1398/02/01 - 11 : 0
کد خبر: 18714
نخستين "همايش بين‌المللي فقه گردشگردي" در تبريز برگزار مي‌شود
احرار: نخستين همايش بين‌المللي فقه گردشگردي با حضور نخبگان و گردشگران 4و 5 و ارديبهشت در تالار وحدت دانشگاه تبريز برگزار مي‌شود.

به گزارش احرار ، رييس اين همايش بين المللي در نشست خبري همايش فقه گردشگردي، اظهار کرد: در سال 2018شهر تبريز به عنوان مقصد گردشگري جهان اسلام انتخاب شده بود و مقرر بود "همايش بين المللي فقه گردشگري" با نگاه به گردشگردي اسلامي در تبريز برگزار شود.

 

حجت‌الاسلام مهدي بخت‌آور افزود: با حمايت نماينده ولي فقيه در استان قدم‌هاي اوليه در رابطه با برگزاري همايش برداشته شد و طي 9الي 10ماه برنامه‌ريزي‌ها و جلسات لازم براي برگزاري اين همايش انجام شد.

 

وي با بيان اين‌که بحث گردشگري اسلامي در ابعاد ديني، حقوقي و تاريخي و همچنين پيامدهاي گردشگري اسلامي و حلال در اين همايش مورد بررسي علمي قرار مي‌گيرد، افزود: شهر تبريز نيز به عنوان يک قطب گردشگري اسلامي مهم در کشور و در سطح بين الملل معرفي مي‌شود.

 

وي با اشاره به اين‌که شوراي سياست‌گذاري همايش تاکنون سه جلسه در محضر نماينده ولي فقيه در استان برگزار کرده است، گفت: چندين پيش نشست نيز در تبريز، مشهد، اصفهان و گرگان برگزار شد تا دغدغه و انگيزه بين محققان و علاقه‌مندان ايجاد کند.

 

مدير جامعه المصطفي العالميه واحد تبريز خاطرنشان کرد: حاصل اين پيش نشست‌ها، ارسال حدود 250مقاله از محققان ايراني و غيرايراني به دبيرخانه همايش بود.

 

وي با بيان اين‌که برگزاري چنين همايشي، بديع و نو بوده و مقالات ارائه شده در آن نيز از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، اظهار کرد: اين همايش با حضور 300محقق داخلي و خارجي از 50مليت مختلف جهان برگزار مي‌شود.

 بخت‌آور در خاتمه گفت: علاوه بر محققان برجسته ملي و بين المللي، مقاماتي چون "رئيس سازمان ميراث فرهنگي، قائم مقام وزير امور خارجه و همچنين رييس جامعه المصطفي العالميه و رييس حوزه‌هاي علميه کشور نيز در اين همايش حضور خواهند داشت.

دبير علمي همايش فقه گردشگري نيز در اين نشست از وصول 250مقاله بين المللي در  6محور و از کشورهاي مختلف اسلامي همچون آفريقاي جنوبي، افغانستان، ترکيه، هدوستان، آذربايجان و همچنين چندين شهر داخلي از جمله شيراز، مشهد، قم، ساري، کاشان خبر داد.

حجت الاسلام رحيم قرباني، در خصوص  آثار رسيده به دبيرخانه همايش گفت: بيش از 50داور، آثار رسيده به دبيرخانه همايش را مورد ارزيابي قرار دادند که از 250مقاله ارسالي به همايش، 150مقاله در داوري پذيرفته شد.
وي اافزود : 57مقاله به عنوان آثار برگزيده انتخاب شدند و 10اثر نيز عنوان مقاله برتر در محورهاي همايش را کسب کردند.

قرباني، از رونمايي 4جلد کتاب به عنوان مجموعه آثار همايش نيز خبر داده و افزود: علاوه بر رونمايي از مجموعه آثار ارائه شده به همايش که شامل 4جلد کتاب مي باشد، از کتاب جستارهاي قرآني و همچنين چندين طرح علمي نيز در جشنواره رونمايي خواهد شد.                                                                          
وي سخنرانان اصلي همايش را «محمد بطور» از مصر، «سيد مهدي عزالدين حسين» از هندوستان و « حميرا زماني فراهاني » از ايران معرفي کرد.

دبير اجرايي همايش  در اين نشست خبري اظهار کرد: مقرر بود اين همايش در تبريز 2018برگزار شود اما به علت برخي مسايل مالي و پشتيباني اين همايش در پنج و شش ارديبهشت سال 98برگزار مي‌شود.

 

حجت‌الاسلام اميررضا نيکبخت در ادامه افزود: برنامه‌هايي چون تبريزگردي، بازديد از روستاي تاريخي کندوان، بازديد از موزه‌ها و بازار تاريخي تبريز از جمله برنامه‌ها براي مهمانان اين همايش است تا با کهن‌شهر تبريز آشنا شوند.


 

 

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 1

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.