1399/01/11 - 11 : 47
کد خبر: 20017
اهالي رسانه و هنر در مبارزه با کرونا نقش تعيين‌کننده دارند
احرار: مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي با اشاره به تاثيرگذاري و نقش تعيين‌کننده رسانه‌ها و اصحاب فرهنگ در مبارزه با کرونا و هدايت افکار عمومي گفت: رسانه ها و اصحاب فرهنگ و هنر با توليد دهها هزار فرآورده خبري و آثار هنري در بيش از يک ماه گذشته، نقش آگاهي بخشي خود را نسبت به تهديد کرونا به خوبي ايفا کرده‌اند.

محمد محمد پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ‌رسانه ها اعم از خبرگزاري ها، پايگاه هاي خبري و رسانه هاي مکتوب  و هنرمندان و فرهيختگان استان با وقوع بحران شيوع کرونا و در جهت آگاهي بخشي، آموزش و جلب مشارکت مردم در مراقبت هاي فردي و اجتماعي، ده ها هزار فرآورده خبري و هنري شامل خبر، ‌مصاحبه، ‌گزارش، ‌عکس و موشن گرافي، کليپ، شعر و قطعات ادبي، آثار نمايشي و تجسمي توليد کرده اند که در سطح وسيعي انتشار يافته است.

وي افزود: اصحاب هنر و رسانه همواره در خط مقدم اطلاع رساني قرار داشته و نقش خود را نسبت به مقابله با بيماري کرونا و پيشگيري از شيوع اين بيماري و صيانت از سلامت مردم به خوبي ايفا کرده اند.

 محمدپور ‌همچنين با تاکيد بر اينکه مهمترين و موثرترين راه مقابله با کرونا ماندن در خانه است، گفت: رسانه‌هاي آذربايجان‌شرقي در اجراي پويش «در خانه بمانيم» و تبيين طرح «فاصله اجتماعي»، رسالت خود را به خوبي انجام دادند و بنا به اعلام کارشناسان و مسئولان مربوطه توصيه هاي بهداشتي و پزشکي توسط اکثريت قريب به اتفاق مردم اجرا مي شود که در واقع به نوعي دستاورد رسانه‌اي به حساب مي آيد.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي گفت: اصحاب فرهنگ، هنر، سينما و رسانه، کارکرد و رسالت حرفه اي و آموزشي خود را نيز فراموش نکرده و در کنار وظيفه آگاهي بخشي به زبان هنر و رسانه در قالب هاي خبري، فيلم، عکس، موشن گرافي ‌و کليپ آثار فاخري را خلق کرده اند.

محمدپور با اشاره به برگزاري نمايشگاه آثار مجازي ‌هنري و جشنواره در خانه بمانيم توسط اين اداره کل، يادآور شد: ‌ مردم براي در خانه ماندن بايد بتوانند اوقات فراغت خود را هم پر کنند که اصحاب فرهنگ و رسانه مسئولانه عمل کرده و از توليد آثار قابل ارائه و سرگرم کننده نيز غافل نشدند تا اين خواسته مردم نيز در خصوص سرگرمي و بهره مندي مناسب از اوقات فراغت و در خانه ماندن، تحقق يابد.

وي گفت: در حالي که کرونا شرايط خاصي را در کشور پديد آورده، هنوز برخي آن را جدي نمي گيرند و با رعايت نکردن طرح فاصله اجتماعي، مردم را قرباني اميال شخصي خود مثل حضور در خيابان‌ها و اجتماعات، خريد و سفرهاي تفريحي خود مي کنند.

محمدپور گفت: در جريان شيوع کرونا بسياري از اصحاب فرهنگ و هنر و واحدها و صنوف فرهنگي همگام با ساير بخش هاي جامعه با رعايت تمهيدات دولت و ستاد ملي مبارزه با کرونا، فعاليت هاي خود را تعطيل کرده اند که خسارت هاي زيادي را به اين قشر وارد کرده است که البته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي با انعکاس اين خسارت ها و در راستاي تلاش هاي کلان جبراني دولت، تلاش مي کند در جهت حمايت از اصحاب فرهنگ و هنر، بخشي از اين ضرر و زيان وارده را جبران کند.

وي افزود: اين اداره کل و فعالان رسانه اي و هنرمندان عزيز استان در راستاي اقدامات گستره ستاد ملي و استاني پيشگيري و کنترل شيوع کرونا، تلاش مي‌کنند تا تعداد بيشتري از جامعه تحت تأثير پيام‌هاي رسانه‌اي قرار گيرند و خطر کرونا را قبول کنند تا زنجيره انتقال ويروس کرونا در هم بشکند.

 ‌وي تاکيد کرد: مطابق نظر کارشناسان و پزشکان و وزارت بهداشت و درمان، همه بايد بدانند اگر زنجيره انتقال کرونا به زودي شکسته نشود، ممکن است شاهد شرايط سخت تري باشيم.

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي همچنين با اشاره به در پيش بودن روز طبيعت و سيزده بدر، گفت: روز انس با طبيعت جزو ايامي است که از ساليان گذشته جزو آداب و رسوم ايرانيان به حساب آمده و مردم با حضور در طبيعت، ضمن شادي و نشاط، پيام انس و همدلي و شکرگزاري را مبادله مي کنند، اما امسال به خاطر بيماري کرونا شرايط به کلي با گذشته متفاوت بوده و بايد مردم به خاطر حفظ سلامت خود و عزيزانشان و ساير هموطنان، از حضور در طبيعت، اجتماعات، پارک ها، جنگل ها و ساير مکان هاي عمومي و غير عمومي اجتناب کنند.

 وي ‌با قدرداني مجدد از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه، از آنان خواست همچنان با قدرت و قوت و گستردگي، مسير همراهي در مبارزه با کرونا تا شکست کامل آن را ادامه دهند تا انشاء الله شاهد عبور موفق و با کم ترين خسارات جاني و مالي از اين بحران و بازگشت به شرايط عادي در کم ترين زمان باشيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 4

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.