1398/01/29 - 19 : 35
کد خبر: 18705
ليکنز: 5فينال تا انتهاي فصل داريم/ کسي نگفته بازيکني را بازي ندهم
احرار: سرمربي تيم فوتبال تراکتورسازي مي‌گويد هر 5بازي پيش روي اين تيم تا انتهاي فصل حکم فينال را دارند.

جرج ليکنز، سرمربي تيم فوتبال تراکتورسازي تبريز در نشست خبري پيش از بازي با پيکان، گفت: 5بازي مهم تا انتهاي فصل داريم که يکي از ديگري مهم‌تر است. بازي مقابل پيکان مي‌تواند مهم‌ترين بازي ما باشد چرا که اهميت بسيار زيادي دارد. در حال حاضر 49امتياز داريم و اين نتيجه بدي محسوب نمي‌شود و وقتي که من به اين تيم آمدم کسي فکر نمي‌کرد که چنين نتايجي بگيريم. خط حمله ما بسيار خوب است اما عملکرد تيم ما در بخش دفاعي قابل تأمل است.

او ادامه داد: به مالک و هواداران باشگاه تبريک مي‌گويم که در يک سالي که مالکيت اين تيم را بر عهده گرفته است موفق به گرفتن 49امتياز شده است و اين کار بزرگي است. هواداران تبريزي با تراکتورسازي و فوتبال زندگي مي‌کنند. ما به دنبال اين هستيم که يک باشگاه معمولي را به يک باشگاه حرفه‌اي تبديل کنيم. خوشحالم که آقاي زنوزي با من و بازيکنان جلسه گذاشته و بعد از اين جلسه هيچ فشاري روي تيم گذاشته نشده است و انگيزه براي ادامه کار در تمام بازيکنان افزايش يافته است.

ليکنز اضافه کرد: من يک برد را بيشتر از سه مساوي دوست دارم و هميشه از باخت منتفر هستم. خيلي خوب است که وقتي امتيازي را از دست مي‌دهيم بتوانيم شروعي دوباره داشته باشيم و براي کسب موفقيت بجنگيم.

او در مورد مصدومان تيمش هم بيان کرد: ايمان سليمي در تمرين امروز از ناحيه مچ پا مصدوم شد و بايد وضعيت او براي بازي فردا بررسي شود. سوگيتا نيز 50درصد آماده بازي شده است اما هنوز وضعيت نهايي او را در خصوص بازي فردا نمي‌دانيم. محمدرضا اخباري به علت شرايطي که در بازي قبلي پيش آمد صد در صد فردا درون دروازه ما مي‌ايستد. در خصوص سوگيتا نيز نمي‌خواهم ريسک کنم چرا که او را براي بازي‌هاي آينده نياز داريم.

سرمربي تراکتورسازي در مورد شرايط تيمش هم گفت: ما هيچ‌گاه به دنبال اين نيستيم که 3امتياز را به ما هديه بدهند و مي‌خواهيم براي کسب 3امتياز هميشه بجنگيم. تمام بازيکنانم براي تيم بازي مي‌کنند و شرايط تيمي ما بسيار خوب است. هر بازي پيچيدگي و شرايط سخت خودش را دارد. نمي‌خواهم در اين خصوص حرف‌هاي تکراري بزنم. اتفاقي که ديشب در بازي منچستر سيتي - تاتنهام افتاد فقط در فوتبال رخ مي‌دهد و همين است که اين ورزش را بسيار زيبا و جذاب کرده است.

برنامه کوتاه مدت و بلند مدتم را به باشگاه ارائه دادم و به دنبال آن هستيم که طبق آن برنامه جلو برويم. ما اعتماد به نفس و انگيزه لازم را به بازيکنان منتقل کرديم و مي‌خواهيم که براي بردن بجنگيم.

او درباره سوال خبرنگاري درباره جلسه‌اش با زنوزي هم پاسخ داد: من تاکنون با مديران زيادي کار کرده‌ام ولي با قاطعيت مي‌گويم که زنوزي يکي از مديراني است که با عشق کار مي‌کند و به شهر و تيمش عشق مي‌ورزد. وقتي مدير باشگاهي در بين بازيکنان و مربيان حضور پيدا مي‌کند يک ترسي بازيکن و مربي را فرا مي‌گيرد اما وقتي امروز به تمرين آمديم ديديم که مالک در تمرين حاضر شده و نشان داد که يک رهبر واقعي است. ساختاري که تلاش مي‌کنيم در تراکتورسازي به آن برسيم به اين صورت است که ما به فکر يک قهرماني نيستيم و به دنبال تداوم قهرماني‌هايمانهستيم. شايد هر مدير و مالک ديگري بود در تمرين امروز درباره اتفاقات بازي قبل صحبت مي‌کرد اما زنوزي امروز در خصوص آينده حرف زد و انگيزه و اعتماد به نفس لازم را در بازيکنان براي ادامه کار ايجاد کرد.

