1396/09/16 - 19 : 59
کد خبر: 16653
استاندار آذربايجان شرقي:
مديران هم به دنبال استخدام فرزندان خود در دستگاه‌هاي دولتي هستند/ صفر بودن نرخ بيکاري در سردرود
استاندار آذربايجان شرقي گفت: مديران هم به دنبال استخدام فرزندان خود در دستگاه‌هاي دولتي هستند.

مجيد خدابخش در شصت و دومين جلسه‌ي ستاد ساماندهي امور جوانان استان گفت: بيشترين مطالبات از بنده مربوط به اشتغال و استخدام در دستگاه‌هاي دولتي است و اين نشان مي‌دهد ما به شدت نيازمند تغيير نگرش هستيم و تا اين تغيير ايجاد نشود، مشکل اشتغال نيز وجود خواهد داشت.

 

وي افزود: تغيير نگرش و ايجاد نگاهي خيرخواهانه، تعاون و تعامل اجتماعي در برنامه‌هاي تعليم و تربيت جوانان و نوجوانان بايد پرورش و تقويت يابد.

 

وي با بيان اين که در طول 50 سال گذشته به دليل بهره‌مندي دولت از درآمدهاي نفتي، تفکر اشتغال از طريق استخدام دولتي نهادينه شده است، اظهار کرد: به منظور حل مشکل بيکاري بايد اين نگرش را تغيير دهيم.

 

استاندار آذربايجان‌ شرقي مسير اشتغال را روشن خواند و بيان کرد: ترسيم اين مسير بايد از آموزش و پرورش آغاز شده و به دانشگاه‌ها راه پيدا کند. نظام آموزشي بايد به دنبال فارغ‌التحصيلاني باشد که بعد از فراغت از تحصيل بتوانند براي خود اشتغال‌زايي کنند.

 

 

وي با بيان اينکه اين تغيير نگرش بايد در همه‌ي سطوح اتفاق بيفتد، گفت: برنامه‌ي کشور براي حل مشکل بيکاري جوانان، ايجاد اراده است. ما استعدادهاي زيادي داريم و دولت وظيفه دارد که بستر شکوفايي اين استعدادها را فراهم کند.

 

وي افزود: دولت بايد تسهيلات ارزان‌قيمت و زيرساخت‌هاي لازم را فراهم کند و قوانين و بخشنامه‌ها را به نفع اشتغال جوانان، تفسير و اعمال کند.

 

 

خدابخش با تأکيد بر اينکه همه‌ي دستگاه‌ها، متولي اشتغال جوانان هستند، گفت: در عرصه‌ي عمل هم بايد اراده‌ها فعال شود و جوانان به صحنه کار بيايند تا بتوان براي حل مشکل بيکاري راهکار پيدا کرد. امروزهـ در شهري مثل «سردرود» نرخ بيکاري صفر بوده و هر قطعه تابلوفرش در اين شهر 22 شغل ايجاد مي‌کند و از اين طريق توانسته‌اند حتي در استان‌هاي ديگر هم اشتغال‌زايي کنند.

 

 

وي گفت:در شهرستان جلفا يکي از جوانان خلاق، يکي از برندهاي معتبر کفش اروپايي را خريده و توليد خود را با چرم تبريز و با تکنولوژي روز دنيا با اين برند عرضه مي‌کند و براي 250 نفر شغل ايجاد کرده است.

 

 

وي تصريح کرد: اين نمونه‌ها نشان مي‌دهد که مسئله اشتغال قابل مديريت است و در حوزه‌هاي مختلف مي‌توان مشابه اين کارها را انجام داد و آنچه که مهم بوده، ارائه‌ي راهکار و ايجاد انگيزه و اراده است.

 

 

استاندار آذربايجان‌شرقي در بخش ديگري از سخنان خود به اهميت مسئله اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: دوره صنعت و مدرنيته، اقتضائات و ساختارهاي اجتماعي و اقتصادي خاص خود را دارد و بايد در اين ساختار، اوقات فراغت سالمندان، کارمندان و افراد شاغل، جوانان و نوجوانان هم داراي جايگاه باشند.

