1396/05/18 - 15 : 46
کد خبر: 16444
مديرکل بيمه سلامت آذربايجان‌شرقي:
هيچ بيمه نشده‌‌ي درماني در سطح آذربايجان‌شرقي نداريم
مديرکل بيمه سلامت آذربايجان‌شرقي گفت: به جرأت مي‌توانم بگويم که هيچ بيمه نشده‌‌ي درماني در سطح استان نداريم و هر فرد مي‌تواند با پرداخت فقط 1000 تومن خود را بيمه کند.

وحيد مجيدي در نشست مطبوعاتي به مناسبت سالروز تاسيس سازمان بيمه سلامت و گراميداشت روز خبرنگار، اظهار کرد: بيمه سلامت در سال 73 با عنوان سازمان بيمه خدمات درماني شروع به کار کرد که در سال 91 با تغيير ماهيت و افزايش اختيارات، با عنوان بيمه سلامت فعاليت خود را ادامه داد؛ اين مجموعه، از سال 91 تا 95 و تا پايان برنامه پنجم توسعه، تحت عنوان سازمان بيمه سلامت فعاليت مي‌کرد و از سال 96 و با توجه به مصوبه مجلس و برنامه ششم توسعه، اين سازمان از وزارت رفاه منفک و به وزارت بهداشت ملحق شده است.
 
وي با بيان اين‌که بيمه سلامت همگاني، يکي از افتخارات بزرگ دولت تدبير و اميد است، افزود: سازمان بيمه سلامت، بزرگترين سازمان بيمه‌اي کشور است که در کل کشور، نزديک به 42 ميليون بيمه شده دارد که از اين بين، حدود 23 ميليون، مربوط به بيمه‌شدگان روستايي و شهرهاي زير 20 هزار نفر است؛ 10 ميليون نفر نيز مربوط به بيمه سلامت همگاني است و مابقي، بيمه‌شدگان کارمندي و ساير اقشار شامل مددجويان بهزيستي، خانواده‌هاي شهدا، ايثارگران، دانشجويان و طلاب هستند.
 
مديرکل بيمه سلامت استان خاطرنشان کرد: در آذربايجان‌شرقي نيز، نزديک به دو ميليون 300 هزار نفر بيمه شده در سطح استان داريم که حدود يک ميليون و 300 هزار نفر آن، مربوط به بيمه‌شدگان روستايي بوده و حدوداً نزديک به 600 هزار نفر آن‌ها، مربوط به بيمه سلامت همگاني هستند و 260 هزار نفر آن‌ها را نيز بيمه‌شدگان کارمندي تشکيل مي‌دهند و نزديک به 70 هزار نفر نيز از ساير اقشار بيمه شده‌اند.
 
وي گفت: در کل استان، 270 موسسه طرف قرارداد داريم و مي‌توانم بگويم که بالاي 95 درصد موسسات، طرف قرارداد ما هستند و هيچ محدوديتي براي عقد قرارداد با آن‌ها داريم.
 
مجيدي با بيان اين‌که در طول سال 95، حدود 10 ميليون بار مراجعه داشتيم، اظهار کرد: تعداد کل پرسنل ما، نزديک به 220 نفر است و مي‌توان گفت که به ازاي هر 10 هزار بيمه‌شده، يک پرسنل داريم؛ همچنين تعداد دفاتر پيشخوان، در سال 92، 41 دفتر بود که اکنون به 65 دفتر افزايش يافته و اين دفاتر را در مکان‌هايي در نظر گرفته‌ايم که دسترسي مردم به آن‌ها راحت باشد و مشکلي بابت رفت‌وآمد نداشته باشند.
 
وي بيان کرد: در ابتداي سال 92، 2736 نفر بيمار خاص تحت شامل بيماري‌هاي ام.اس، هموفيلي، دياليزي، تالاسمي و پيوند کليوي تحت پوشش داشتيم که اکنون به 3228 نفر افزايش يافته است.
 
وي با بيان ايم‌که دولت تدبير و اميد عنايت ويژه‌اي به موضوع سلامت داشته و کل هزينه‌هايي که براي بيمه‌شدگان پرداخت شده بود، در طول سه سال گذشته، بيش از 3.5 برابر شده است، گفت: بخش بزرگي از بيمه شدگان ما، مربوط به روستاها و شهرهايي با کمتر از 20 هزار نفر جمعيت هستند که پرداختي‌هاي ما براي آن‌ها، در سال 92، 20 ميليارد تومان بوده و در سال 95، 125 ميليارد شده است که اين، رقم بسيار بزرگي است و مي‌توان گفت در 217 مرکز بهداشتي که در روستاها ايجاد کرده‌ايم، نزديک به 1000 نفر پرسنل در آن‌ها مشغول به کار هستند و يک دستاورد بزرگي به حساب مي‌آيد.
 
مجيدي در خصوص معوقه پرداختي‌هاي اين اداره کل، خاطرنشان کرد: پرداختي‌هاي ما به داروخانه‌ها، در دي ماه سال گذشته انجام شده و حدود هفت ماه در پرداختي‌هايمان عقب افتاده‌ايم؛ اما در مورد بيمارستان‌ها، وضعيت‌مان بد نيست و 10 ماه معوقه در پرداخت‌هايمان داريم و اين روند خوبي نيست که يکي از دلايل اين تأخير، حدود سه برابر شدن هزينه‌هايمان نسبت به سه سال گذشته است.
 
وي افزود: همچنين تعرفه‌هاي درماني بالا رفته است و با وضع موجود، اگر منابع ثابتي را در نظر نگيريم، به مشکل خواهيم خورد و اين موضوع، مي‌تواند به يکي از چالش‌هاي بزرگ پيش روي دولت تبديل شود و اين روند بايد تغيير يابد.
 
مديرکل بيمه سلامت استان در خصوص هزينه چاپ دفترچه‌هاي بيمه سلامت نيز گفت: سياست سازمان بيمه سلامت، در راستاي حذف دفترچه است و سعي مي‌کنيم پس از پايان مدت اعتبار دفترچه‌ها، چاپ مجدد را در روند کاري‌مان حذف کنيم.
 
مجيدي همچنين با بيان اينکه اکثر بيماران در حوزه سلامت و درمان سردرگم بوده و نمي دانند بايد به کدام پزشک مراجعه کنند، تاکيد کرد: بايد يک پزشک بيمار را هدايت کند و پزشکان از نوشتن دارو و تصويربرداري هاي غير ضروري اجتناب کنند.
 
وي از رشد سه برابري هزينه‌هاي سازمان به دليل تخلف پزشکان و نيز نوشتن غيرضروري داروي IVIG (هموگلوبين داخل وريدي) براي افراد غيرنيازمند خبر داد و گفت: در سال گذشته 25 ميليارد ريال براي اين دارو پرداخت کرديم که با کنترل هوشمند و مداخله، مصرف آن را از 1450 واحد در سه ماهه آخر سال گذشته به 380 واحد در سه ماهه اول امسال کاهش داديم و با نظارتي که انجام داده‌ايم، مقابل بسياري از قاچاق‌ها را گرفته‌ايم تا نيازمندهاي واقعي، دچار مشکل نشوند

. ايسنا

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 7

  آخرین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.