1400/06/18 - 16 : 3
کد خبر: 22220
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي آذربايجان شرقي:
تعاوني ها مردمي‌ترين بخش اقتصاد کشورند
احرار: مدير کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي آذربايجان شرقي، تعاوني‌ها را مردمي ترين بخش اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: تعاوني‌ها با عضو گيري منسجم و اصولي عدالت را متبلور ساخته و مانع بي عدالتي مي‌شوند.

حسين فتحي در ديدار با دبير اجرايي خانه کارگر و اعضاي هيات مديره اتحاديه امکان و مديران تعاوني‌هاي کارگري استان که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، اظهار کرد: بخش تعاون همواره مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب قرار دارد و در واقع تعاون به عنوان اقتصادمردمي همان اقتصادمقاومتي است.

وي با اشاره به بخشي از بيانات رهبر انقلاب، از تعاوني‌ها به عنوان چشمه جوشان اشتغال ياد کرد و گفت: بر اساس آموزه‌هاي ديني با تعاون، اشتغال و در سايه آن رفاه براي جامعه ايجاد مي‌شود.

فتحي با بيان اينکه اکنون بيش از 80 هزار نفر در قالب تعاوني‌ها به صورت اشتغال مستقيم در استان فعاليت دارند، خاطرنشان کرد: ? ميليون و??? هزار نفر در تعاوني‌هاي استان عضويت دارند که با در نظر داشتن اشتغال غيرمستقيم اين حوزه، سهم اقتصادي مهم اين بخش به خوبي مشخص مي‌شود.

وي، به سه راهبرد اساسي براي افزايش نقش تعاوني‌ها در توليد ناخالص ملي اشاره کرد و افزود: تعاوني‌ها بايد با تيديل شدن به هلدينگ‌هاي اقتصادي، توان رقابت در بازار را به طور کامل به دست آورند.

وي، همراهي تعاوني‌ها با نوآوري و خلاقيت‌هاي نوين را از ديگر بسترهاي توسعه تعاوني عنوان کرد و گفت: با راه اندازي مرکز نوآوري تعاون و شرکت‌هاي دانش بنيان، به تعاوني‌ها امکان تبديل ايده‌ به مرحله تجاري‌سازي فراهم شده است.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي آذربايجان شرقي بيان کرد: تعاوني‌ها بايد حرف اول و آخر را در واگذاري‌ها بزنند و با توجه به قانون تشکيل شرکت‌هاي تعاوني توسعه و عمران شهرستان، با عضويت0/5درصد جمعيت هر شهرستان و حضور اين شرکت‌ها براي اجراي پروژه‌هاي عمراني با ترک تشريفات، مزايده بهترين و موثرترين راهکار براي مردمي کردن امور است اما به شرطي که مردم اجراي امور را در دست بگيرند که رويکرد وزير جديد تعاون کار و رفاه اجتماعي هم‌چنان که اعلام شده حمايت از بخش تعاون است و اين اراده دولت را در اين حوزه به خوبي نشان مي‌دهد.

وي، نهادينه کردن بخشن تعاون به عنوان الگو و مدل کسب و کار را عامل ديگري براي گسترش تعاوني‌ها را برشمرد و اظهار کرد: تعاون در بسياري از حوزه‌ها مي‌تواند نقش سازنده‌اي ايفا کنند، براي نمونه سال قبل بالغ بر ? ميليارد تومان براي حمايت از مشاغل خرد خانگي جذب شد که ما در پرداخت، افراد پشتيبان را در اولويت قرار داديم و امسال در نظر داريم با تشکيل تعاوني‌هاي تامين نياز پشتيبان مشاغل خانگي اعتبار امسال که به 50 ميليارد تومان افزايش يافته، به اين حوزه اختصاص دهيم که قطعا تحول بزرگي را ايجاد خواهد کرد. 

وي افزود: بيش از 90 درصد مشاغل در واحدهاي زير 50 نفر که از آن به عنوان بنگاه‌هاي کوچک ياد مي‌شود، فعاليت دارند که ما بايد فعاليت‌هاي اين بخش از صنعت و توليد را به شکل تعاوني بازطراحي کنيم  و توجه به حمايت معاونت رياست جمهوري و مرکز نوآوري تعاوني‌ها، بايد نهايت بهره را در ارائه تسهيلات به شرکت‌هاي دانش بنيان برده و تعاوني‌ها را از شکل سنتي به خلاق و نوآور تبديل کنيم تا اين موضوع که تعاون چشمه جوشان اشتغال است عملياتي شود.

فتحي در ادامه به موفقيت‌هاي تعاوني‌هاي آذربايجان شرقي در کسب عناوين برتر جشنواره تجليل از تعاوني‌ها که همزمان با هفته تعاون برگزار مي‌شود، اشاره کرد و گفت: عليرغم آن‌که تعداد کمي از شرکت‌هاي تعاوني موفق آذربايجان شرقي در اين فراخوان شرکت کرده بودند، اين استان حائز ?? عنوان تعاوني برتر، هفت تعاوني شايسته تقدير و يک تعاوني برترملي شد. البته انتظار ما اين بود که با حضور تعاوني‌هاي موفق استان، عناويني بيشتري نصيب استان شود.

وي با اشاره به تاکيد وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي بر حمايت از بخش تعاون و تبديل تعاوني‌ها به هلدينگ‌هاي اقتصادي، عنوان کرد: آقاي عبدالملکي آمادگي وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعي براي بهره گيري از ايده‌هاي مردم براي توسعه بخش تعاون را اعلام کرده که براي توسعه اين بخش بسيار مفيد خواهد بود.

وي  در ادامه با اشاره به موفقيت‌هاي اين اداره کل و کسب عنوان دستگاه برتر استان در جشنواره شهيد رجايي که بعد از ?? سال اتفاق افتاد، گفت: همه اين موفقيت‌ها مديون همکاري تشکل‌هاي کارگري و کارفرمايي، نهادهاي تعاوني و تلاش کارکنان و مديران اين اداره کل بوده است. بنده از زماني که افتخار خدمت گذاري به عنوان مدير کل را داشته‌ام، فرد جديدي را به مجموعه اضافه نکردم و تنها با بهره مندي از ظرفيت همه کارکنان و مديران حاضر و بکارگيري شيوه اعتماد و تشويق براي ايجاد انگيزش، فراهم ساختن هماهنگي بيشتر و بهره مندي از ايده‌ها در اولويت قرار داشته است.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي آذربايجان شرقي با اشاره به وضعيت واحدهاي استان، گفت: در دو سال گذشته با وجود شيوا ويروس کرونا، بخش صنعت و توليد استان مانند کادر درماني فعال بود بطوريکه تعداد واحدهاي بحراني با همکاري تشکل‌ها و فعاليت بي وقفه کميته مديريت بر واکنش‌هاي کارگري از 33 مورد به سه واحد و متوسط معوقات پرداخت نشده از 72 ماه به دو ماه کاهش يافته است.

فتحي افزود: آرامش صنعتي در واحدهاي توليدي و تدوام فعاليت و جلوگيري از تعديل نيروي کار شديد از ديگر شاخصه‌هاي اين موفقيت به شمار مي‌آيد علاوه بر اينکه طي سال 1400 تعداد 16 هزار فرصت شغلي در استان ايجاد شده است.

انتهاي پيام 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 7

  آخرین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.