1399/03/03 - 19 : 56
کد خبر: 20327
مجوز فعاليت باشگاه‌هاي ورزشي زنجان صادر شد
احرار: معاون ورزشي اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: مجوز بازگشايي و آغاز فعاليت باشگاه‌هاي ورزشي زنجان از سوي دانشگاه علوم پزشکي اين استان صادر شد.

محمدعلي حمزه‌پور روز شنبه  افزود: آن دسته از باشگاه هاي ورزشي زنجان که به صورت انفرادي کار مي‌کنند مي‌توانند با رعايت دقيق و کامل دستورالعمل و پروتکل‌هاي بهداشتي اعلام شده از سوي وزارت بهداشت و ستاد ملي مديريت و مقابله با کرونا کشور، فعاليت خود را از سر بگيرند.

وي با بيان اينکه مديران باشگاه هاي ورزشي مشمول، بايد نسبت به ارايه تعهد نامه و همچنين تکميل فرم هاي غربالگري و خود اظهاري از طريق هيات پزشکي ورزشي و اداره ورزش و جوانان شهرستان خود اقدام کند، اظهار داشت: باشگاهداراني که نسبت به تصميمات اتخاذ شده از سوي ستاد ملي مديريت و مقابله با ويروس کرونا بي‌توجه باشند در اين صورت مسووليت هرگونه عواقب ناشي از اين کار بر عهده آنان خواهد بود و با متخلفان نيز بر اساس قانون و مقررات برخورد خواهد شد.

حمزه پور با بيان اينکه از پنجم اسفند ماه 98 تا به امروز /شنبه سوم خرداد ماه/ قريب 14 باشگاه ورزشي در سطح اين استان پلمب شد و تعدادي از آنها نيز اخطاريه و تذکر دريافت کردند، اظهار داشت: سلامت محيط باشگاه و ورزشکاران امري مهم و ضروري است و به باشگاهداران توصيه مي شود نسبت به رعايت پروتکل هاي بهداشتي جديت بيشتري داشته و اقلام بهداشتي مورد نياز را نيز به منظور رعايت بهداشت فراهم کنند.

وي با اشاره اينکه باشگاه‌هاي ورزشي متعلق به بخش خصوصي بيشترين آسيب و زيان را به لحاظ تعطيلي در طي سه ماه اخير، متحمل شدند اما تا عادي شدن شرايط چاره‌اي جز بستن درب باشگاه‌ها نبود اظهار داشت: از پنجم اسفند ماه پارسال برابر با مصوبه قرارگاه زيستي پدافند غيرعامل و دستورالعمل ابلاغي، هرگونه فعاليت ورزشي گروهي و تجمعي و برگزاري رقابت‌ها در اين استان تا فروکش کردن اين بيماري منحوس لغو شد.

معاون ورزشي اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان، گفت: قبل از شروع به کار همه کارکنان شاغل در اماکن ورزشي انجام تست PCR الزامي بوده و پذيرش ورزشکاران بيمار و يا مشکوک به ويروس کرونا نيز در همه اماکن ورزشي ممنوع است.

حمزه پور با بيان اينکه رعايت تمامي موارد مورد لزوم به باشگاهاي ورزشي از سوي اين اداره کل اعلام شده است افزود: ثبت نام تمام باشگاه هاي ورزشي در سامانه وزارت بهداشت به نشاني www.salamat.gov.ir قبل از بازگشايي اين اماکن الزامي است.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي و درماني استان زنجان نيز به اطلاعيه شماره 15 ستاد مقابله با کرونا در ورزش اشاره کرد و گفت: شروع فعاليت باشگاه هاي بدنسازي و ديگر رشته هاي ورزشي انفرادي در مناطق زرد با رعايت پروتکل هاي بهداشتي منعي ندارد.

دکتر محمدرضا صائيني افزود: در شهرهاي قرمز نيز، رشته هاي انفرادي با تماس متوسط مانند بدنسازي و پرورش اندام با تاييديه فضاي فيزيکي توسط مرکز بهداشت شهرستان دانشگاه هاي علوم پزشکي يا دفاتر خدمات سلامت منعي ندارد اما فعاليت رشته هاي ورزشي پر برخورد و تيمي در شهر هاي زرد و قرمز همچنان ممنوع است.

وي با بيان اينکه قبل شروع بکار،  انجام تست PCR براي تمام کارکنان شاغل در اماکن ورزشي الزامي است و پذيرش ورزشکاران مشکوک و بيمار نيز در همه اماکن ورزشي ممنوع است اظهار داشت: فعاليت ورزشي در اماکن ورزشي فوق بايد با رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي و دستورالعمل هاي بهداشتي و  تحت نظارت افسران کنترل سلامت فدراسيون پزشکي ورزشي و هيات هاي تابعه آن انجام شود.

در زمان حاضر استان زنجان از وجود 361باشگاه ورزشي خصوصي، 270 مکان ورزشي سرپوشيده و روباز متعلق به اين اداره کل، 148  خانه ورزش روستايي و 133 مکان ورزشي متعلق به ساير ادارات و ارگان‌ها، بهره مند است.    

از پنجم اسفند ماه پارسال (سال 98 ) فعاليت کليه اماکن ورزشي دولتي و خصوصي به خاطر حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگراني مردم به ويژه خانواده‌ها تا فروکش کردن اين ويروس، ممنوع اعلام و اين تصميم باعث شد تا به امروز هيچ ورزشکار زنجاني به بيماري کرونا مبتلا نشود.

حال باشگاهداران منتظر ارايه تسهيلات بانکي درنظر گرفته شده هستند تا بلکه بتوانند با دريافت آن، نسبت به تسويه بدهي‌هاي خود اعم از حقوق معوقه مربيان و اجاره بهاء عقب افتاده اماکن ورزشي تحت مديريت خود اقدام کنند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 1

  آخرین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.