1397/01/18 - 15 : 47
کد خبر: 17784
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان ‌شرقي:
توليد و فروش کالاهاي ايراني در بازارهاي جهاني لازمه تحقق شعار سال است
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان ‌شرقي گفت: اين‌که حمايت از کالاي ايراني را تنها وظيفه مصرف‌ کننده قلمداد کرده و فقط از مردم انتظار داشته باشيم کالاي ايراني مصرف کنند يک برخورد سطحي است.

داود بهبودي در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوعي که تحت عنوان «حمايت از کالاي ايراني» به عنوان شعار سال مطرح‌ مي‌شود از زواياي مختلف قابل بحث بوده و لازم است نگاه جامعي به موضوع داشته باشيم تا دچار برداشت‌هاي سطحي و يا انحرافي نشويم.

 

بهبودي توضيح داد: در نگاه جامع‌تر بايد ببينيم توليدکنندگان ايراني چه کالايي را بايد توليد کنند و براي توليد اين کالاي مورد انتظار چه الزاماتي و حمايت‌هاي نياز دارند تا دولت اين شرايط و الزامات را فراهم آورد و در نهايت سراغ مصرف‌کنندگان برويم و از آن‌ها بخواهيم اين کالا را مصرف کنند.

 

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان‌شرقي تصريح کرد: ما از توليدکننده ايراني انتظار داريم کالايي توليد کند که بر حسب کيفيت، قيمت، خدمات پس از فروش و ساير مشخصات قابل رقابت با کالاي مشابه خارجي باشد؛ در اين ارتباط يکي از ارکان مهم توجه به اقتصاد دانش‌بنيان است که ايجاب مي‌کند کالاي توليدي داراي خلاقيت و نوآوري رو به رشد باشد.

 

اين اقتصاددان با بيان اينکه توليد امر ايستايي نيست و اگر امروز پيشرفته‌ترين کالا را توليد کنيم ولي درجا بزنيم يک سال بعد از بازار اخراج خواهيم شد، افزود: توليدکنندگان بايد به ذائقه، نيازهاي مشتريان داخلي و خارجي و حتي توان خريد آنها توجه کنند که يکي از الزامات و شرط‌ هاي اصلي تحقق شعار سال، توليد و فروش کالاهاي ايراني در بازارهاي جهاني است.

 

وي متذکر شد: از طرف ديگر اقتصاد ما نبايد بسته و خودمصرفي باشد؛ يعني در مقابل توليد کالاهاي مورد پسند صادراتي بايد بتوانيم برخي از نيازمندي‌هاي داخل را از خارج وارد کنيم؛ البته به نحوي که به توليد داخل ضربه نزند و منجر به انحصارگرايي، رانت و حمايت‌هاي کاذب نشود.

 

بهبودي در عين حال بر لزوم داشتن نظام تعرفه‌اي فعال که بتواند خود را با بازارهاي جهاني تطبيق دهد، سياست‌هاي پولي و مالي منضبط، اصلاح فضاي کسب و کار، توجه به مقولات برندسازي، تبليغات، بازاريابي، بازارآفريني و اعتماسازي تاکيد کرد.

 

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان‌شرقي اظهار کرد: بايد به ياد داشته باشيم توليدکنندگان ما با فرض موفقيت در توليد لزوما صادرکننده خوبي نخواهند بود؛ بلکه لازم است به راه‌اندازي شرکت‌هاي تخصصي و بزرگ مديريت صادرات نيز توجه داشته باشيم که بتوانند به شکل تخصصي و با کاهش هزينه‌هاي سرباري مثل بازاريابي، حمل و نقل و شبکه توزيع، رقابت‌پذيري را حاصل کنند.

 

وي خاطرنشان کرد: دولت هم بايد نسبت به فعال‌سازي رايزنان بازرگاني در ساير کشورها در جهت شناسايي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري و فروش محصولات و همچنين حمايت‌ از سرمايه‌گذاران ما در خارج، اقدام کنند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام: 
پست الکترونیک:
نظر : 
سوال امنیتی : 
? 1 + 5

  آخرین اخبار
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
جايگزين‌هايي خمس در تراکتور؛ گل‌محمدي، مجيدي و چند مربي ديگر
جدايي رسمي خمس از تراکتور
52 درصد مساکن روستايي آذربايجان شرقي مقاوم سازي شده اند
  پربازدیدترین اخبار
جايگزين‌هايي خمس در تراکتور؛ گل‌محمدي، مجيدي و چند مربي ديگر
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
افتتاح دو شهرداري جديد در شهرستان تبريز
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
واگذاري يا خريد و فروش امتياز نهضت ملي مسکن غيرقانوني است
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.