1398/03/19 - 18 : 38
کد خبر: 18881
46 گوينده زندگينامه شهيد مدافع حرم را روايت مي کنند
احرار: 46 نفر از گويندگان دو هم گرد امدند تا بدون هيچ چشمداشت مالي اينگونه به قول خودشان ديني را که به شهداي مدافعان حرم دارند ادا کنند.آ نها با زبان روزه آمدند تا زندگينامه و خاطرات شهيد مدافع حرم ؛ صادق عدالت اکبري را روايت کنند.

برخي از انها  از گويندگان و دوبلورها و بازيگران  مطرح شهر تبريز به شمار مي روند و برخي ديگر از گويندگان جواناني هستند که از آن ها به گويش اولي ياد مي شود  که اولين اجراي رسمي اشان با زبان شهيد و نام شهيد رقم خورد .

توليد کتاب هاي صوتي با مضمون دفاع مقدس از سال 97 اغاز شده است اين را حامد شب خيز گردآورنده کتاب«  مرغ سحر» در نشست خبري ائين رونمايي از کتاب صوتي اين اثر مي گويد و مي افزايد : اين کتاب صوتي هشتمين کتابي است که در مدت يک سال به همت بسيج هنرمندان توليد شده است  و ويژگي برجسته  کتاب صوتي مرغ سحر را حضور بيش از 45 گوينده و دوبلور مي داند .

 شب خيز  در خصوص نحوه  گرد اوري  کتاب مرغ سحر مي گويد :در سال 96 و در مراسم روز سوم شهيدصادق عدالت اکبري  اين فکر به ذهنم خطور کرد که زندگينامه و خاطرات ايشان را در قالب کتابي به رشته تحرير در اورم با مشارکت خانواده شهيد و همچنين دوستان و نزديکانشان به جمع اوري خاطرات پرداختم که اين کار تا مراسم چهلم آن شهيد به اتمام رسيد و حدود 150 خاطره  گرد اوري کردم.

شب خيز ادامه مي دهد : در جشن انقلاب سال 96  کتاب  زندگينامه پربار شهيد و خاطرات ايشان  با عنوان مرغ سحر رونمايي شد .حوزه هنري چاپ نخست ان را بر عهده گرفت و چاپ دوم با تغييراتي که در آن  اعمال کرديم  توسط ستاد پشتيباني مدافعان حرم انتشار يافت.

شب خيز اضافه مي کند :کتاب صوتي اين اثر به  همت مهدي لطفي  تهيه شده است که قراراست ساعت 10 صبح روز چهار شنبه 22 خردادماه در سالن شهريار دانشگاه ازاد اسلامي تبريز رونمايي شود.

شب خيز ادامه مي دهد : حدود 1000 نسخه ا ز اين کتاب صوتي  در قالب سي دي تهيه شده است ودر تمام کتاب فروشي هاي شهر توزيع خواهد شد.

شب خيز همچنين از تدوين اپليکشن توليدات ارزشي  خبر داد.

مهدي لطفي کارگردان اين کتاب صوتي  که خود از گويندگان مطرح استان محسوب مي شود نيز مي گويد: تجربه ضبط اين کتاب صوتي برايم بسيار ارزشمند بود چيزهاي زيادي ياد گرفتم  و افتخار ميکنم که با شهدا کار مي کنم.

لطفي کار کردن براي شهيد را به مانند حضور در يک سفره معنوي  پر برکت ميداند و اضافه مي کند :شايد تمام مسمانان که در ماه مبارک به مهماني خدا رفتند يک سفره معنوي داشتند اما ما امسال دو سفره معنوي داشتيم .ما  قبل افطار در سفره معنوي شهيد مهمان بوديم.و بعد از افطار در سفره معنوي خدا.

وي ادامه مي دهد : کار ضبط کتاب در ايام ماه مبارک رمضان  به  مدت 28 روز در استوديو بسيج هنرمندان انجام شد و لحن محاوره اي را براي روايت برگزيديم تا مخاطب بتواند با کتاب ارتباط برقرار کرده و همذات پنداري کند .مدت زمان اين  کتاب  صوتي حدود 4 ساعت است .

کارگردان کتاب صوتي مرغ سحر مي گويد:  من خود يک گوينده ام مي توانستم تمام کتاب را تنها خودم بخوانم  و با اين عنوان اينکه اين کتاب اولين کتاب صوتي مدافعان حرم است مشهورتر شوم اما ديدم کساني هستندکه حتي تشنه تر از من براي حضور در اين کارند.براي همين منظور ابتدا با چند نفر کار را اغاز کرديم .و .اين کتاب صوتي  که  در ابتدا  قرار بود با حضور30 گوينده تهيه شود با اشتياقي که دوستان و همکاران نشان دادند تعدادشان به عدد 46 رسيد.

وي ادامه مي دهد : گويندگان حاضر در اين مجموعه بدون هيچ چشمداشت  مالي  و ببا بيان اينکه ما به اين شهيدان مديونيم در اين پروژه حضور يافتند

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 5

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.