1400/04/01 - 17 : 51
کد خبر: 21851
رئيسي در اولين نشست خبري:
هيچ ديداري با رئيس جمهور آمريکا نخواهم داشت
رئيس جمهور منتخب ايران در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه حاضر به ديدار با رئيس جمهور آمريکا هست يا خير، گفت: خير.

، آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي در اولين نشست خبري خود که امروز (دوشنبه) با حضور رسانه‌هاي داخلي و خارجي برگزار شد، بعد از تبريک ايام ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت گفت: حماسه ملت بزرگ ايران در ?? خردادماه امسال به دنبال تمام حماسه‌هاي قبلي ملت ايران جلوه‌اي است از شکوه ملت ايران و پيامي براي تمام جهان داشت. اين حضور علي‌رغم شرايط کرونايي و دشمني‌هاي بسيار عليه ملت ايران و مشکلات معيشتي موجود انجام گرفت. اين حضور چند پيام داشت؛ اولين پيام وحدت و همبستگي ملي بود، پيام ديگر مبارزه با فساد، فقر و تبعيض بود. عدالت‌خواهي پيام مردم ايران با حضورشان بود.

وي افزود: پيام ديگر ملت ايران لبيک با امام و شهدا به‌خصوص شهيد سردار سليماني بود. اين پيام مردم بايد شنيده شود و به خواسته‌هاي مردم رسيدگي شود. اطمينان داريم که باوجود ملت بزرگ ايران و ذخاير عظيم کشور، شرايط ايران به نفع مردم تغيير خواهد کرد. اولويت‌هاي ما در اين دولت بهبود وضعيت کسب‌وکار و شرايط معيشتي مردم و همچنين ايجاد يک نظام اداري کارآمد سالم و قانون‌مدار توسط نيروي‌هاي کارآمد و انقلابي خواهد بود.

 

رئيس جمهور منتخب ايران با بيان اينکه در طول اين ?? سال ما شاهد زحمات دولت‌هاي مختلف بوديم، اذعان کرد: باوجوداين تلاش‌ها ما به موفقيت‌هاي خوبي رسيديم ولي در خيلي از موارد مانند عدالت‌خواهي مشکلات و عقب ماندگي‌هايي داريم. محور دولت با توجه به گام دوم انقلاب اسلامي، عدالت‌خواهي بود. ما در دولت جديد برنامه هفتم توسعه را با کمک مجمع تشخيص مصلحت را انجام خواهيم داد.

رئيسي پيرامون سياست خارجي در دولت آينده اظهار کرد: کساني که دغدغه انقلاب را دارند در سراسر کشور، همکاران ما خواهند بود. در مسئله سياست خارجي بايد دنيا بداند که وضعيت با حضور حماسه‌ساز ملت ايران تغيير خواهد کرد. تا امروز فشار حداکثري، ملت ما را شکست نداده است. آن‌ها بايد بدانند که سياست خارجي ما با برجام شروع نشده و با برجام هم پيگيري نمي‌شود. هر مذاکره‌اي که منافع ملي در آن تضمين شود ما به دنبال آن مي‌رويم. ما با مذاکرات فرسايشي مخالف هستيم.

وي درخصوص فوريت دولت آينده گفت: در روز آغاز دولت، ما اعلام مي‌کنيم که تمام بسترهاي فسادزا که موجب رانت‌خواري مي‌شود، بايد اصلاح شود. اولين اقدام ما در حوزه مسکن و معيشت مردم خواهد بود.

رئيسي در پاسخ به سوالي مبني بر برجام تصريح کرد: برجام را آمريکايي‌ها زير پا گذاشتند و اروپايي‌ها هم به آن عمل نکردند. آن‌ها بايد به خواست مردم و دولت منتخب ايران احترام بگذارند.

شعار سال در چند سال اخير رونق توليد بوده و ما هم همين اولويت را داريم. ما بايد نقدينگي را به سمت توليد هدايت کنيم. در حال حاضر توليد کنندگان مي‌گويند که نقدينگي کم است و کارشناسان اقتصادي هم از زياد بودن نقدينگي کشور گله‌مند هستند. ما توليد را پر جاذبه خواهيم کرد تا نقدينگي به سمت توليد هدايت شود.

وي در پاسخ به خبرنگار آمريکايي که پيرامون برجام سوال پرسيده بود، گفت: تيم مذاکراه کننده خارجي ما کار مي‌کنند و تيم مذاکره کننده دولت من هم با مشورت اين افراد کار خودش را آغاز مي‌کند. آمريکا موظف است که تمام تحريم‌ها را حذف کند، رفع تحريم‌ها و راستي آزمايي محور سياست خارجي ما خواهد بود.

رئيسي اذعان کرد: ما تلاش مي‌کنيم که وضع موجود را به وضع مطلوب تغيير دهيم. ملت ايران از ما مي‌خواهند که وعده‌ها را فراموش نکنيم. من اين وعده‌ها را در پيش‌روي تمام دولتمردان قرار خواهم داد. من ارتباط با مردم و اصحاب رسانه را به عنوان يک نعمت حفظ خواهم کرد. اين نشست ما، نشست آغاز خواهد بود. محور ما در دولت آينده اقدام و عمل خواهد بود.

