايمني پس از ابتلا به کرونا طولاني مدت نيست."

  او افزود:" اما اين برداشتي غلط از داده‌ها است. پايين آمدن سطح آنتي‌بادي پس از عفونت حاد طبيعي است و به صفر نمي رسد. سلول‌هاي توليد کنند? آنتي بادي با وجود کاهش آنتي بادي در سطح خون در بدن افراد مبتلا شده مي‌مانند. ما سلول هاي توليد کننده آنتي بادي را در افرادي يافتيم که 11 ماه از بيماري آنها گذشته بود. اين سلول‌ها تا پايان عمر افراد در بدن آنها مي‌مانند و  آنتي بادي توليد مي‌کنند و اين شواهدي محکم براي مصونيت طولاني مدت است."

  او افزود:" در طي يک عفونت ويروسي سلول هاي ايمني توليد کننده آنتي بادي به سرعت تکثير شده و در خون گردش مي کنند و باعث افزايش سطح آنتي بادي در بدن مي شوند. با برطرف شدن عفونت، بيشتر اين سلول ها از بين مي روند و سطح آنتي بادي خون کاهش مي يابد؛ اما جمعيت کوچکي از سلولهاي توليد کننده آنتي بادي  به نام "سلولهاي پلاسماي طولاني مدت"  به مغز استخوان مهاجرت کرده و در آن مستقر مي شوند؛ جايي که آنها به طور مداوم سطح پايين آنتي بادي را در جريان خون ترشح مي کنند تا از بدن در برابر مواجهه احتمالي دوباره با ويروس محافظت کنند."

اين تحقيق جديد نشان مي دهد افرادي که کروناي خفيف يا بدون علامت گرفته اند احتمال آلوده شدن دوباره آنها به اين ويروس بسيار کمتر از حد تصور گذشته است.

تحقيق اين تيم روي 77 داوطلبي بوده که پيشتر به ويروس کرونا خفيف مبتلا شده بودند و تنها 6 نفر از آنها در بيمارستان بستري شده بودند. در اين تحقيق در فواصل 3 ماهه سطح آنتي بادي ويروس در خون افراد داوطلب مورد بررسي قرار گرفته است.

در کنار آزمايش هاي خون تيم تحقيق در فواصل 7 ماه پس از بهبودي تيم داوطلب، از 18 نفر از آنها نمونه مغز استخوان گرفتند و از 5 نفر از اين افراد دوباره پس از 4 ماه نمونه دوم مغز استخوان گرفته شد.

عکس آرشيوي/ رويترز

يک خبر خوب براي آنهايي که کرونا خفيف گرفته اند

  دانشمندان تيم تحقيق همچنين از 11 نفر از افرادي که به ويروس کرونا مبتلا نشده بودند نيز نمونه مغز استخوان گرفته و نتايج يافته‌ها را با يکديگر مقايسه کرده است. در اين مقايسه دانشمندان تيم تحقيق در نمونه مغز استخوان 15 نفر از 19 داوطلب سلول توليد کننده آنتي‌بادي ويروس کرونا يافتند. اين سلول ها همچنين در نمونه گيري از 5 داوطلبي که نمونه دوم آزمايش مغز استخوان نيز داده بودند مشاهده شد.

  تيم تحقيق در نمونه مغز استخوان هيچ يک  از 11 داوطلبي که پيشتر به کرونا مبتلا نشده بودند، سلول آنتي‌بادي ساز کرونا مشاهده نکردند.

  دکتر "علي البدي" در اين باره مي‌گويد:" افرادي كه کروناي خفيف مي‌گيرند در اغلب موارد دو تا سه هفته پس از عفونت، ويروس از بدن آنها پاک مي‌شود، بنابراين 7 يا 11 ماه پس از عفونت هيچ ويروسي قادر به دور زدن ايمني فعال بدن نخواهد بود و سلول‌هاي آنتي‌بادي ساز تقسيم نمي شوند. آنها به آرامي در مغز استخوان نشسته و آنتي‌بادي ترشح مي‌کنند. آنها از زمان برطرف شدن عفونت به صورت نامحدودي اين کار را مي‌کنند."

  محققان معتقدند افرادي که آلوده شده‌ و علايمي نداشته‌اند  يا علايم آنها خفيف بوده در برابر ويروس کرونا مصونيت طولاني مدت- احتمالا به انداز? طول عمرشان- خواهند داشت. اين نظريه را اما هنوز نمي‌توان به افرادي که به عفونت شديد ويروس کرونا مبتلا شده‌اند تعميم داد.

 

عصر ايران

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 7

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.