1397/12/20 - 19 : 49
کد خبر: 18597
آيا قديمي‌ترين ساختمان راديو و تلويزيون اروميه از بلاتکليفي خارج مي‌شود؟
احرار: ساختمان قديمي راديو و تلويزيون مرکز اروميه که نخستين مرکز تلويزيوني محلي ايران نيز به شمار مي‌آيد يکي از بناهاي خاص معماري است که اکنون سال‌هاست در بلاتکليفي محض قرار داشته و به رغم وعده وعيدها براي ساماندهي آن هنوز هيچ اتفاقي در آن نيفتاده است.

، ساختمان قديمي راديو و تلويزيون مرکز اروميه که نخستين مرکز تلويزيوني محلي ايران نيز به شمار مي‌آيد يکي از بناهاي خاص معماري است که در دوره پهلوي توسط دکتر جهانگير درويش يکي از برجسته‌ترين اساتيد معماري ايران طراحي و ساخته شده است.

بهمن ماه سال 94 در يکصد و دومين جلسه کميسيون سرمايه‌گذاري، مشارکت و گردشگري شوراي اسلامي شهر اروميه که با دستور کار  اتخاذ تدابير و تعاملات لازم براي احياي ساختمان قديمي راديو و تلويزيون محلي با مشارکت شهرداري اروميه و اداره کل ميراث فرهنگي آذربايجان غربي برگزار شد مقرر شد تا اين بناي قديمي به سرعت مرمت و احيا شود.

اما اکنون که ده‌ها سال از مخروبه شدن اين ساختمان گذشته  هر روز با بي توجهي بيشتر مسئولان نسبت به اين ساختمان روبه رو هستيم ساختماني که سال‌هاست در انتظار مرمت و بازسازي است و مي‌تواند ظرفيتي بر زيبايي‌هاي گردشگري و فرهنگي شهر اروميه باشد ولي همچنان در بي‌توجهي محض قرار گرفته و به محلي براي رفت و آمد معتادان تبديل شده است.

شهرداري اروميه آماده اجراي طرح تفصيلي و جامع است

رئيس شوراي شهر اروميه چندي پيش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم با اشاره به آخرين وضعيت تصميم گيري‌ها در مورد اراضي پيرامون نخستين ساختمان قديمي تلويزيون محلي ايران در اين شهر اظهار داشته بود: تعيين کاربري اين اراضي در صلاحيت شوراي شهر اروميه نيست بلکه اين وظيفه در حيطه تصميم گيران طرح جامع و تفصيلي اين شهر است.

محمدرضا عليزاده امامزاده گفته بود: بر اساس روال اداري مرسوم طرح جامع به تصويب شوراي عالي شهرسازي و معماري و طرح تفصيلي نيز به تصويب کميسيون ماده 5 مي‌رسد و شهرداري صرفاً مجري آن طرح‌ها خواهد بود.

  وي افزوده بود: 12 هزار متر مربع از اراضي اطراف اين ساختمان به يکي از ارگان‌هاي دولتي واگذار شده و تنها 26 هزار و 700 مترمربع از اين اراضي در اختيار شهرداري باقي مانده است.

عليزاده امامزاده در عين حال اظهار اميدواري کرده بود با همکاري نهادهاي مرتبط به کار ساماندهي نخستين ساختمان قديمي تلويزيون محلي ايران که هم اينک به حال خود رها شده به سرعت در مسير مرمت، احيا و ساماندهي قرار گيرد.

ايجاد موزه مجاهدت‌هاي خاموش در اروميه

شهردار اروميه نيز در همين باره گفته است: موزه مجاهدت‌هاي خاموش استان در قديمي‌ترين ساختمان تلويزيون محلي ايران در اروميه قابل راه‌اندازي است.

محمد حضرت پور با اشاره به اهميت فعاليت قديمي‌ترين ساختمان راديو و تلويزيون محلي ايران به عنوان يک موزه تاريخي گفته است: اين ساختمان متعلق به شهرداري اروميه است که به عنوان موزه و گنجينه‌اي براي پاسداشت 40 سال مجاهدت و ايثارگري‌هاي حافظان امنيت و آرامش شهر و استان در نظر گرفته شده است.

به گفته وي با توجه به اينکه تاکنون هيچ گونه سندي از عمليات و مبارزات حافظان امنيت و آرامش براي انتقال به نسل هاي آينده در معرض عموم قرار نگرفته و همچنين جهت زنده کردن ياد و نام شهداي بسيج، سپاه، نيروي انتظامي و ارتش  آذربايجان غربي و با عنايت شوراي اسلامي شهر اروميه و با امضاي تفاهم نامه، ايجاد موزه مجاهدت هاي خاموش در ساختمان راديو و تلويزيون سابق در دستور کار قرار گرفت.

گزارش از مهسا مهدي پور

تسنيم

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 2

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.