وي در واکنش به اتهاماتي که بابت اعدام‌هاي سال ?? به او وارد مي‌شود، گفت: من از ابتداي مسئوليتم به عنوان يک حقوقدان به دنبال حقوق بشر بودم. آن‌هايي که اتهام مي‌زنند خودشان متهم اخلال در حقوق انسان‌ها هستند. امروز کساني که پيش چشم همگان نقض بشر مي‌کنند بايد پاسخگو باشند. من افتخار مي‌کنم که در کسوت دادستان از امنيت و آرامش مردم دفاع کردم. به وجود آورنده‌هاي داعش و گروه‌هاي مانند آن اگر محاکمه شوند، ملت‌ها در صلح و آرامش قرار خواهند گرفت.

 

رئيس جمهور منتخب ايران اظهار کرد: من خودم را خادم جمهور و همه ملت ايران چه کساني که به من راي دادند چه کساني که به ديگران راي دادند و چه کساني که به هر دليلي راي ندادند مي‌دانم و موظفم که از حقوق مردم دفاع کنم.

وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه حاضر به ديدار با رئيس جمهور آمريکا هست يا خير، گفت: خير.

رئيسي پيرامون بورس و بازار سرمايه تصريح کرد: ما اعتماد مردم به بازار سرمايه را باز خواهيم گرداند. دولت ما به بورس به چشم يک قلک نگاه نخواهد کرد و ما به درخواست‌هاي کساني که در بورس ضرر کردند، رسيدگي مي‌کنيم.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار آمريکايي مبني بر برجام اذعان کرد: بايدن چرا به تعهدات دولت‌هاي قبل توجه نمي‌کند؟ پيشنهاد جدي ما به دولت آمريکا اين است که تمام تحريم‌ها را حذف کند. ملت ما به دليل عهد شکني آمريکايي‌ها و عدم انجام به تعهدات توسط اروپايي‌ها، دل خوشي از برجام ندارند. مسائل امنيتي و موشکي ما قابل مذاکره نيست. آن‌ها به تعهدات قبلي خودشان عمل نکردند.

رئيسي ضمن تاکيد بر علاقه‌اش به شخصيت شهيد بهشتي اظهار کرد: در آستانه هفتم تيرماه و شهادت شهيد بهشتي هستيم. سوال ما از بعضي کشورهاي خارجي اين است که چرا قاتلين شهيد بهشتي، شهيد باهنر و شهيد رجايي و ?? هزار نفر ديگر در کشورهاي آن‌ها بدون مشکل زندگي مي‌کنند؟ معتقدم مردم‌باوري شهيد بهشتي باعث شاخص شدن چهره‌اش شده بود. من به عنوان يک طلبه که شاگرد شهيد بهشتي بودم، راه او را ادامه خواهم داد.

وي درخصوص گمانه‌زني‌ها براي کابينه دولت آينده اظهار کرد: من به صورت مستقل وارد ميدان شدم و از تمام گروه‌ها و افرادي که از من حمايت کردند، تشکر مي‌کنم. توجهه من در دولت آينده به مردم و خواست آن‌ها خواهد بود. به رسانه‌ها توصيه مي‌کنم که در اين مورد گمانه زني نکنند و به تمام مردم پيشنهاد مي‌کنم در سامانه‌اي که تا چند روز ديگر آماده مي‌شود، افراد مدنظر خودشان براي سمت‌هاي مختلف را معرفي کنند.

 

رئيس جمهور منتخب در پاسخ به پرسش خبرنگار چيني مبني بر رابطه ايران و چين در دولت خودش، تصريح کرد: از ابتداي انقلاب تاکنون ارتباط ما با چين خوب بوده است. ظرفيت‌هاي زيادي براي رابطه بين ايران و چين وجود دارد و ما هم حتما به آن توجه خواهيم کرد.

رئيسي در پاسخ به پرسشي مبني بر ارتباط با چند کشور همسايه در دولت خودش، اظهار کرد: رژيم صهيونيستي پاسخ مردم فلسطين و کساني که حقشان ضايع شده راچگونه خواهد داد؟ رژيم صهيونيستي قبل از ما بايد از مردم فلسطين و گروه‌هاي مقاومت بترسد. جمهوري اسلامي هم همواره حامي مظلومين خواهد بود. جمهوري اسلامي بر توقف هرچه سريعتر جنگ عليه مردم يمن تاکيد مي‌کند. درخصوص ارتباط با عربستان هم بايد بگويم اولويت ما ارتباط با همسايگان خواهد بود و بازگشايي سفارت‌خانه‌هاي دوکشور هيچ مانعي ندارد.

وي در سخنان پاياني خود در اين نشست گفت: دولت آينده همه زمينه‌ها را براي بازگشت ايرانيان خارج از کشور فراهم مي‌کند زيرا ما نسبت به آن‌ها هم مسئوليت داريم. بهترين مکان سرمايه‌گذاري براي ايرانيان خارج از کشور، کشور خودشان يعني ايران خواهد بود. دولت آينده امنيت سرمايه‌گذاري در کشور را براي تمام افراد ايجاد خواهد کرد. ما سامانه‌اي آماده مي‌کنيم تا از ايده‌هاي تمام نخبگان به جهت اداره کشور استفاده کنيم. در اين سامانه ما با مردم و تمام سطوح اجتماعي ارتباط دائم خواهيم داشت. ارتباط با مردم يکي از شاخص‌ها براي ادامه کار مسئولين در دولت من خواهد بود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 8

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.