1397/09/21 - 21 : 47
کد خبر: 18273
سريال تکراري احداث بيمارستان در مرند/تنهابيمارستان جوابگو نيست
احرار : وضعيت بهداشت و درمان شهرستان مرند، عليرغم احداث غيرکارشناسي يک بيمارستان در مسير رودخانه، در وضيعت خوبي به سر نمي برد و به کما رفته است.

در شرايطي که ميانگين تخت بيمارستاني در کشور يک و نيم تخت براي هر هزار نفر است، اما شهرستان مرند از کمبود سرانه تخت رنج مي برد.

به گفته کارشناسان و طبق استانداردها بايد براي جمعيت 254هزار نفري شهرستان مرند، حداقل 250تخت در بيمارستان وجود داشته باشد که در وضع کنوني، آمار سرانه مرند پايين تر از ميانگين استاندارد است.

اما بيمارستان آيت الله حجت کوه کمري مرند، عليرغم افتتاح در سال هاي گذشته و خدماتي که امروز ارائه مي دهد، بسيار مورد انتقاد مردم و حتي مسئولان قرار دارد؛ احداث اين بيمارستان بدون کارشناسي در مسير رودخانه، دور بودن از داخل شهر و بسياري از مشکلات ديگر،از جمله مواردي است که عليه اين بيمارستان مطرح مي شود.

وضعيت بهداشت و درمان مرند قابل قبول نيست

امام جمعه مرند با بيان اينکه خدمات خوبي در عرصه بهداشت و درمان در کشور صورت مي گيرد، تصريح کرد: اما وضعيت بهداشت و درمان شهرستان مرند از لحاظ کمي و کيفي قابل قبول نيست و با ميزان استاندارد جهاني فاصله داريم که مقداري به کمبود بودجه برمي گردد اما درصد بيشتر آن به مديريت و مهارت و احساس مسئوليت برمي گردد.

حجت الاسلام والمسلمين علي نعمت زاده همچنين به نياز مرند به احداث بيمارستان جديد اشاره و تاکيد کرد: در زمان سفر رئيس جمهور به استان آذربايجان شرقي در سال 1392، فرماندار وقت مرند درخواست احداث بيمارستان 150تختخوابي کرده بود اما ما درخواست کرديم به 250تختخواب افزايش پيدا کند.

گلايه شهروندان از نبود برخي خدمات پزشکي در مرند

قربان زاده يکي از همشهريان مرندي ، از نبود برخي خدمات پزشکي در اين شهرستان انتقاد کرده و عنوان مي کند: براي گرفتن يک سي تي اسکن بايد به تبريز برويم، نه اينکه مرکزي براي اين کار در اين شهر وجود نداشته باشد، اما برخي روزها تعطيل است.

شهروند ديگري که به اتفاق دختر خردسال و همسرش از يکي از روستاهاي اطراف به بيمارستان آيت الله کوه کمري مرند مراجعه کرده مي گويد: از نوع برخورد پرستاران و کارکنان اين بيمارستان راضي هستيم اما دور بودن اين بيمارستان از مرکز شهر، مردم را به زحمت مي اندازد، کاش اين بيمارستان در مرکز شهر احداث مي شد تا ما روستائيان هم راحت تر از اين خدمات بهره مند مي شديم.

ضرورت راه اندازي دانشکده پزشکي در مرند

احداث بيمارستان جديد در مرند نيز سال هاست به شعارهاي تبليغاتي اين کانديدا و آن کانديدا تبديل شده اما هنوز به مرحله عمل نرسيده است، اين بيمارستان در سخنراني نماينده مردم مرند و جلفا در مجلس در روز دانشجو نيز مطرح شد، حسن نژاد ادعا کرد :اين بيمارستان به زودي کلنگ زني مي شود، وعده اي که بارها از سوي مسئولان به مردم داده شده است.

نماينده مردم مرند و جلفا در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگارمهر، در اين باره عنوان کرد: مرند نيازمند بيمارستان و دانشگاه است و مسئولان در هر حزب و جناحي بايد دست به دست هم دهند تا اين نياز را برطرف کنيم.

