1397/11/29 - 19 : 44
کد خبر: 18528
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار هزاران نفر از مردم استان آذربايجان شرقي:
مسئولان مراقب خدعه اروپايي‌ها باشند
احرار: رهبر معظم انقلاب اسلامي با بيان اينکه امريکا در حال ضعيف‌تر شدن است، تصريح کردند: مسئولان مراقب خدعه اروپايي‌ها باشند.

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (دوشنبه) در ديدار هزاران نفر از مردم استان آذربايجان شرقي، ضمن تشکر صميمانه از حرکت بزرگ و آگاهانه ملت ايران در راهپيمايي 22بهمن امسال، نظام جمهوري اسلامي را در بهترين موقعيت و جبهه استکبار و در رأس آنامريکا را در ضعيف‌ترين شرايط دانستند و گفتند: مردم به‌ويژه جوانان و همچنين مسئولان بايد با وقت‌شناسي و اقدام بهنگام، از ظرفيت‌هاي فراوان به منظور حل مشکلات کشور استفاده کنند.

 

حضرت آيت الله خامنه اي در ابتداي سخنان خود با اشاره به راهپيمايي عظيم 22بهمن امسال افزودند: من در بيانيه چند روز پيش از مردم ايران تشکر کردم اما آن تشکر خيلي کمتر و کوچک‌تر از حق ملت ايران است زيرا مردم در راهپيمايي ?? بهمن امسال، کار بزرگي انجام دادند.

 

ايشان با اشاره به حضور پرحجم و گسترده مردم در راهپيمايي ?? بهمن، تأکيد کردند: گزارشها و ارزيابي‌ها نشان مي‌دهند، در اکثر شهرهاي کشور حضور مردم نسبت به سالهاي قبل، بيشتر و متراکم‌تر بوده است که با همه وجود از مردم سپاسگزاري مي‌کنم.

 

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: اگرچه دشمن در تبليغات خود اين حضور را کتمان و يا سعي در کوچک نمايي آن مي‌کند، اما اين واقعيت را مي‌بينند و معناي اين حضور عظيم مردمي را متوجه مي‌شوند.

 

حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اينکه هر کشوري که مردم آن اينگونه در ميدان حضور داشته باشند، از کِيد و آسيب دشمن مصون خواهد بود، گفتند: حضور گسترده مردمي در راهپيمايي 22بهمن امسال، در واقع يک حرکت سياسي، امنيتي، انقلابي، آگاهانه و پر معنا بود و مردم همان شعار اصلي يعني «مرگ بر امريکا» را که به معناي مرگ بر سلطه گري و توطئه گري و تجاوزگري و دست اندازي به حقوق ملت‌ها است، سردادند.

 

ايشان افزودند: بايد شکرگزار خداوند بود زيرا دل‌هاي مردم به دست او است و در واقع خداوند متعال بود که مردم را به خيابان‌ها آورد.

 

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به برخي افراد ضعيف و منفعل که همواره ضعف‌هاي خود را به مردم نسبت مي‌دهند و مدعي ضعيف شدن انقلاب هستند، خاطرنشان کردند: مردم همين‌هايي هستند که در روز 22بهمن در خيابان‌ها ديديد و خداوند اين ملت را که با بصيرت از هويت و کشور خود دفاع مي‌کنند، مورد لطف قرار خواهد داد.

 

حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه به شهادت جمعي از پاسداران حافظ امنيت و مرزها اشاره و تأکيد کردند: اين شهادت‌ها بايد ما را هوشيار و آگاه کند که امنيت کشور به قيمت خون بهترين جوانان کشور به دست مي‌آيد و همه بايد قدردان اين جان‌فشاني‌ها باشيم.

 

رهبر انقلاب اسلامي امنيت کشور و امنيت مراسم‌هايي همچون راهپيمايي عظيم 22بهمن و عزت ملي کشور را مرهون جان‌فشاني حافظان امنيت در سپاه، ارتش و نيروي انتظامي دانستند.

 

حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با تجليل از مردم شهيدپرور اصفهان و حضور پرشکوه و اعجاب آور آنان در تشييع شهداي حافظ امنيت، تأکيد کردند: مردم اصفهان همواره جزو پيشگامان نهضت و انقلاب اسلامي بوده و هستند.