ليکنز در پاسخ به اين پرسش که چرا تيمش مقابل تيم‌هاي بزرگ خيلي خوب بازي مي‌کند اما مقابل تيم‌هاي ضعيف خوب کار نمي‌کند هم اظهار کرد: تيم‌هايي که در انتهاي جدول هستند بازي در مقابل آن‌ها سخت است چرا که کيفيت بازي و کارهاي تاکتيکي تيم را خراب مي‌کنند. هميشه اين بازي‌ها دشواري‌هاي خاصي دارد و قبل از بازي با سپيدرود هم اين موضوع را گفته بودم. در مقابل تيم‌هاي بزرگ حمايت هواداران هم زياد است و تمرکز بازيکنان بسيار بيشتر است. بازي فردا و بازي مقابل ذوب‌آهن بسيار مهم هستند. حالا نمي‌خواهم در خصوص بازي مقابل پرسپوليس حرف بزنم و فکر کنم. ما براي اينکه بتوانيم حرفه‌اي بشويم بايد مقابل تيم‌هاي پايين جدولي هم با انگيزه زيادي کار کنيم. تراکتورسازي باشگاهي است که شور و هيجان در اطراف اين تيم بسيار زياد است. اين موضوع در درون تيم هم وجود دارد و بدون اين شور و هيجان نمي‌شود به نتيجه رسيد.

سرمربي تراکتورسازي درباره اينکه يا تعويض نمي‌کند يا خيلي دير اين کار را انجام مي‌دهد هم توضيح داد: من بيست و سه بازيکن دارم که هر کدام يک اهميت خاصي براي من دارند. وقتي آن‌ها را حتي دو دقيقه وارد زمين مي‌کنم کيفيتي که از آن‌ها مي‌بينم برايم مهم است. بازيکنان کنوني بهترين عملکرد را دارند اما بايد سعي کنيم براي فصل آينده خودمان را به سطح خيلي بالاتري برسانيم.

او درباره اينکه تيمش مديرعامل ندارد هم گفت: اين سوال سوالي سياسي است و به من ربطي ندارد. من در کشورهاي مختلفي کار کرده‌ام اما کسي که اکنون بالاي سر باشگاه است تا کنون سفارشي در خصوص بازي دادن يا ندادن بازيکني به من نکرده است. اين موضوع خيلي مهم است.

او ادامه داد: ما به دنبال بهترين شدن هستيم و تمام تلاشمان را در اين راستا انجام مي‌دهيم. انگيزه همه تيم‌ها مقابل ما زياد است. هر تيمي که مقابل ما قرار مي‌گيرد با انگيزه زيادي ظاهر مي‌شود. آقاي فرکي هم از اين قائده مستثني نيست.

ليکنز اضافه کرد: از زماني که من با تراکتورسازي قرارداد بستم فقط امضا نکردم بلکه با قلبم به اينجا آمدم. اتفاقات گذشته براي ما مهم نيست و فقط به بازي‌هاي آينده فکر مي‌کنيم. با برد فردا هم نمي‌توانيم بگوييم به قهرماني رسيده‌ايم. قبلاً به من مي‌گفتيد که خط حمله خوبي نداريم ولي کليت فوتبال اين است که يک تيم اول گل نخورد و سپس به فکر گلزني باشد. من هيچ وقت از تغيير زياد خوشم نمي‌آيد و فقط آن تغييراتي را انجام مي‌دهم که به نفع تراکتورسازي باشد. من دوست دارم در هر پست چند بازيکن با هم رقابت کنند ولي اکنون نمي‌توانيم آن وضعيت را داشته باشيم و شايد در آينده چنين رقابتي ايجاد بشود.

سرمربي تراکتورسازي بار ديگر در مورد تعويض‌هايش توضيح داد: عملکردي که در سه ماه گذشته داشته‌ام خوب بوده است پس چرا بايد اين وضعيت خوب را تغيير بدهم؟

او در مورد محسن فروزان هم بيان کرد: باشگاه در خصوص فروزان تصميم گرفته است و اين موضوع به باشگاه مربوط مي‌شود. اخباري روز به روز با اعتماد به نفس بيشتري کار مي‌کند و فقط بحث او نيست که بايد آماده باشد. فردا بايد همه بازيکنان از نظر ذهني و بدني آماده بازي باشند.

ايرنا

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام: 
پست الکترونیک:
نظر : 
سوال امنیتی : 
? 5 + 1

  آخرین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
جايگزين‌هايي خمس در تراکتور؛ گل‌محمدي، مجيدي و چند مربي ديگر
جدايي رسمي خمس از تراکتور
52 درصد مساکن روستايي آذربايجان شرقي مقاوم سازي شده اند
افتتاح دو شهرداري جديد در شهرستان تبريز
واگذاري يا خريد و فروش امتياز نهضت ملي مسکن غيرقانوني است
  پربازدیدترین اخبار
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
جايگزين‌هايي خمس در تراکتور؛ گل‌محمدي، مجيدي و چند مربي ديگر
افتتاح دو شهرداري جديد در شهرستان تبريز
52 درصد مساکن روستايي آذربايجان شرقي مقاوم سازي شده اند
جدايي رسمي خمس از تراکتور
واگذاري يا خريد و فروش امتياز نهضت ملي مسکن غيرقانوني است
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.