1397/04/27 - 11 : 9
کد خبر: 17981
ظريف:
اکنون نياز به اقدام عملي از سوي اروپا است
احرار خبر: وزير خارجه ايران در گفت‌وگو با يورو نيوز گفت اقدامات اروپا نبايد تنها در حد بيانيه و حرف باشد بلکه اکنون لازم است اقدام عملي انجام دهد.

به گزارش احرار خبر به نقل از فارس، «محمد جواد ظريف» وزير خارجه ايران به يورو نيوز گفت که اتحاديه اروپا بايد تعهدات خود را با اقدامات عملي به انجام برساند. 

وزير خارجه ايران در گفت‌وگو با يورونيوز افزود، آنچه نياز است اروپايي‌ها انجام دهند، اقداماتي است که تنها در حد بيانيه و حرف نباشد بلکه اقدامات عملي در بخش بانکي، در بخش سرمايه‌گذاري، در بخش انرژي و در بخش حمل و نقل باشد.

ظريف در ادامه گفت که معتقد است، اروپا قدرت و نفوذ خود را دست کم گرفته و بايد در زمينه صلح و ثبات منطقه، همچنين در زمينه صلح و امنيت جهاني و براي ترويج همکاري و گفت‌وگوي فعال‌تر باشد. 

وزير خارجه ايران در ادامه به خبرنگار يورونيوز گفت که ايران رابطه خوبي با روسيه و دولت سوريه دارد. وي افزود، ايران به رابطه خوب خود با روسيه و دولت سوريه ادامه مي‌دهد و هدف ايران کاملا روشن است که مبارزه عليه تروريسم و افراطي‌گري است. 

ظريف در ادامه گفت اکنون اگر رئيس جمهور ترامپ مي‌خواهد براي خود اعتباري کسب کند، بايد براي حمايت از داعش که آمريکا و متحدانش تمام مدت انجام مي‌دادند، امتياز کسب کند.

وي افزود، اين واقعيت که تسليحات آمريکايي در دستان داعشي‌ها و ديگر سازمان‌هاي افراطي يافت شده، مستند است و خود منابع غربي اين سند‌ها را تهيه کرده‌اند. بنابراين، بايد به واقعيت‌ها نگاه کرد، آن‌هايي که با تروريسم مبارزه مي‌کنند مردم سوريه و کساني هستند که با مردم سوريه همکاري مي‌کنند. 

«دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا در ديدار با «ولاديمير پوتين» همتاي روس خود در هلسينکي گفته بود که آمريکا به ايران اجازه نمي‌دهد از شکست داعش در سوريه منفعتي ببرد. 

محمدجواد ظريف روز دوشنبه گذشته در نشستي با حضور فعالان اقتصادي کشور گفت: «در مذاکراتي که بعد از خروج غيرقانوني آمريکا از برجام داشتيم همه کشورها را آماده حضور و فعاليت در ايران مي‌بينيم، تمام شرکاي ما در برجام، روسيه، انگليس، فرانسه، آلمان و چين و اتحاديه اروپا بلافاصله به روشني بعد از خروج غيرقانوني آمريکا از برجام حمايت خودشان را از برجام اعلام کردند».

وزير خارجه افزود: «در جلسه‌اي که چند روز بعد از خروج آمريکا از برجام با سه کشور اتحاديه اروپا داشتيم و قبل از آن با وزراي خارجه چين و روسيه داشتيم همگي بر تعهد خود بر جبران خسارت‌هاي ايران از خروج برجام تاکيد کردند. بيانيه موگريني بعد از جلسه اول ما با کشورهاي اروپايي عضو برجام، نشانگر اين واقعيت بود که يک تعهد سياسي وجود دارد».

وي افزود: «بعد از آن جلسات خوبي با کارشناسان اتحاديه، کارشناسان دو کشور، چين و روسيه که همکاران بسيار نزديک ما در حوزه هاي سياسي و اقتصادي و امنيتي هستند و اين همکاري‌ها ادامه مي يابد، تعهد کردند که در حوزه‌هاي بانک، فروش نفت به حد کنوني، تجارت،روابط بيمه، کشتيراني، حمل و نقل هوايي سرمايه گذاري و به ويژه حضور بخش خصوصي اقدامات لازم را انجام دهند. اين تعهد کشورهاي عضو برجام و خارج از برجام بود».

ظريف اظهار داشت: «در سفرهايي که به چين، آفريقاي جنوبي و هند داشتم و نمايندگاني که از طرف رئيس جمهور به کشورهاي مختلف سفر کردند، همه اين پيام متحد را براي ايران آوردند که اراده سياسي در جهان براي ادامه حضور فعال در ايران عليرغم فشارهاي آمريکا کاملا وجود دارد».

وي خاطرنشان کرد: «آنچه ضروري که امروز ببينم فراتر از تعهدات اعلامي است، بلکه اقدامات قانوني و عملياتي است. اقدامات عملياتي گروه ?+? شروع شده و بسيار خوشحاليم در سفري که در وين در حضور وزراي خارجه داشتيم، ريز اقداماتي که در حوزه بانکي و نفت قرار است انجام دهند براي تضمين روابط بانکي و تضمين ادامه فروش نفت ايران را با ما در ميان گذاشتند و در همين هفته همکاران من اين موضوع را در پايتخت کشورهاي اروپايي و دو عضو ديگر برجام ادامه خواهند داد و اطمينان داريم در اين زمينه مي‌توانيم راهکارهايي را پيدا کنيم».

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 6

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.