 

ايشان در ادامه سخنان خود، 29بهمن سال 1356و قيام مردم تبريز را يوم الله واقعي خواندند و با اشاره به پيشگامي و بصيرت و عملکرد انقلابي مردم تبريز و آذربايجان در حوادث مهم انقلاب گفتند: اين قيام مردمي دو ويژگي مهم داشت، 1- وقت شناسي و 2- اقدام بهنگام.

 

رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه مردم آذربايجان بايد در گام دوم انقلاب نيز همچون مراحل قبل پيشگام و پيشتاز باشند، افزودند: امروز نظام جمهوري اسلامي از لحاظ فرصت و موقعيت و از لحاظ زمان اقدام و حرکت در بهترين شرايط قرار دارد.

 

حضرت آيت الله خامنه اي گفتند: امروز روز کار و حرکت دولت، مسئولان، ملت و بخصوص جوانان است که بايد ظرفيت‌هاي بلا استفاده فراوان و گسترده کشور را شناسايي و بهره برداري کنند.

 

ايشان استفاده از ظرفيت‌هاي کشور را نيازمند حرکت آتش به اختيار جوانان دانستند و خاطرنشان کردند: گروههايجوانِ مؤمن و انقلابي بايد هر کاري را که امکان پذير است در چارچوب قوانين و مصلحت کشور انجام دهند و معطل کسي نبايد بمانند.

 

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به موقعيت ضعيف دشمن يعني جبهه استکبار و در رأس آن رژيم متجاوز امريکا، تأکيد کردند: ما نمي‌خواهيم خود را به ساده لوحي بزنيم و از دشمن غافل شويم اما واقعيات نشانگر آن است که دشمن به‌شدت گرفتار مسائل داخلي و خارجي است.

 

حضرت آيت الله خامنه اي «مشکلات اجتماعي»، «افسردگي و سرخوردگي جوانان»، «افزايش آمار قتل و جنايت»، «گسترش اعتياد و مواد مخدر»، «درگيري ميان سران آمريکا» و «بدهي هاي عجيب و غريب» را بخشهايي از گرفتاري‌هاي امريکا برشمردند و افزودند: همه اين موارد مستند به آمارها و گزارشهاي رسمي و داخلي امريکا است و به دليل همين مشکلات و گرفتاري‌ها، دچار وضعيت کنوني در سوريه و عراق و افغانستان شده‌اند و به‌شدت نيز عصباني هستند.

 

ايشان با اشاره به برگزاري ناموفق نشست ورشو گفتند: دولتمردان ضعيف العقل امريکا از برخي دولتهاي همکار خود ودولتهاي ضعيف و مرعوب براي نشست ورشو و تصميم گيري ضد ايران دعوت کردند اما اين نشست به هيچ نتيجه‌اي نرسيد و همه اينها نشانه ضعف است و دشمن که در حالت ضعف دچار عصبانيت مي‌شود، شروع به جنجال و فحاشي مي‌کند.

 

رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: اين جنجال‌ها که از روي ضعف است، نبايد دل فلان مسئول را خالي و يا فلان جوان را دچار خطا کند.

 

حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان کردند: آن روزي که اين انقلاب يک نهال ضعيف بود، همه دشمنان متحد شدند ولي نتوانستند کاري بکنند، بنابراين امروز که آن نهال تبديل به يک درخت تناور شده است، هيچ غلطي نمي‌توانند بکنند.

ايشان با يادآوري سخنان حضرت زينب سلام‌الله‌عليها در دربار يزيد، گفتند: امروز هم ما به دشمن مي‌گوئيم، هر غلطي مي‌تواني بکني، بکن اما بدان که هيچ غلطي نمي‌تواني بکني.

 

رهبر انقلاب اسلامي، نشست شکست خورده ورشو و هم‌نشيني مقامات کشورهاي به ظاهر مسلمان با رژيم صهيونيستي و هم‌پيماني با امريکا را موجب رفتن آبروي آنان دانستند و تأکيد کردند: اين افراد در ميان ملت خود نيز هيچ آبرويي ندارند.

