1396/05/23 - 15 : 23
کد خبر: 16453
گفت‌وگو با روحاني هوادار تراکتورسازي تبريز
تصويري از يک روحاني درحال تشويق در ورزشگاه آزادي در چند روز اخير واکنش‌هاي زيادي را در پي داشته که البته اکثرا مثبت بوده است. شايد بيشتر علاقه‌مندان به فوتبال از ديدن چنين صحنه‌اي تعجب کرده باشند و قبل از اين با چنين صحنه‌اي در ورزشگاه روبه‌رو نشده بودند.

شهروند» در ادامه نوشت: اين طلبه تبريزي که هدفش بازکردن پاي روحانيون به ورزشگاه‌هاست، معتقد است نبايد از اين اتفاق به‌عنوان يک کار عجيب ياد کرد و قصد دارد از اين پس با کمک باشگاه تراکتورسازي روحانيون بيشتري را به استاديوم‌هاي فوتبال بکشاند.

در ادامه گفت‌وگو با بهزاد عباسپور، روحاني هوادار تراکتورسازي را مي‌خوانيد:

اول از همه مي‌خواهم هدف شما را از حضور در ورزشگاه بدانم؛ صرفا فوتبالي بود؟

قطعا اصلي‌ترين هدف من تشويق تراکتورسازي بود که باعث شد از تبريز به تهران بيايم و در ورزشگاه آزادي حاضر شوم. من از کودکي به تراکتورسازي علاقه داشتم و بارها براي حمايت از تيم محبوبم به ورزشگاه رفته بودم. البته هدف ديگر من آشتي بين روحانيت و مردم بود که به نظرم فاصله‌اي ميان آنها در سال‌هاي اخير افتاده و نبايد بگذاريم اين شکاف بيشتر شود.

تا به‌حال با لباس روحانيت به ورزشگاه رفته بوديد؟

اولين‌بار در بازي هفته دوم تراکتورسازي و پرسپوليس در تبريز تصميم گرفتم با اين لباس روي سکوها بروم و در ميان هواداران بازي را تماشا کنم. دوست داشتم ببينم که واکنش مردم به حضور من با اين لباس چيست. حرف من اين است که تا چه زماني بايد روحانيون در مسجد و هيأت‌ها بنشينند و منتظر ملاقات با مردم باشند؟ اين دفعه سعي کردم به‌عنوان يک روحاني من پا پيش بگذارم.

واکنش مردم نسبت به حضور شما چطور بود؟

مردم مرا سورپرايز کردند. راستش را بخواهيد هفته قبل که براي اولين‌بار مي‌خواستم با لباس روحانيت ميان هواداران بروم، استرس داشتم که نکند برخي افراد جنبه بالايي نداشته باشند و به من متلک بيندازند اما دقيقا برعکس شد و تماشاگران مرا چند دقيقه تشويق کردند و شعار دادند «حاج آقا خوش آمدي». اين هفته در تهران هم رفتار خوبي از هواداران استقلال ديدم که اکثرشان مرا تشويق کردند و برخورد خوبي با هم داشتيم.

با توجه به بازتابي که اقدام شما داشته، از اين پس چه هدفي را دنبال مي‌کنيد؟

خودم که از اين پس پاي ثابت بازي‌هاي تراکتورسازي هستم و هدفم اين است که اين حرکت ادامه پيدا کند و از روحانيون ديگر نيز دعوت مي‌کنم که به ورزشگاه بيايند. مطمئن باشيد که اين اتفاق تأثير مثبتي در جو ورزشگاه‌هاي ما دارد. در همين 2 بازي جوان‌ها نزد من آمدند و سوال‌هاي ديني پرسيدند و باعث شد وقتشان صرف اتفاقات خوب شود. البته مي‌خواهم به کانون هواداران باشگاه تراکتورسازي پيشنهاد دهم که يک بخش فرهنگي راه بيندازد تا بتوانيم اين کار را ادامه دهيم.

شايد جالب‌ترين صحنه از حضور شما در ورزشگاه، هيجاني بود که داشتيد و بالا و پايين پريديد. اين اتفاق بيشتر از همه مورد توجه مردم قرار گرفت.

