1399/04/20 - 13 : 40
کد خبر: 20653
هفته بيست و چهارم ليگ برتر فوتبال؛
ماشين درپي تضمين بقا در ليگ/ تلاش پرسپوليس براي قهرماني زودهنگام
احرار: ماشين سازي از زمان شروع دوباره ليگ برتر نتايج بسيار ضعيفي در کارنامه خود ثبت کرده است و حالا در تبريز و در يک ديدار مهم و البته سخت بايد به مصاف پرسپوليس آماده برود.

؛ دو تيم فوتبال ماشين سازي تبريز و پرسپوليس تهران از سري رقابت‌هاي هفته بيست و چهارم ليگ برتر فوتبال کشور، از ساعت 20:15 امروز جمعه در استاديوم شهيد قاسم سليماني (بنيان ديزل) تبريز و به قضاوت رضا کرمانشاهي مقابل هم قرار مي‌گيرند.

سبزقبايان فوتبال تبريز به عنوان ميزبان اين مسابقه، از شرايط خوبي برخوردار نيستند و هم اکنون با 24 امتياز، در رده دهم جدول رده بندي جا خوش کرده‌اند.

البته تيم ريشه دار شهر تبريز در 4 بازي اخير خود، 4 باخت متحمل شده که در نهايت منجر به استعفاي احد شيخ لاري از سرمربيگري اين تيم و حضور دوباره رضا مهاجري در تبريز شد.

زنگ خطر سقوط به صدا درآمد

نتايج ضعيف ساير تيم‌هاي نيمه پايين جدول فعلاً ماشين سازي را از حضور در منطقه سقوط دور نگه داشته، اما با ادامه اين نتايج ضعيف و بازي‌هايي که هفته‌هاي آينده، پيش روي اين تيم است، از حالا مي‌توان زنگ خطر را براي مهاجري و مديران باشگاه به صدا درآورد.

رضا مهاجري که هفته گذشته و در بازي مقابل نفت مسجد سليمان براي اولين بار روي نيمکت ماشين سازي نشست، علي رغم شکست يک بر صفر، از عملکرد بازيکنانش در نيمه دوم بازي رضايت داشت و اکنون با توجه به زماني که در اختيار داشته و توانسته ارتباط و هماهنگي بهتري با بازيکنان تيم برقرار کند، به دنبال کسب نتيجه برابر پرسپوليس و يحيي گل محمدي خواهد بود.

تلاش پرسپوليس براي چهارمين قهرماني پياپي در ليگ

در سمت مقابل، سرخپوشان پايتخت به دنبال چهارمين قهرماني پياپي در ليگ هستند و نتايج هفته‌هاي اخير نيز به خوبي آنها را در اين مسير قرار داده است. آنها در اين بازي تلاش مي‌کنند تا فاصله امتيازي خود را با رقبا افزايش داده و قهرماني زودهنگامي را در چند بازي آينده ثبت کنند.

پرسپوليس هم اکنون 53امتيازي بوده و در رتبه اول جدول قرار دارد، اختلاف 12 امتيازي با نزديک ترين تعقيب کننده، حاشيه امن خوبي براي اين تيم ايجاد کرده و شايد کسب 3امتياز ديدار با ماشين سازي در تبريز که هميشه دشواري‌هاي خاص خود را براي پرسپوليس داشته است، مي‌تواند تا حد زيادي قهرماني اين تيم را قطعي کند.

پرسپوليس در حالي براي برد مقابل ماشين سازي به تبريز مي‌رود که در صورت پيروزي برابر اين تيم تنها 7امتياز با قهرماني زودهنگام در ليگ برتر نوزدهم فاصله خواهد داشت. البته در صورتي که سپاهان، تراکتور و شهرخودرو در بازي‌هاي رودررويي که با يکديگر دارند امتياز از دست بدهند سرخپوشان با گرفتن 7امتياز ديگر قهرمان مي‌شوند.

با اين حال اگر فرض را بر اين بگذاريم که يکي از اين سه تيم مدعي تمام ديدارهاي خود را با پيروزي پشت سر بگذارد، سرخپوشان براي اينکه عنوان قهرماني را به خود اختصاص دهند بايد بيشتر از 63امتياز کسب کنند تا عنوان قهرماني را مسجل کنند.

 

ماشين سازي برابر پرسپوليس 3امتياز را مي‌خواهد

با اينکه خيلي از فوتبالي‌ها پرسپوليس را برنده بازي امروز مي‌دانند ولي رضا مهاجري سرمربي ماشين سازي معتقد است که تيمش هدفي جز پيروزي برابر اين تيم سرشناس ندارد.

