1399/01/09 - 21 : 5
کد خبر: 20003
در چهاردهمين جلسه ستاد استاني مديريت و مقابله با کرونا عنوان شد؛
همکاري خوب مردم آذربايجان شرقي در اجراي طرح فاصله‌گذاري اجتماعي
احرار: استاندار آذربايجان شرقي با تشکر از دستگاه‌ها و همراهي مردم در اجراي طرح فاصله‌گذاري اجتماعي گفت: مردم همچنان در خانه‌هاي خود بمانند.

محمدرضا پورمحمدي ظهر امروز در چهاردهمين جلسه ستاد استاني مديريت و مقابله با کرونا، از همراهي و همکاري همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها در اجراي مصوبات اين ستاد قدرداني کرد و گفت: طرح فاصله‌گذاري اجتماعي از ديروز در استان آغاز شده و به شکل خوبي در حال اجرا است.

وي افزود: مردم همراهي خوبي در اجراي اين طرح داشته‌اند و تلاش مي‌کنيم با رفع ايرادها و نواقص طرح، به اهداف مورد نظر دست يابيم.

پورمحمدي با اشاره به پيش‌بيني سازمان بهداشت جهاني مبني بر دوره پيک بيماري کرونا در 25 فروردين، گفت: تحقق اين پيش‌بيني منوط به رعايت توصيه‌هاي بهداشتي و خود مراقبتي توسط مردم و اجراي طرح‌هاي پيشگيرانه و مقابله‌اي است؛ بنابراين از مردم استان مي‌خواهيم که همچنان در خانه‌هاي خود بمانند تا جلوي انتشار ويروس کرونا گرفته شود.

اجراي طرح بسيج ملي مبارزه با کرونا در آذربايجان شرقي

استاندار آذربايجان شرقي همچنين از اجراي طرح بسيج ملي مبارزه با کرونا در استان ابراز رضايت کرد و گفت: کار اصلي بعد از اجراي اين طرح است که بايد پشتيباني مناسب از مراکز بهداشتي و درماني صورت گيرد.

وي افزود: سپاه و ارتش اقدامات خوبي براي ايجاد فضاهاي درماني و نقاهتگاه‌ها انجام داده‌اند و اميدواريم با کاهش موارد ابتلاء به بيماري، نيازي به اين فضاها نداشته باشيم.

رئيس ستاد استاني مديريت و مقابله با کرونا بر تقويت اطلاع‌رساني و آگاه‌سازي عمومي تأکيد کرد و گفت: بايد به صورت شفاف و صريح با مردم صحبت کنيم.

وي تأکيد کرد: رسانه‌ها همکاري خوبي در اين زمينه داشته‌اند، اما برخي اخبار غيرواقعي و شايعات نيز در فضاي مجازي منتشر مي‌شود که لازم است دستگاه‌هاي نظارتي و قضائي با توجه به شرايط حساس کنوني، با کساني که قصد برهم زدن آرامش و امنيت جامعه را دارند برخورد کنند.

آخرين وضعيت بيماري کرونا در آذربايجان شرقي

رئيس دانشگاه علوم پزشکي تبريز هم در اين جلسه گزارشي از آخرين وضعيت بيماري کرونا در استان ارائه کرد و گفت: در حال حاضر روزانه از 120 نفر از افرادي که با علائم حاد تنفسي به بيمارستان‌هاي استان مراجعه مي‌کنند تست کرونا گرفته مي‌شود.

محمدحسين صومي افزود: شهرستان‌هاي سراب، شبستر، مرند، ميانه، مراغه و تبريز بيشترين آمار مبتلايان به کرونا را در استان دارند.

فرماندهان سپاه، ارتش و نيروي انتظامي نيز در اين جلسه گزارشي از آخرين وضعيت اجراي طرح فاصله‌گذاري اجتماعي، بسيج ملي مبارزه با کرونا، رزمايش دفاع بيولوژيک، ضدعفوني کردن فضاهاي شهري، تأمين اقلام بهداشتي و ايجاد فضاهاي درماني و نقاهتگاه ارائه کردند.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز درخصوص اقدامات مربوط به اطلاع‌رساني و آگاه‌سازي عمومي، فرماندار تبريز درخصوص آخرين وضعيت فعاليت صنوف و مراکز عمومي، شهردار تبريز درخصوص اقدامات شهرداري، رئيس شوراي شهر تبريز درخصوص راهکارهاي پيشگيري از شيوع بيشتر بيماري کرونا، رئيس جمعيت هلال احمر آذربايجان شرقي درخصوص اجراي طرح غربال‌گري سلامت در مبادي ورودي و مديرکل امنيتي و انتظامي استانداري درخصوص مصوبات کميته انتظامي و اجتماعي ستاد مقابله با کرونا به ارائه مطلب پرداختند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 6

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.