حضرت آيت الله خامنه اي، با اشاره به نشاط چهل سالگي انقلاب اسلامي و آمادگي و قدرت لازم براي حرکت رو به جلو خاطرنشان کردند: همه مشکلات کشور اعم از گراني‌ها، کاهش ارزش ريال و مسائل توليد داخلي قابل حل است اما نيازمند، صبر، تدبير، اتحاد و جديت مسئولان در حرکت است.

 

ايشان با تأکيد مجدد بر ظرفيت‌هاي فراوان کشور و ضعف دشمن و لزوم استفاده از فرصتها، خطاب به جوانان گفتند: شما جوانان عزيز موتور پيشران حرکت کشور هستيد و بايد خود را از لحاظ روحي، معنوي، اخلاقي، صميمي، علمي و توانايي‌هاي مديريتي و تشکيلاتي آماده کنيد و مديريت کشور را به دست بگيريد. البته از تجربه پيران نيز بايد استفاده کنيد.

رهبر انقلاب اسلامي آينده کشور را متعلق به جوانان دانستند و تأکيد کردند: جوانان مي‌توانند کشور را به قله برسانند و بايد آمادگي خود را در عمل و همچنين با ثبات قدم نشان دهند.

 

حضرت آيت الله خامنه اي يک توصيه هم به مسئولان کردند و گفتند: دشمن را درست بشناسيد و مراقب باشيد فريب او را نخوريد، چه هنگامي که مشت و دندان نشان مي‌دهد و چه هنگامي که لبخند مي‌زند.

 

ايشان افزودند: بدانيد، دل‌هاي دشمنان بسيار بيشتر از حرف‌هايي که بر زبان مي‌آورند، مملو از بغض و کينه نسبت به اسلام و مسلمانان و جمهوري اسلامي ايران است، بنابراين نبايد خدعه دشمن را قبول کرد.

 

رهبر انقلاب اسلامي، رفتار و اقدامات غربي‌ها را به معني واقعي کلمه خدعه آميز خواندند و گفتند: تکليف امريکاييهاکه مشخص است زيرا شمشير را از رو بسته‌اند اما بايد مراقب اروپايي‌ها بود زيرا آنها نيز با خدعه عمل مي‌کنند.

 

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: من به مسئولين و دولتي‌ها نمي گويم چه کنند اما بايد بنشينند، فکر کنند و به گونه‌اي عمل کنند که فريب آنها را نخورند و به اميد آنکه حالا کاري بکنيم، خودشان و ملت را دچار مشکل نکنند.

 

ايشان خطاب به مسئولان گفتند: از دشمن وحشت هم نکنيد و بدانيد که دست خدا بالاي همه دست‌ها است و خداوند پشتيبان ملتي است که دين او را ياري مي‌کنند.

 

رهبر انقلاب اسلامي در پايان سخنان خود، تجليل از شهدا و تکريم خانواده‌هاي شهدا را از کارهاي خوب و اصلي برشمردند و تأکيد کردند: بايد نام و اعتبار و جايگاه شهدا و خانواده‌هاي آنان را روز به روز افزايش داد زيرا شهدا، شاخص‌هاي مسيرحرکت انقلاب هستند.

 

حضرت آيت الله خامنه اي با گراميداشت ياد امام و شهدا، گفتند: به لطف خداوند، جوانهاي عزيز روزي را خواهند ديد که همه آنچه را که به دنبال آن هستيم، محقق و متجلي خواهد شد.

 

پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، حجت‌الاسلام والمسلمين آل‌هاشم نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز، سه درس بزرگ قيام مردم تبريز در 29بهمن سال 56را «اقدام به موقع»، «نهراسيدن از طاغوت» و «اتحاد انقلابيون» دانست.

 

نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي، جوانان فعال و متعهد را مزيت مهمي براي پيشرفت برشمرد و گفت: مردم غيرتمند آذربايجان شرقي در راستاي تحقق بخشيدن به بيانيه راهبردي گام دوم انقلاب پيشگام خواهند بود.

ايسنا

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 8

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.