1396/04/03 - 16 : 17
کد خبر: 15389
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر آذربايجان‌شرقي عنوان کرد:
کشف 625 کيلوگرم انواع مواد مخدر، در سه ماه نخست سال جاري
احرارخبر: دبير شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر آذربايجان‌شرقي از کشف 625 کيلوگرم انواع مخدر خبر داد و گفت: اين آمار 257 درصد نسبت به سال گذشته افزايش يافته است.

سردار محمد علي نصرتي در نشست تخصصي با اصحاب رسانه با اشاره به پنج تيرماه که روز جهاني مبارزه با مواد مخدر است، اظهار کرد: با توجه به روز جهاني مبارزه با مواد مخدر، شعاري که از طريق سازمان ملل متحد تعيين شده است «گوش کردن به کودکان و جوانان گام نخست در کمک به رشد سالم و ايمن آنهاست» مي باشد. 

  

وي با اشاره به اينکه هزينه و انرژي زيادي صرف اقدامات پليسي مي‌شود با اين حال تنها روش‌هاي سخت گيرانه‌ي پليسي براي مبارزه با مواد مخدر کافي نيست، اعلام کرد: بايد اقدامات فرهنگي، تربيتي و پيشگيري‌هاي اوليه در کشور ما بيشتر مورد توجه قرار گيرد. شعار ما در ايران براي هفته‌ي مبارزه با مواد مخدر «جامعه ي پاک، عاري از اعتياد» است. 

  

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر آذربايجان‌شرقي افزود: با توجه به پيامدهاي ويرانگر مواد مخدر، سياست‌گذاري شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر به سمت اين آسيب اجتماعي پيش مي‌رود. مبارزه با مواد مخدر در جامعه جزو اولويت‌هاي مسائل اجتماعي کشور است و ضروري است کليه ي برنامه ها در جهت علمي، همگاني و اجتماعي کردن مبارزه با مواد مخدر پيش رود. 

    

 نصرتي از انجام يک هزار و 222 عمليات پليسي براي مبارزه با مواد مخدر در استان خبر داد و گفت:پنج هزار 759 نفر قاچاقچي توريع کننده، حمل کننده و معتاد متجاهر دستگير شده‌اند. يک کارگاه توليد مواد مخدر صنعتي توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) منهدم و 10 باند تهيه و توزيع مواد مخدر در استان متلاشي شده است. 

  

به گفته ي وي اخيرا يک تيم دو نفره که هويتشان از ديگر استان‌هاي کشور بود، با سه کيلوگرم هيروئين دستگير شدند. 

  

وي از پاک سازي 441 نقطه ي آلوده توسط نيروهاي انتظامي استان خبر داد و تصريح کرد: 14 کيلو گرم مواد مخدر صنعتي شيشه کشف شد.حفظ پاکي استان از وجود معتاد متجاهر و تهيه و توزيع مواد مخدر، مهم ترين اولويت استان است؛ چرا که کم ترين غفلت، موجب بازگشت به وضعيت گذشته خواهد شد. 

  

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر آذربايجان شرقي در خصوص برنامه هاي هفته ي مبارزه با مواد مخدر، عنوان کرد: از جمله برنامه هاي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر در استان، ديدار با نماينده‌ي ولي فقيه در استان و ديدار استاندار با خانواده‌هاي معظم شهداي مربوط به مبارزه با مواد مخدر خواهد بود. 

  

وي ادامه داد:مشاوره‌ي رايگان اعتياد براي خانواده ها به مناسبت هفته‌ي مبارزه با مواد مخدر و افتتاح کارگاه اشتغال و کتابخانه‌ي مرکز ماده ي 16، برپايي نمايشگاه بهبود يافتگان، برگزاري تئاتر خياباني، برگزاري نمايشگاه پيشگيري از اعتياد در تبريز، مراغه، ميانه و اهر و برگزاري نمايشگاه سيار در محلات آسيب پذير خواهد بود. 

  

وي با بيان اينکه المپياد ورزشي بهبود يافته گان از اعتياد برگزار خواهد شد، اظهار کرد:بيش از 30 نفر در هشت رشته‌ي ورزشي در نظر گرفته شده است و سازمان ورزش جوانان متولي اين برنامه است. 

  

نصرتي با اشاره به افزايش نقش فضاي مجازي در اعتياد، خاطر نشان کرد: با افزايش تبليغات نادرست اينترنتي از جمله مواد اعتياد آور براي لاغري، شب بيداري، افزايش قدرت جنسي بايد توسعه را به سمت فضاي مجازي پيش ببريم.و اکران فيلم در فضاي مجازي با عنوان سيماي اعتياد در خانواده تهيه شده و در ميان خانواده‌ها توزيع خواهد شد. 

  

وي با ابراز نگراني از کاهش سن اعتياد و افزايش زنان معتاد را يکي از علل فضاي مجازي دانست و گفت: بايد از طريق هنرمندان، اساتيد و نخبگان و ظرفيت‌هاي فضاي مجازي براي مبارزه با مواد مخدر استفاده کرد. 

  

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر آذربايجان‌شرقي به مهم ترين برنامه‌هاي مرکز ماده ي 16، که اشتعال و عدم بازگشت مجدد به اعتياد، جزء اين برنامه هاست، اشاره کرد و  ادامه داد:اين مرکز جهت نگهداري، درمان و بازپروري و حرفه آموزي معتادان در استان است و سه هزار 500 نفر در اين مرکز پذيرش شده و تحت درمان قرار دارند. 

  

وي با بيان اينکه در سال 95، اعتياد جزء چهارمين دغدغه ي مردم بود، افزود: بعد از معضل بيکاري، طلاق، اختلافات خانوادگي، اعتياد در رتبه‌ي چهارم دغدغه‌ي مردم قرار گرفته و براي مبارزه با مواد مخدر، توسعه ي اقدامات فرهنگي در اولويت قرار دارد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 1

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.