1397/04/24 - 13 : 31
کد خبر: 17977
حذف عوارض براي مرزنشينان تا شعاع 25 کيلومتري
احرار خبر: نائب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به اينکه عوارض خروج از مرز براي زيارت مستثني شده، در نظر است که مرزنشينان نيز تا شعاع 25 کيلومتري از عوارض خروج مستثني شوند.

به گزارش احرار خبر به نقل از فارس، عين الله شريف‌پور  با اشاره به عوارض خروج از کشور و مشکلاتي که براي مرزنشينان به وجود آمده است اظهار کرد: متاسفانه اين موضوع در بودجه 97 در قالب يک تبصره و به عنوان يک درآمد براي دولت پيش‌بيني شده بود، چون آن زمان تعداد نماينده‌هاي شهرستان‌ها و يا استان‌هايي که مرزي و داراي گمرک بودند، نسبت به ساير نمايندگان کم بودند.

وي تصريح کرد: در آن زمان نيز تمامي نمايندگان شهرستان‌هاي مرزي که داراي گمرک بودند نسبت به اين موضوع اعتراض کرده و براي مثال استان‌هايي که غيرمرزي و فاقد گمرک بودند به اين مسئله اعتراض مي‌کردند که چرا اجازه افزايش درآمد دولت را نمي‌دهيد.

نائب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: براي همين متاسفانه لايحه بودجه‌اي که دولت آورده بود که عوارض خروج از مرز براي بار نخست 220 هزار، بار دو 330 و بار سوم به بعد 440 هزار تومان، راي آورد.

وي با اشاره به اينکه پس از 15 فروردين امسال به بعد نمايندگان مجلس خواستار مستثني شدن موضوع عوارض خروج از کشور براي زيارت شدند افزود: در آن زمان تاکيد نمايندگان مرزي اين بود که عوارض براي مرزنشينان نيز که در قالب تعاوني مرزنشينيان شناسايي شده‌اند تا عمق 25 کيلومتري، مستثني شوند.

شريف‌پور اظهار کرد: پس همانطور که اشاره شد متاسفانه چون تعداد نمايندگان شهرستان هاي مرزي اندک بودند، گفتند ما مخالف استثنا قائل شدن مرزنشين‌ها هستيم چون آنها داراي گمرک نبوده و عوارض خروج از کشور تأثيري در وضعيت موکلان آنها نداشته است.

وي گفت: اين در حالي است که مرزنشينان با توجه به نسبت‌هاي نسبي و سببي که با يکديگر دارند در مناسبت‌هاي مختلف نيز به ديد و بازديد رفته و بنابراين يک خانواده چهار نفره بايد يک ميليون و 800 هزار تومان عوارض خروج داده که بتواند براي ديدار به آن سوي مرز برود.

نائب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: بنابراين با توجه به اينکه اين موضوع به قانون تبديل شده بود و در بودجه سنواتي نيز آمده بود، بنده به رئيس مجلس شوراي اسلامي نامه نوشته و وي نيز به کميسيون بودجه ارجاع داد و گفتند که اين موضوع را حل کنند.

وي اظهار کرد: در اين زمينه حتي در نطق‌هاي پيش از دستور و نطق‌هاي تذکرات کتبي و شفاهي نيز به دولت و نمايندگاني که با اين مشکل مواجه هستند تذکر داده شد.

شريف‌پور بيان کرد: در نهايت با يک طرح دو فوريتي در مجلس، پيشنهاد داده شده که مرزنشينان از دادن عوارض خروج از کشور مستثني شده و جالب است که دولت روحاني اعلام کرده که به عنوان يک اصل نبايد خدمات و بهاي کالا بيش از نرخ تورم افزايش يابد چون خود دولت مدعي است که نرخ تورم به زير 10 درصد رسيده است.

وي گفت: بنابراين نمايندگان مجلس باز هم قانع نشده و يک طرح دو فوريتي به مجلس ارائه شده و اخيرا اين موضوع در کميسيون امنيت ملي نيز پيگيري شد چراکه مرزنشينان از اين جهت با مشکلات فراواني دست به گريبان هستند و در معيشت با مشکلات فراواني دست و پنجه نرم مي‌کنند.

نماينده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شوراي اسلامي افزود: پس هم اکنون با توجه به اينکه عوارض زيارت مستثني شده، در نظر است که مرزنشينان نيز تا شعاع 25 کيلومتري از عوارض خروج مستثني شوند چون با توجه به اينکه در تعاوني مرزنشينان نيز عضو بوده و کارت عضويت دارند مي توانند از عوارض خروج منع شوند.

وي با ابراز تاسف از اينکه هم اکنون شهروندان خودمان در تحريم هستند گفت: اين در حالي است که از آن سوي مرز ،ترکيه‌اي ها تمامي نيازهاي خود را از ايران تامين کرده و به همين علت روز به روز توانمندتر شده اما مرزنشينان کشورمان ذليل‌تر مي شوند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 5

  آخرین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
  پربازدیدترین اخبار
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.