شايد برخي‌ها نسبت به اين موضوع ايراد بگيرند و بگويند که اين حرکات با اين لباس درست نباشد. با اين حال، اعتقاد من چيز ديگري است، چون در صفحه‌هاي اجتماعي که نگاه مي‌کنم، 90‌درصد کامنت‌ها مثبت است. اگر بخواهيم اينطور فکر کنيم، بايد بگوييم نبايد کسي با لباس روحانيت وارد ورزشگاه شود. شايد اين کار تا چند ‌سال قبل خوب به نظر نمي‌رسيد اما بايد به اقتضاي زمان پيشرفت کنيم. بار ديگر مي‌گويم که تا چه زماني بايد در مسجد بنشينيم تا جوان‌ها نزد ما بيايند؟ اگر من با تماشاگران آنطور شادي و خوشحالي نمي‌کردم، مي‌گفتند خودت را گرفته‌اي، پس ما هم مسجد نمي‌آييم.

کمي هم درباره هواداران تراکتورسازي صحبت کنيد که در سال‌هاي اخير مورد توجه قرار گرفته‌اند.

از نظر من تراکتورسازي تيمي است که به دوقطبي‌بودن فوتبال ايران پايان داد. بدون تعصب مي‌گويم هواداران تراکتورسازي خيلي بافرهنگ هستند اما متاسفانه حاشيه‌هايي را برايشان ايجاد مي‌کنند. مثلا در اين چند ‌سال بحث‌هاي قوميتي را پيش کشيدند که کار هواداران تراکتورسازي نبود. من يک مثال مي‌زنم؛ وقتي به ورزشگاه آزادي آمدند، شايد چند هوادار استقلال به من متلک گفتند اما آنها تعدادشان محدود بود و من حتي از هواداران تراکتور خواستم واکنش به اين افراد نشان ندهند. اين دليلي نمي‌شود که من بگويم تمام هواداران استقلال همين رفتار را با من کردند. من از ته دل مي‌گويم که تماشاگران تراکتورسازي بايد الگو باشند. همين حرکتشان که بعد از شکست مقابل استقلال نيم‌ساعت روي سکوها ايستادند و «عيبي يوخ» گفتند، در فوتبال ايران بي‌نظير بود. وقتي اين صحنه‌ها را ديدم، گريه‌ام گرفت.

اما به نظر مي‌رسد امسال وضع تيمتان در جدول خيلي جالب نيست؟

تا به‌حال سابقه نداشته تيمي 2 پنجره نقل‌وانتقالاتي محروم باشد اما اين اتفاق افتاد و سرمربي تيم مجبور است به بازيکنان جوان ميدان بدهد. تراکتورسازي در اين چند هفته خوب بازي کرده اما با بدشانسي نتيجه نگرفته است. متاسفانه در سال‌هاي اخير به جوان‌ها خوب توجه نشده و الان تراکتورسازي دستش خالي است. با اين حال، من معتقدم تراکتورسازي راه خودش را پيدا مي‌کند و در بازي اين هفته با نفت اولين پيروزي‌اش را در تبريز با حضور هواداران پرشور جشن خواهد گرفت.

شايد پيش از اين خيلي از مردم تصور نمي‌کردند روحانيون تا اين حد فوتبال را دنبال کنند اما شما ثابت کرديد اين 2 مقوله تناقضي با هم ندارند؟

بله، همين‌طور است. روحانيون هم مثل همه مردم مي‌توانند به ورزش و به‌ويژه فوتبال علاقه‌مند باشند و از يک تيم طرفداري کنند. روزهايي بوده که من در مسجد براي برتري تيم تراکتورسازي دعا کردم و صلوات فرستادم. نه‌تنها در فوتبال ايران، بلکه ما مسابقات خارجي را هم پيگيري مي‌کنيم. خودم طرفدار رئال‌مادريد هستم.

ايسنا

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 1

  آخرین اخبار
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
  پربازدیدترین اخبار
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
خدمت به مردم افتخاري براي قرارگاه پيشرفت و اباداني
اصحاب فرهنگ و هنر پاي کار انقلاب هستند
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.