1399/06/13 - 22 : 23
کد خبر: 20921
وزارت بهداشت: کودکان نيز کرونا مي‌گيرند
احرار: سخنگوي وزارت بهداشت گفت: در بخش کودکان شاهد ابتلا به کرونا هستيم و کودکان به عنوان ناقل مطرح مي‌شوند، الزاماً کودکان مبتلا به کرونا داراي بيماري زمينه‌اي نيستند و اغلب به دليل چاقي و تأثيرپذيري ژنتيک مبتلا به اين ويروس شدند.

سيما سادات لاري در حاشيه نشست خبري که عصر چهارشنبه 12شهريور در دانشگاه علوم پزشکي قزوين برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به رده سني مبتلايان به کرونا، تصريح کرد: در موج اول کرونا بيش از 60درصد مبتلايان افراد سالخورده بودند که اين رده بيشترين فوتي‌هاي مربوط به اين موج را تشکيل داد، در موج دوم نيز اغلب مبتلايان افراد سالخورده يا داراي بيماري زمينه‌اي هستند اما نسبت به موج اول در رده سني 35تا 45سال با افزايش ابتلا روبه‌رو بوديم و مي‌توان گفت مبتلايان نسبت به موج اول جوان‌تر شدند.

وي افزود: مادران باردار نيز به کرونا مبتلا شده‌اند اما تعداد آن‌ها زياد نيست، در بخش کودکان نيز شاهد ابتلاي کودکان به کرونا هستيم و کودکان به عنوان ناقل مطرح مي‌شوند، الزاماً کودکان مبتلا به کرونا داراي بيماري زمينه‌اي نيستند و اغلب به دليل چاقي و تأثيرپذيري ژنتيک مبتلا به اين ويروس شدند.

سخنگوي وزارت بهداشت اظهار کرد: در مواردي در بين اعضاي يک خانواده فقط کودک به کرونا مبتلا شده است و درگيري به قدري شديد بوده که به بيماري‌هاي قلبي و کليوي مبتلا شدند بنابراين نمي‌توان گفت کودکان به کرونا مبتلا نمي‌شوند.

مسئوليت اجتماعي نقطه قوت کادر درمان در مقابله با کرونا است

وي با اشاره به مسئوليت اجتماعي دانشجويان علوم پزشکي کشور، اظهار کرد: در ابتداي شيوع کرونا هراس از اين ويروس در دنيا ايجاد شد اما کادر درمان کشور ما کمتر با اين هراس مواجهه شد، در واقع اينگونه نبود که تعداد زيادي از پرستاران و دانشجويان به خاطر هراس از کرونا بگويند که حاضر نيستند به کار خود ادامه بدهند.

لاري خاطرنشان کرد: طبق تحقيقات صورت گرفته در اوج بيماري درصد خيلي کمي از دانشجويان و کادر درمان اذعان داشتند که دوست دارند کار خود را رها کنند و عمده دلايل آن‌ها نيز نگراني از انتقال کرونا به افراد خانواده بود، همچنين اظهار کردند که دوست ندارند مرگ يک فرد را ببينند.

وي افزود: مسئوليت اجتماعي رزيدنت‌ها، کارورزها در اين ايام بسيار خوب بود، ?? خرداد قرار بود دانشگاه‌ها بازگشايي شود اما جز دانشگاه علوم پزشکي هيچ دانشگاهي بازگشايي نشد، در حال حاضر نيز ما در خوابگاه‌ها دانشجو داريم.

معاون آموزشي وزارت بهداشت تأکيد کرد: از همان ابتدا ما در خوابگاه‌ها دانشجو داشتيم و با توجه به شرايط کرونا مديريت سخت بود، در استان قزوين سرپرست دانشگاه علوم پزشکي براي اسکان دانشجويان، پرستاران و کادر درمان مشکوک يا مبتلا به کرونا هتل اجاره کرده بود و طي دو هفته به آنها خدمات ارائه مي‌کرد.

وي افزود: در ايام کرونا از کادر درمان جز شجاعت و مسئوليت اجتماعي چيزي نديديم، علي رغم اينکه ترس و وحشت از کرونا وجود داشت اما فرار از مسئوليت اجتماعي در کشور نديديم.

در حوزه خوابگاه‌ها با کمبود روبه‌رو هستيم

لاري در ادامه با اشاره به کمبود خوابگاه دولتي در دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور تصريح کرد: در حال حاضر 40درصد از خوابگاه‌هاي ما فرسوده هستند و برخي از استان‌ها مجبور به اجاره خوابگاه شدند، بايد توجه شود که خوابگاه‌هاي اجاره شده اغلب داراي استاندارد لازم نيستند.

وي تأکيد کرد: خوابگاه‌هاي اجاره شده اغلب از دانشگاه دور هستند و ايمني و امنيت لازم را ندارند، در حال حاضر 41پروژه نيمه تمام خوابگاهي در دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور داريم و مشکل اصلي اين است که در برنامه و بودجه با ساخت خوابگاه مانند مراکز رفاهي برخورد کردند و بودجه‌اي در نظر گرفته نشده است.

معاون فرهنگي وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: براي ساخت خوابگاه به جاي اختصاص بودجه، وام با اولويت خوابگاه‌هاي متأهلي در نظر گرفته شده است، هم اکنون حدود 18دانشگاه از اين وام بهره مي‌برند، اين وام‌ها 18درصد و داراي دو سال تنفس است که سودش را صندوق رفاه پرداخت مي‌کند.

وي عنوان کرد: اميدواريم تا پايان دولت بتوانيم 17پروژه که بيش از 60درصد پيشرفت فيزيکي دارد را به ثمر برسانيم، اين پروژه‌ها 440ميليارد تومان اعتبار نياز دارد و در صورت ساخت اين خوابگاه‌ها ده هزار دانشجوي علوم پزشکي اسکان داده مي‌شوند، در حال حاضر دولت قول داده است که 200ميليارد آن را پرداخت کند و براي باقي‌مانده نيز وام دريافت مي‌کنيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 4

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.