1397/03/03 - 13 : 33
کد خبر: 17824
معاون اقتصادي استاندار آذربايجان شرقي:
هيچ گونه نگراني بابت تامين کالاهاي مورد نياز در استان وجود ندارد
معاون اقتصادي استاندار آذربايجان شرقي با بيان اين‌که هيچ گونه نگراني بابت تامين کالاهاي اساسي و غير اساسي در استان وجود ندارد، گفت: افزايش نرخ ارز هيچ گونه تاثيري براي تامين کالاها و نياز هاي اساسي ندارد.

علي جهانگيري در نشست خبري با اشاره به اين‌که افزايش قيمت در کالاهاي اساسي وجود ندارد، اظهار کرد: خوشبختانه کالاي هاي مورد نياز مردم در انبارها پر بوده و ضمن اين‌که هيچ گونه افزايش قيمتي وجود ندارد، از سويي نيز شاهد هيچ گونه محدوديتي از لحاظ توزيع و پخش کالا نيستيم.

 

 وي با اشاره به ضرورت بهبود فضاي کسب و کار در استان، گفت: متاسفانه آذربايجان‌ شرقي جايگاه مناسبي در فضاي کسب و کار ندارد؛ به طوري‌که در رتبه ?? قرار گرفته ايم؛ از اين رو تلاش مي کنيم تا اواخر سال جاري رتبه استان را از لحاظ فضاي کسب و کار به کمتر از ?? برسانيم.

 

وي با بيان اين‌که يکي از اولويت هاي اصلي ما در حوزه اقتصاد، فعال کردن بخش خصوصي است، عنوان کرد:  اقتصاد پايدار در سايه فعاليت بخش خصوصي اتفاق مي افتد.

 

 معاون اقتصادي استاندار آذربايجان شرقي اضافه کرد:  باتوجه به وضعيت اقتصادي حاکم در جامعه، امروز ديگر منابع نفتي به تنهايي کفاف هزينه‌ها را نمي‌دهد؛ به همين دليل بايد با تکيه بر ظرفيت هاي سازمان ها، دانشگاه‌ها و فارغ التحصيلان دانشگاهي و از سويي نيز با نهادهاي دولتي به صورت هماهنگ و هم افزا در صدد بهبود بهره وري در سطح استان باشيم.

 

وي دانش بنيان کردن فعاليت هاي اقتصادي را از ديگر برنامه هاي  اولويت دار معاونت امور اقتصادي استانداري آذربايجان شرقي عنوان کرد و گفت: متاسفانه واحد هاي صنعتي و توليدي تبريز با تکنولوژي چندين سال پيش فعاليت مي کنند و دانش فني و ماشين آلات واحد ها بروز نشده است؛ از اين رو عمده محصولات ما نيازمند بازسازي و نوسازي تکنولوژي هستند که بايد اين موضوع را در اولويت قرار داد.

 

وي خاطرنشان کرد: از جمله مولفه‌هاي اصلي اقتصاد مقاومتي، دانش بنيان بودن در کنار عدالت محور، درون زا، برون نگر و دانش زا است؛ بنابراين بايد تلاش کنيم تا اقتصاد و صنعت استان به سمت دانش بنيان بودن حرکت کنند.

 

جهانگيري با بيان اين‌که هر چه قدر اقتصاد استان صادراتي باشد، آسيب ناپذير و محکم خواهد بود، افزود: در صورتي که اقتصاد  را به سمت دانش بنيان بودن پيش ببريم، صادرات استان در جهت تحقق موضوع برون گرا بودن اقتصاد مقاومتي افزايش مي يابد و از سويي نيز اقتصاد استان مي تواند در بازار هاي جهاني حرفي براي گفتن داشته باشد.

وي با بيان اين‌که ارزش صادرات غيرنفتي استان در سال گذشته از کليه گمرکات کشور را 2.4 ميليارد دلار است، خاطرنشان کرد: در صدد آن هستيم که اين ميزان را تا اواخر سال جاري ?? درصد افزايش دهيم.

 

معاون اقتصادي‌ استاندار با بيان اين‌که سر و سامان دادن به بازار آرد و نان استان از ديگر برنامه‌هاي اولويت‌دار اين معاونت است، اضافه کرد: در حال حاضر حدود ?? درصد از نان استان توسط آزاد پز ها تهيه مي‌شود و ما نيز در صدد افزايش اين ميزان به ?? درصد هستيم.

 

وي ادامه داد: نظارت بر نانوايي هاي آزاد پز در سطح استان را در اولويت کاري خود قرار داديم؛ طبق مصوبه کارگروه آرد و نان استان اين مجموعه‌ها بايد استاندارهاي لازم را با تمرکز بر کيفيت محصول کسب کنند تا بتواند به فعاليت خود ادامه دهند.

  

وي همچنين در خصوص واگذاري ماشين سازي تبريز به مالک جديد، اضهار کرد: باتوجه به اين‌که متولي واگذاري ها سازمان خصوصي‌سازي است و ماشين‌سازي تبريز نيز از طريق قانوني راه واگذاري را پيش رفته و ما را نيز در جريان اين کار قرار دادند.

 

وي ادامه داد: خوشبختانه خريدار جديد از زمان تحويل کارخانه تا به امروز اقدامات مثبتي انجام داده‌ است که اميدواريم اين روند ادامه يابد و ما نيز شاهد توسعه نگين صنعت آذربايجان‌ باشيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 9

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.