1399/09/15 - 15 : 15
کد خبر: 21132
نماينده مجلس: با مردم آشتي کنيم تا انتخابات 42 درصدي نداشته باشيم
احرار: اگر حقوقي نگاه نکنيم، طرح مجلس بيشتر هدف سياسي داشت. رفع تحريم‌ها تاثير فراواني بر روي افتصاد ايران دارد. همين الان هم مي‌بينيم که زمزمه‌ي آن چه تاثيري بر روي اقتصاد کشور گذاشته است.

غلامرضا نوري قزلچه نماينده مجلس با اشاره به تصويب طرح«اقدام راهبردي عليه تحريم‌ها» در مجلس گفت: ساختار سياسي در کشور ما به گونه‌اي است که معمولا اختلاف نظر بين مجلس و دولت وجود دارد وتا حدودي هم اين معنا خوب است. اينکه بگويم همه بايد مثل هم فکر کنند درست نيست.

  اجراي آنها را رصد کند اعتقادمان هم اين نبود که کاملا در اختيار دولت باشد بلکه بايد نحوه رصد آنها به مرجعي که فراقوه‌اي، نظير شوراي عالي امنيت ملي داده مي شد وانجام يا عدم انجام اينها را شوراي عالي امنيت ملي تاييد مي کرد، اينکه آيا واقعا اين کارها اجرايي مي شود و در صورت اجرا ما درچارچوب  پروتکل الحاقي کارمان را ادامه دهيم و در صورت عدم اجرا آنها، همان مرجع رسمي که تصميماتش به تاييد رهبري هم مي رسد تاييد کند که اين موارد اجرايي نمي شود و کشورها به تعهداتشان عمل نمي کند و بعد از اين مرحله به  دنبال آنچه که مجلس گفته است برويم و قانون مجلس را اجرايي کنيم.

اين عضو کميسيون کشاورزي مجلس تصريح کرد: بايد بخشي از کار را به عهده بخش اجرايي مي گذاشتيم و حالا چون حساسيت‌هايي بود و دولت هم با اين طرح مجلس  مخالف بود لذا تاکيد نداشتيم که همه کارها در اختيار دولت باشد بلکه تاکيد داشتيم شوراي عالي امنيت ملي تاييد کند که اين اتفاق مي افتد يا نه. زيرا شوراي عالي تشکيلاتي فراقوه اي است و نگاه ويژه اي هم در قانون اساسي دارد و بايد نقش اين شورا را مي ديدند.

وي در پاسخ به اين مطلب که "برخي معتقدند طرح هسته اي مجلس به دليل نگراني تندروها از مذاکره بايدن با دولت روحاني و احتمال برگشت آمريکا به برجام" است گفت: اگر بخواهيم از حالت حقوقي طرح خارج شويم و  نگاه سياسي به موضوع داشته باشيم بايد بگويم اين طرح بيشتر مصرف سياسي داشت. اينکه دست و بال دولت کاملا بسته شود و اگر فضا و فرصت هاي در سطح بين المللي باز شود  و ما نتوانيم از آنها استفاده کنيم، به ضرر ملت است و نمي شود ما با اين رفتارها اهداف 1400 را تعقيب کنيم.

اين نماينده مجلس افزود: بلکه اهداف 1400 را بايد با مشارکت مردم در انتخابات باشد. ما بايد با مردم آشتي کنيم که مثل مشارکت 42درصدي يا 18درصد انتخابات مجلس درشهرستان‌ها و تهران نشود، بايد اعتماد مردم را جلب کنيم که در صحنه حضور داشته باشند، اگر مي خواهيم کار براي منافع خودمان نباشد بايد بروي مشارکت و رضايتمندي مردم کار کنيم.

"نوري قزلچه" در پاسخ به اين مطلب که بازگشت امريکا به برجام منجر به برداشته شدن بخشي از تحريم ها و بهبود معيشت مردم مي شود گفت: مسلما اين مسئله بيشترين کمک را به رضايتمندي مردم مي کند حتي فضاي رواني آن نيز به اقتصاد داخلي ما  کمک مي کند. روزهاي گذشته قيمت‌ها را قبل ازتصويب طرح مجلس ببينيم و بعد از طرح مجلس قيمت ارز و سکه و طلا را نگاه کنيم، همين مسئله نشان مي دهد که حتي زمزمه هاي برداشتن تحريم ها تا چه اندازه در بازار داخلي ما تاثير گذاراست. در جهان مرتبط امروز که همه باهم ارتباط دارد هيچ اتفاقي در دورافتاده ترين نقطه دنيا بي ربط به آن گوشه دنيا نيست، اتفاقات ساير کشورها بر مراودات کشورهاي ديگر  اثرگذار هستند. هنر ما بايد اين باشد که ازاين فرصت ها ولو کوچک وجزيي براي حفظ  منافع مردم و کشور استفاده کنيم.

 

عصر ايران

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 1

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.