او در نشست خبري قبل از بازي با تمجيد از عملکرد پرسپوليس گفت: پرسپوليس شانس اول قهرماني است، اين تيم نياز به تعريف و تمجيد من ندارد ولي اين قول را به مردم آذربايجان مي‌دهم که بازيکنان تمام تلاش خود را مي‌کنند تا فردا نتيجه خوبي بگيريم، اميدواريم ماشين سازي را به جايگاه واقعي خود برسانيم و مردم از ما راضي باشند.

سرمربي تيم فوتبال ماشين سازي با اشاره به اينکه تيمش بازي سختي برابر پرسپوليس دارد، افزود: تلاش مي‌کنيم فردا نتيجه خوبي برابر تيم اول جدول کسب کنيم.

مهاجري همچنين در خصوص اهداف تيمش براي بازي فردا ابراز داشت: استراتژي ما اين است که گل نخوريم و بتوانيم موقعيت‌هاي گلزني ايجاد کنيم. پرسپوليس تيمي است که از حداقل فرصت‌ها، استفاده حداکثري مي‌کند. سال گذشته نيز در تبريز تا لحظات آخر بازي پاياپايي داشته و حتي خيلي جاها هم برتر از پرسپوليس بوديم اما متأسفانه يک‌لحظه غفلت باعث شد امتياز بازي را از دست بدهيم.

مهاجري سپس با بيان اينکه هدف ما در بازي فردا کسب ? امتياز است ادامه داد: تلاش ما اين است که دروازه‌مان را بسته نگه‌داشته و با بازي منطقي نسبت به توان و شرايط تيممان بتوانيم به پرسپوليس گل بزنيم.

ماشين سازي بدون غايب و پرسپوليس با لشکري از مصدومان

سبزپوشان تبريزي در اين بازي هيچ بازيکن محروم يا مصدومي ندارند و با تمام ظرفيت خود به مصاف پرسپوليس خواهند رفت.

پرسپوليس لشکري از مصدومان را در اردوي خود دارد و با اين وضعيت به مصاف ماشين سازي خواهد رفت؛ محمد انصاري، وحيد اميري، محمد نادري، محسن ربيع خواه و اميد عاليشاه مصدومان پرسپوليس هستند.

شجاع خليل زاده نيز آسيب ديدگي داشت که بهبود يافته است و با تيمش به تبريز آمده است. همچنين عليرضا بيرانوند هم با توجه به اتمام قرارداد در ترکيب پرسپوليس جايي ندارد.

محمد نادري، اميد عاليشاه و محسن ربيع‌خواه سه بازيکن کليدي گل محمدي در پرسپوليس هستند که به اين مسابقه نرسيده و در تهران مانده‌اند.

غيبت اين سه بازيکن مي‌تواند خبر خوبي براي هواداران ماشين‌سازي و حتي کادرفني اين تيم باشد. شايد مهم‌ترين چالش يحيي گل‌محمدي دراين ديدار پيدا کردن مدافع چپ باشد و احتمال دارد سرمربي پرسپوليس همه را در تبريز سورپرايز کند!

در پست هافبک دفاعي نيز پرسپوليس کمال کاميابي نيا را به دليل محروميت در اختيار ندارد و ربيع خواه نيز دچار مصدوميت شده است.

200روز بدون پيروزي

از آخرين برد ماشين سازي در ليگ برتر (2 بر يک مقابل استقلال)203 روز مي‌گذرد. آن‌ها طي 8 هفته اخير 6 شکست داشته‌اند.

شاگردان مهاجري کار سختي براي پشت سر گذاشتن اين آمار منفي حتي با حضور تمامي نفرات خود برابر پرسپوليس خواهند داشت.

پرسپوليس که آخرين باخت خود را در دوران سرمربيگري گابريل کالدرون در نيم فصل اول مقابل نفت مسجدسليمان در هفته يازدهم تجربه کرده بود هرگز با يحيي گل محمدي تن به باخت نداده است تا آنها به ميانگين 203 امتياز در هر بازي برسند.

حال بايد منتظر ماند و ديد که در نهايت از بين رضا مهاجري و يحيي گل محمدي، کداميک با دست پر از زمين مسابقه خارج مي‌شوند؟ آيا ماشين سازان خواهند توانست با رقم زدن يک شگفتي، ترمز پرسپوليس را کشيده و اميد را به اردوي ساير تيم‌هاي صدرنشين تزريق کنند؟ يا اينکه سرخ‌هاي پايتخت با کسب يک برتري مطابق انتظار، در تبريز به قهرماني لبخند خواهند زد؟

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 7

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.