1398/01/29 - 18 : 30
کد خبر: 18703
‌ارتقاء جاده اهر ـ تبريز به بزرگراه حوادث جاده‌اي و تلفات جاني را کاهش مي‌دهد‌
احرار: معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي با ابراز نگراني از عدم تحقق وعده‌ها در تکميل بزرگراه اهر-تبريز گفت: تخريب آسفالت بخشي از بزرگراه اهر ـ تبريز آسيب‌شناسي مي‌شود.

جواد رحمتي در نشست بررسي موانع و مشکلات بزرگراه اهر-تبريز که در شرکت پيمانکاري سامان محيط با حضور معاون ساخت و توسعه آزادراه‌هاي شرکت زيربناهاي حمل و نقل کشور برگزار شد با اشاره به اين‌که هدف از تشکيل اين جلسه رفع موانع ساخت بزرگراه اهر-تبريز است اظهار داشت: با توجه به اينکه قول‌هايي در رابطه زمان تکميل بزرگراه اهر-تبريز داده شده بود هرچند غلط يا درست بوده کاري نداريم ولي عدم تحقق وعده‌ها در جامعه انعکاس خوبي در ذهنيت مردم نداشته است.

معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي افزود: متاسفانه در رابطه با تکميل بزرگراه اهر-تبريز، وعده‌هاي متعددي داده شده بود ولي تاکنون اين وعده‌ها و قول‌هايي که به مردم داده بودند به سرانجام نرسيده است.

وي ادامه داد: در زمان تصدي آقاي خدابخش قرار بر اين بود تا غير 13 کيلومتر از بزرگراه اهر-تبريز تا پايان سال گذشته به زير بار ترافيکي برود ولي نهايت تا پايان سال 22 کيلومتر آن به بهره‌برداري رسيد و از اين‌رو مجبور شديم تا قسمتي از بزرگراه با با يک لايه آسفالت و بدون علايم و گاردريل بازگشايي کنيم، البته بازگشايي آن به لحاظ حجم ترافيک ضرورت داشت.

رحمتي اضافه کرد: بهره‌برداري از بخشي از بزرگراه اهر-تبريز به دليل کاهش تلفات رانندگي بود چراکه افتتاح آن بخش اهميت‌اش بيشتر از عدم بازگشايي بود و طي صحبتي که با پليس‌راه داشتيم به اين نتيجه رسيديم که اگر بازگشايي کنيم آن هم در آستانه سال جديد و آغاز مسافرت‌هاي نوروزي باعث مي‌شود تا تلفات و حوادث جاده‌اي کاهش يابد.

معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي از کاهش حوادث جاده‌اي در بزرگراه اهر-تبريز در تعطيلات نوروزي امسال خبر داد و گفت: در جلسه کارگروه ايمني استان بر اساس آمارهاي پليس شاهد کاهش حوادث جاده‌اي در بزرگراه اهر-تبريز بوديم صحه گذاشته شد، لذا در جلسات استانداري بروز يکسري مشکلات با افتتاح بخشي از بزرگراه اهر-تبريز آن هم با يک لايه آسفالت مطرح شد اما قصد ما کاهش تلفات رانندگي بود.

وي تصريح کرد: تخريب آسفالت بخشي از بزرگراه اهر-تبريز در کميته فني استانداري مورد بررسي قرا مي‌گيرد تا مشخص شود چه ميزان پيمانکار مقصر بوده و چه ميزان بازگشايي زودتر از موعد در آن نقش داشته است به هر حال شرايط اعتبارات و جوي و پيشرفت پروژه، احتمال دارد بزرگراه اهر-تبريز امسال هم به طور کامل تکميل نشود ولي ما از هر تلاشي براي تکميل اين بزرگراه تا پايان سال‌جاري دريغ نمي‌کنيم.

احتمال تکميل بزرگراه اهر-تبريز با توجه به شرايط موجود در سال 99 وجود دارد

رحمتي بابيان اينکه جذب اعتبار براي پروژه‌هاي فعال بسيار آسان‌تر از جذب اعتبار براي پروژه‌هاي نيمه فعال و راکد است، گفت: سعي مي‌کنيم از بندهاي مختلف بودجه و قوانين براي تامين اعتبارات بزرگراه اهر-تبريز استفاده کنيم و چون مردم از جزئيات بيشتر روند ساخت بزرگراه اطلاع ندارند مي‌گويند از سال 87 آغاز شده و هنوز تکميل نشده است در حالي که بزرگراه اهر-تبريز از چند سال اخير فعال شده است.

معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي ابراز داشت: تاکيد داريم پيمانکاران پروژه بزرگراه اهر-تبريز تمرکز خود را بر ساخت پروژه بگذارند و سپس برنامه زمان‌بندي و جزئيات پيشرفت هر قطعه را ارائه دهند و ما بر همين اساس هفته آينده جلسه ديگري ترتيب خواهيم داد.

وي خطاب به پيمانکاران گفت: نهايت تا پايان مهرماه فرصت داريد زيرسازي بزرگراه اهر-تبريز را به اتمام برسانيد.

رحمتي خاطرنشان کرد: شرکت سامان محيط که وابسه به بنياد مسکن انقلاب اسلامي است و ساخت بخش عمده بزرگراه اهر-تبريز بر عهده اين شرکت است از بنياد مسکن آذربايجان شرقي مي‌خواهيم به کمک شرکت سامان محيط بيايند تا بتوانيم اين بزرگراه را به نتيجه برسانيم.

معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي با تاکيد بر اينکه ارتقاء جاده اهر-تبريز به بزرگراه قطعاً تاثير مثبتي در کاهش حوادث رانندگي و به تبع آن تلفات جاني در اين جاده داشته است، ابراز داشت: اميدوارم با تکميل بزرگراه اهر-تبريز بتوانيم تلفات جاني اين جاده را به صفر برسانيم.

انتهاي پيام/ش

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 3

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.