1395/04/25 - 14 : 51
کد خبر: 13491
وزير کار:
سفره‌هاي مردم تهي‌تر شده است
احرار خبر: وزير کار با تأکيد بر اينکه در دوراني قرار نداريم که بتوانيم حتي يک ريال اشتباه کنيم گفت: در اين 3 سال تلاش کرديم مزد از تورم پيشي بگيرد، زيرا درک مي‌کنيم که سفره‌ها تهي‌تر شده است.

به گزارش احرار خبر به نقل از روابط عمومي کار و امور اجتماعي، علي ربيعي در گردهمايي تشکل‌هاي کارگري و کارفرمايي و نهادهاي اجتماعي استان آذربايجان شرقي بابيان اينکه سخت‌ترين سال‌هاي اقتصادي کشور را تجربه مي‌کنيم، اظهار داشت: براي گذر از اين بحران بدون همدلي و همکاري نمي‌توانيم کاري کنيم و بايد با عقلانيت، کار کار‌شناسي و پرهيز از حيف‌وميل اموال، براي حل بحران‌ها کمک کنيم.

وي با تأکيد بر اينکه در دوراني قرار نداريم که بتوانيم حتي يک ريال اشتباه کنيم، تصريح کرد: بايد کارهاي عوام‌فريب و نفع رسان کوتاه‌مدت را فراموش کنيم چراکه به نفع کشور نخواهد بود.

وي در ادامه افزود: من مسئول حذف يارانه‌ها هستم، برخي‌ها به‌غلط يارانه را به همه دادند، عده‌اي که نياز نداشتند دريافت کردند و امروز که مي‌خواهيم يارانه غيرمنطقي را حذف کنيم، در آستانه انتخابات به دولت يارانه حذف کن تعبير مي‌کنند.

ربيعي با تأکيد بر اينکه به کار و تلاش و سخت‌کوشي در کنار عقلانيت نياز داريم، ابراز داشت حق نداريم ديگر موفق نشويم، بچه‌هاي ما و سفره‌هاي تهي نياز به اين موفقيت دارند، ضمن اينکه ما بايد با مدارا در کنار هم کارکنيم، چراکه براي حل مسائل ايران، نياز به اجماع داريم و دولت بر اين سياق تلاش خود را تداوم مي‌بخشد.

وي با اشاره به اينکه استراتژي ما ترميم مزد است ولي نمي‌توان به‌يک‌باره حقوق را افزايش داد چراکه کارفرما توان آن را ندارد، تصريح کرد: در اين 3 سال تلاش کرديم مزد از تورم پيشي بگيرد، چراکه ما درک مي‌کنيم که سفره‌ها تهي‌تر شده است. 

وزير کار تزلزل نيروي کار را يادآور شد و گفت: رئيس‌جمهور دستور داده‌اند تا امنيت شغلي کارگران، به‌ويژه زنان کارگر را در اولويت قرار دهيم.

وي تأکيد کرد: بين دولت مفسد و فساد ستيز تفاوت وجود دارد و دولت آقاي روحاني دولت فساد ستيز است. سياست‌هايي که در دوره‌هاي گذشته در امر رفاهي صورت گرفت سياست‌هايي بود که براي سرمايه‌داران صورت گرفت، نه براي بخش محرومان.

وزير کار همچنين درباره بحث انتشار فيش‌هاي حقوقي هم گفت: فيش‌هاي نجومي در کانال‌هاي اجتماعي ثابت کرد تعطيلي سازمان برنامه به چه دليلي بود. مبارزه با فيش‌هاي نجومي از افتخارات دولت آقاي روحاني خواهد بود.

وزير کار بابيان اينکه 100 هزار ميليارد تومان دارايي صندوق‌هاي کارگري و کارفرمايي و... در اختيار وزارت کار است، ادامه داد: تابه‌حال اجازه ندادم ريالي غيرقانوني جابه‌جا شود و بايد بين دولت فساد زي، فسادزا و فساد ستيز فرق قائل شويم.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به حذف شوراي حقوق و دستمزد در اين مجموعه در سال‌هاي گذشته، گفت: در اولين اقدام براي احياي اين شورا، سقف حقوق را و وضعيت دريافت‌هاي بانک‌ها و بيمه‌ها را هم مشخص کرديم.

ربيعي ادامه داد: در اين دولت حقوق شفاف‌سازي شد و براي اينکه بهره‌وري را افزايش دهيم شيوه‌هايي را تدوين کرده‌ايم چون هيچ کاري به‌جز کاستن از درد و رنج مردم اولويت ما نيست.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به اهميت آذربايجان شرقي در ابعاد مختلف، گفت: اين اهميت فقط اقتصادي نيست بلکه اهميت فرهنگي آن غيرقابل‌انکار است و اهميت سياسي تبريز و شخصيت‌هاي زيادي که در آن پرورش‌يافته، عمق سياسي و اجتماعي آن را نشان مي‌دهد.

ربيعي گفت: اميدوارم در دولت تدبير و اميد حق آذربايجان را ادا کنيم و غفلت‌هايي که در دهه‌هاي گذشته شده جبران شود.

وي با اشاره به اينکه با مستمري بازنشستگي زندگي را اداره کردن سخت است، خاطرنشان کرد: يخچال خالي پدربزرگ بازنشسته، سخت است و دولت اين‌ها را درک مي‌کند ولي سيستم دولت توده ستايانِ و بدون برنامه‌ريزي، براي لايه‌هاي پايين جامعه مساعدتي ندارد و بايد بخشي از حذف هدفمندي يارانه‌ها را به اين حوزه بياوريم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 2

  آخرین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
  پربازدیدترین اخبار
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.