1397/05/07 - 12 : 0
کد خبر: 18005
توضيح آذري‌جهرمي درباره عدم همکاري وزارت ارتباطات در بستن فيلترشکن‌ها
احرار خبر: وزير ارتباطات در پاسخ به سؤالي درباره انتقاد از اين وزارتخانه به دليل پاي کار نبودن در بستن فيلترشکن‌ها گفت: مرجع نظارت بر عملکرد وزارت ارتباطات مرکز ملي فضاي مجازي است، اما درباره فيلترشکن‌ها با بحث خودتحريمي نيز مواجهيم و نمي‌توان تنها با يک نگاه در اين قضيه اقدام کرد.

به گزارش احرار خبر به نقل از فارس، مجمد جواد آذري جهرمي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات  در پاسخ به اين سؤال که در چندگانگي بازار پيام‌رسان‌هايي در کشور که از يکسو هاتگرام و تلگرام طلايي امکان دسترسي تلگرام را فراهم مي‌کنند، از سوي ديگر پيام‌رسان‌هاي داخلي در تلاش براي جذب مخاطب هستند و همچنين امکان دسترسي به تلگرام از طريق فيلترشکن فراهم است، انتقادهايي از پاي کار نبودن وزارت ارتباطات در برخورد با فيلترشکن‌ها مطرح مي‌شود، گفت: در کشور ما ديدگاه‌هاي متفاوتي وجود دارد و فضاي نقد و اظهارنظر نيز باز است که فضاي خوبي است و همه اظهارنظر مي‌کنند و به مسئله مي‌پردازند. هر کس نظرش را مي‌دهد و نظرات همه نيز محترم است. 

وي گفت: در کشور براي ارزيابي عملکردها سيستم، سامانه و جايگاهي وجود دارد و آن جايگاه براي ما مرکز ملي فضاي مجازي است. شوراي عالي فضاي مجازي مصوبه‌اي در رابطه با پيام‌رسان‌ها داشته است و مرجع نظارت بر انجام شدن يا نشدن يا پاي کار بودن يا نبودن وزارت ارتباطات برعهده مرجعي است که مسئوليت نظارت دارد.

وي ادامه داد: اينکه هر کس به سليقه خود بگويد کار انجام شده يا نشده بحث ديگري است. همين گروه بعد از اينکه پيام‌رسان‌هاي داخلي بيانيه دادند و گفتند وزارت ارتباطات به تکاليفش عمل کرده خيلي راحت گفتند خير! وزارت ارتباطات عمل نکرده است، در حالي که وقتي خود پيام‌رسان‌ها مي‌گويند عمل کرده شما چه مکانيزمي را مدنظر داريد که مي‌گوييد عمل نکرده است؟ 

جهرمي تأکيد کرد: البته همواره معتقديم که بايد حمايت جدي‌تري از پيام‌رسان‌ها صورت گيرد و از ظرفيت‌هاي داخلي بايد حمايت کنيم و پاي کار هم حتما هستيم. 

وي در پاسخ به سؤال فارس درباره اينکه درباره برخورد کافي و جدي نکردن با فيلترشکن‌ها به وزارت ارتباطات انتقاد مي‌شود و مي‌گويند وزارت ارتباطات در تکليف بستن فيلترشکن‌ها به وظيفه خود عمل نمي‌کند و پاي کار نيست،‌ گفت:‌ اينکه پاي کار هستيم يا نيستيم، مکانيسم و تصميم‌گيري آن جاي ديگري است، درباره فيلترشکن‌ها موضوع خودتحريمي نيز داريم، آقايان بيايند پاي ميز بنشينند و نياز مردم را ببينند.

جهرمي ادامه داد: نيازسنجي کرديم و احتيارات مردم را درآورديم که زماني که بسياري از سايت‌هاي خارجي ما را فيلتر کردند و مردم به آنها دسترسي ندارند، از طريق همين مکانيسم به اين سايت‌ها دسترسي پيدا مي‌کنند، با اين شرايط چگونه يک عده صرفا مي‌گويند بايد با يک نگاه اين اتفاق را ديد؟ طبيعتا همه اين مباحث در مرکز ملي فضاي مجازي مورد بحث قرار گرفته است و طبيعتا خود را موظف مي‌دانيم از پيام‌رسان‌هاي داخلي حمايت کنيم و تاکنون نيز اين کار را کرده‌ايم و بيش از اين نيز خواهيم کرد، اما مرجع واحد براي ارزيابي را مرکز ملي فضاي مجازي بگذاريم، ما نيز اين مرکز را قبول داريم، البته افراد مختلف باديدگاه‌هاي مختلف در صحنه حضور دارند، حرف‌هاي آنها را نيز مي‌شنويم زيرا معتقديم خالي از عيب نيستيم و ممکن است اشکالاتي در مسيرمان باشد که بايد به آنها توجه کنيم. 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 7

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.