محمد حسن نژاد افزود: پيگير احداث دانشکده پزشکي در مرند بوديم که مسئولان وزارت بهداشت و درمان اعلام کردند که ?? سال است آماده راه اندازي اين دانشکده در اين شهر هستيم اما کسي از مسئولان شهرستان، پيگير آن نيست!

وي در ادامه با اشاره به احداث بيمارستان جديد مرند اذعان داشت: ? سال است فرم ماده ?? احداث بيمارستان مرند را پر نکرده و اقدام به تخريب نماينده مي کنند، اما با تلاش هاي صورت گرفته احداث اين بيمارستان به زودي کلنگ زني مي شود.

به گفته نماينده مردم مرند و جلفا در مجلس، بيمارستان کنوني در مسير رودخانه احداث شده که سوالات و چراهاي بسياري را براي مردم ايجاد کرده است.

اما مجتمع آموزشي سلامت سال گذشته با حضور وزير علوم در مرند احداث شد، حسن نژاد اذعان داشت: بايد دانشکده پزشکي در مرند ? دهه قبل در اين شهر راه اندازي مي شد که هيچ کدام يک از مسئولان در گذشته آن را پيگيري نکردند.

مکان يابي بيمارستان مرند کارشناسي شده نيست

بخش همودياليز بيمارستان آيت الله حجت کوه کمري شهرستان مرند سال گذشته با حضور معاون توسعه مديريت و منابع وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي افتتاح شد.

اما عضو شوراي اسلامي شهر مرند که خود يکي از پزشکان معالج اين شهرستان است، گفت: مکان يابي بيمارستان آيت الله کوه کمري در مرند درست کارشناسي نشده و سرويس دهي آن براي شهرک ميلاد مرند جوابگوست، از طرفي هم بيمارستان در دست احداث مرند، غيرقابل بهره برداري است.

به گفته اکبر يحيوي اگر خوش بينانه نگاه کنيم ظرفيت بيمارستان آيت الله کوه کمري، 40درصد مطالبات بهداشتي و درماني شهر را پاسخگو خواهد بود.

وي خاطرنشان کرد: وضعيت اورژانس بيمارستان تا حدود خوبي بهبود يافته است، اما بايد قبول کرد که از وضعيت ساختمان فعلي اين بيمارستان به بهترين وضع استفاده مي کنيم.

اين پزشک عنوان کرد: بيمارستان رازي مرند ??? تختخوابي بود که تا 160تخت خواب افزايش يافته بود، قطعا اين وضعيت براي شبکه بهداشت و درمان شهر مرند نيز قابل قبول نيست.

رئيس سابق شوراي اسلامي شهر مرند با اشاره به اينکه ما دغدغه هاي شوراي شهر را به شبکه بهداشت و درمان مرند انعکاس خواهيم داد، گفت: اگر بيمارستان 400تختخوابي داشتيم بيمارستان کوه کمري مرند با وضعيت بهتري مي توانست سرويس دهي کند.

سريال تکراري بيمارستان در مرند

تنها بيمارستان تازه تاسيس شهرستان مرند به علت قرار گرفتن در جاده ترانزيت اروپا و آسيا و تردد روزانه بيش از ?? هزار مسافر خارجي و داخلي قادر به پاسخگويي اهالي شهرستان و شهرهاي همجوار و حتي از جمهوري نخجوان نيست و اين امر براي شهروندان مشکلاتي را ايجاد کرده است. مردم شهرستان مرند گاهي براي عدم حضور پزشکان متخصص در اين شهرستان، براي تأمين سلامتي و درمان خود، مسافت ?? کيلومتري را تا مرکز استان را طي مي‌ کنند.

آيا اين‌ بار هم وعده مسؤولان مبني بر افتتاح بيمارستان جديد مرند وعده سر خرمن خواهد بود و يا امسال خواب و رؤياهاي اهالي تعبير خواهد شد، آيا احداث بيمارستان 304تختوابي مرند باز هم به سريال تکراري ساخت و افتتاح بيمارستان آيت الله کوه کمري تبديل مي شود؟

- بيت اله احمدي:

خبرگزاري مهر

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 6

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.