1400/03/25 - 14 : 43
کد خبر: 21821
فرماندار شهرستان اسکو: 131 شعبه اخذ راي براي انتخابات در شهرستان اسکو تعيين شد
احرار: فرماندار شهرستان اسکو از آمادگي اين شهرستان براي برگزاري يک انتخابات پرشور با حضور حداکثري مردم خبر داد و گفت: 131 شعبه اخذ راي براي برگزاري انتخابات تعيين شد.

بابک رضي منش صبح امروز سه شنبه در نشست خبري با خبرنگاران شهرستان اسکو با تشريح اقدامات صورت گرفته براي برگزاري انتخابات ???? اظهار داشت: انتخابات به عنوان مظهر خواست و اراده مردم و پيش شرط مردم سالاري با چرخش نخبگان عاملي تعيين کننده در سرنوشت و پيشرفت و توسعه کشور از طريق حضور مردم را فراهم مي‌کند.

وي افزود: رسانه‌ها به عنوان مرجع آگاهي بخشي در تبيين نقش و جايگاه انتخابات در تحولات داخلي و بين المللي نقش برجسته و مهمي ايفا مي‌کنند.

فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به اينکه بيانيه  گام دوم انقلاب  انتخابات را بزرگترين دستاورد نظام دانسته و شرکت در انتخابات را فراتر از يک تکليف حقوقي و قانوني، بلکه يک فريضه الهي و عمل عبادي مي‌دانند، تصريح کرد: حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات عامل امنيت کشور است که همواره دشمنان نظام راهبرد دلسرد کردن مردم و ايجاد ياس و نااميدي براي کاهش مشارکت را با جديت دنبال مي‌کنند.

وي چهار شاخص امنيت، سلامت، مشارکت و رقابت را گفتمان اصلي مقام معظم رهبري  در خصوص برگزاري انتخابات برشمرد و افزود: ستاد انتخابات شهرستان اسکو با برنامه ريزي دقيق براي تأمين وظيفه اصلي امنيت و سلامت انتخابات با رويکرد قانون مداري و بي طرفي اقدام نموده و تمامي تدابير و تمهيدات لازم براي برگزاري انتخاباتي سالم و قانوني را در سطح شهرستان فراهم کرده است.

رئيس ستاد انتخابات شهرستان اسکو با بيان اينکه برگزاري انتخابات به لحاظ حقوقي از با اجراي قوانين و دستورالعمل‌ها تضمين کننده انتخاباتي نظام مند، شفاف و عادلانه است ادامه داد: ستاد انتخابات شهرستان در راستاي اين امر و با هدف افزايش ميزان آگاهي عمومي و تخصصي دست اندرکاران انتخابات با برنامه ريزي دقيق از اول خرداد ماه با اولويت آموزش در بستر الکترونيکي و آموزش‌هاي حضوري با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي اقدام کرده است.

وي با اشاره به آمار نهايي نامزدهاي داوطلبان ششمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر گفت: از مجموع 161 نفر ثبت نام کننده در سطح شهرهاي شهرستان تاکنون 16 نفر انصراف خود را به ستاد انتخابات اعلام و 11 نفر نيز صلاحيت آنان احراز نشده است و نهايتاً 134 نامزد با تفکيک 96 نامزد در شهر جديد سهند براي 7 کرسي 24 نامزد در شهر اسکو براي 5 کرسي و 14 نامزد در شهر ايلخچي براي ? کرسي در عرصه انتخابات شوراها با هم در رقابت هستند.

فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به آمار شعبات اخذ رأي در سطح شهرها و روستاهاي شهرستان گفت: مجموعاً 131 شعبه صندوق اخذ رأي براي شهرستان پيش بيني شده که از اين تعداد 125 شعبه ثابت و 6 شعبه سيار است که از اين تعداد، شهر اسکو داراي 19 شعبه اخذ رأي؛ شهر سهند 47 شعبه و شهر ايلخچي با 13 شعبه اخذ رأي در روز انتخابات آماده اخذ رأي مردم شهرستان خواهند بود.

رضي منش با اشاره به آمار عوامل اجرايي انتخابات گفت: قريب به 3000 نفر در امر برگزاري انتخابات به عنوان عوامل اجراي اعم نمايندگان فرماندار، رئيس و اعضاي شعب اخذ رأي، ناظرين هيأت نظارت، بازرسان و سربازرسان، کاربران IT، عوامل تأمين امنيت شعب، نيروهاي خدماتي و حمل و نقل، بازرسين شبکه بهداشت و درمان با ستاد انتخابات شهرستان اسکو همکاري خواهند کرد.

فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به آمادگي کامل شهرستان براي برگزاري باشکوه انتخابات 1400 به عنوان مهم‌ترين رويداد سياسي سال گفت: افزايش جمعيت شهرستان و لحاظ شرايط کرونايي و با هدف جلوگيري از تجمعات در شعب اخذ رأي 19 شعبه نسبت به انتخابات گذشته افزايش يافته که معادل 16 درصد است.

وي با بيان اينکه حفظ سلامت مردم و دست اندرکاران برگزاري انتخابات يکي از اولويت‌هاي اصلي وزارت کشور در برگزاري انتخابات است افزود؛ تمامي تمهيدات و اقدامات لازم جهت رعايت تمامي پروتکل‌هاي بهداشتي در شعب اخذ رأي برابر دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان اعم از تأمين کليه ملزومات بهداشتي، فاصله گذاري اجتماعي، تهويه مناسب و مديريت تجمع در شعب اخذ رأي با افزايش قابل توجه شعب انجام شده است

رضي منش با اشاره به آمار واجدين شرايط شرکت در انتخابات 1400 گفت: آمار واجدين شرايط رأي در شهرستان 110700 فر مي‌باشد که از اين تعداد 2749 نفر رأي اولي هستند که براي اولين با مشارکت سياسي و حضور در انتخابات را تجربه خواهند کرد.

رئيس ستاد انتخابات شهرستان اسکو در پايان با بيان اينکه رأي گيري از ساعت 7 صبح روز جمعه آغاز و تا ساعت 17 عصر ادامه خواهد داشت، افزود: بعد از اتمام زمان قانوني رأي گيري با دستور وزير کشور امکان تمديد رأي گيري وجود دارد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 5

  آخرین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.