 

 

وي افزود: اگر برنامه ما اين باشد که جوانان را در اوقات فراغت به همان کارهايي که در ساير اوقات به آن مشغولند سرگرم کنيم، نتيجه‌اي نخواهيم گرفت؛ امروزه برنامه‌ريزي براي اوقات فراغت يک کار تخصصي است و بايد از متخصصان علوم تربيتي در اين زمينه استفاده شود.

 

 

وي با بيان اينکه جا دارد دولت براي سامان‌دهي اوقات فراغت هزينه کند، گفت: نبايد به اوقات فراغت به عنوان يک کار فانتزي نگاه کنيم، بلکه اين بحث مي‌تواند يک کار تربيتي باشد که لازم به مديريت است.

 

 

خدابخش با اشاره به اينکه ريشه‌ي همه‌ي شاخص‌هاي اجتماعي در آموزش و پرورش است، گفت: براي دست‌يابي به امنيت و رفاه اجتماعي، همه‌ي آحاد جامعه بايد از آن برخوردار باشند؛ گاهي ما براي مقابله با يک جرم اجتماعي مانند سرقت، هزينه‌هاي هنگفتي مي‌کنيم، در حالي‌که اگر کاري کنيم که افراد به سمت سرقت نروند، موفق‌تر خواهيم بود.

 

 

وي افزود: نگرش خيرخواهانه و نوع‌دوستي و بهره‌مندي همه افراد از رفاه و آسايش، نيازمند آموزش است و نهاد آموزش و پرورش در اين زمينه فوق‌العاده اهميت دارد.

 

وي همچنين مطالعات مربوط به بحران هويت در بين جوانان استان را ارزشمند توصيف کرد و گفت: بايد روي اين موضوع وقت گذاشته شود، چراکه يکي از بحران‌هاي مطرح در دنياست؛ در اين زمينه بايد نقطه مطلوب و شاخص‌هاي بين‌المللي نيز مورد توجه قرار گيرد.

 

استاندار آذربايجانشرقي همچنين گفت: اوقات فراغت که اکنون به آن پرداخته مي شود، در واقع بايد متفاوت با فعاليت اصلي و روزمره افراد، جوانان و نوجوانان باشد. اينکه فرزندان مان در طول سال تحصيلي، به تحصيل مشغول باشند و بعد از آن هم با نامي جديد باز هم مشغول به تحصيل باشند، پسنديده نيست و اوقات فراغت، بايد متفاوت از فعاليت اصلي باشد.

 

 

وي با اشاره به تاکيد مقام معظم رهبري بر «اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال» اظهار کرد: ادارات آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، بايد فارغ‌التحصيلاني کاربلد و ماهر تربيت کنند و به تربيت افرادي با دانش تئوري محض اکتفا نکنند.

 

 

رئيس ستادساماندهي امور جوانان آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه بيان کرد: تفکر اشتغال دولتي بايد جاي خود را به تفکر کارآفريني و بنگاه خصوصي بدهد، بايد از نقش و تأثير جوانان در اين عرصه بهره برده و آنها را به توليد و اشتغال زايي ترغيب کنيم که لازمه‌ي آن تسلط بر آيين نامه‌ها و بخش نامه‌هاي دخيل در کارآفريني مي‌باشد.

 

"جمشيد نظمي"، مدير کل ورزش و جوانان و دبير ستاد ساماندهي استان نيز در ادامه با ارائه‌ي گزارش‌ها و اعلام آمارهاي برنامه‌هاي اوقات فراغت سال جاري گفت: آمار استخراج شده‌‌ي مربوط به شرکت کنندگان در برنامه‌هاي اوقات فراغت مبتني بر کدملي افراد بوده و کاملا واقعي مي‌باشد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 4

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.